۱۰ عادت برای موفقیت در شغل و کسب و کار

اگر می­‌خواهید در شغل تان بهتر باشید، تغییر عادات تان را در نظر داشته باشید. موفقیت در شغل تان به میزان زیادی با کاری که واقعاً انجام می‌دهید تا حدودی ارتباط کمی دارد. موفقیت از چگونگی مواجهه شما با روز کاری‌تان ناشی می­ شود: آیا خوش‌بین هستید؟ کنجکاوید؟ بهره‌­ورید؟ یا آیا به قدر کافی خوابیده‌­اید؟

۱. در نهایت خواب کافی داشته باشید

 بهره ­ورترین افراد اهمیت خواب کافی را می ­دانند و عادات­ مشخصی دارند برای اطمینان از اینکه خوب استراحت کرده‌­اند و در بهترین حالشان هستند. برای شروع، اعتیادتان به ساعت زنگ دار را ترک کنید.

۲. بهترین منبع ایده­ ها شوید

لحظات گفتن آها! جادویی نیستند؛ کارفرمایان سراغ اشخاصی می­ آیند که عادات روزانه­ ی مواجهه­­ ی متفاوت با زندگی را پرورش داده ­اند. با نگاهی دقیق ­تر انداختن به صنایعی غیر از صنعت خودتان شروع کنید.

۳.  هر روز همه‌ی کارها را با انجام دادن از فهرست کارهایتان خط بزنید

چیزهای کمی به  اندازه­ ی خط زدن آخرین قلم از فهرست کارهای روزانه­ تان راضی­ کننده ­اند، اما به نظر می ­رسد بیشتر ما هرگز نمی­توانیم به همه­ ی کارها برسیم. برای انجام دادن همه­ ی چیزهایی که برای هر روز تعیین می­ کنید ، لازم است بفهمید چه کاری را در چه زمانی  از روز به بهترین شکل انجام ­دهید و فهرست تان را متناسب با سبک زندگی­ تان تنظیم کنید.

۴. کسی باشید که همه تحسین­ش می­ کنند

از رهبر صنعت پرطرفدار تا فردی که به اجماع برای ترفیع تأیید شده است، اشخاص با شهرت زیاد به نظر برای موفقیت کار آسان­تری دارند. اما منزلت آن‌ها یک شبه یا تصادفی حاصل نشده است. اولین گام برای آن شخصی‌شدن که همه تحسین‌­اش می­کنند انجام دادن کاری است که می­گویید انجام خواهید داد. به گفته­‌ی گِرِیس کیلِلا مدیر ارشد اجرایی و بنیان­ گذار برنامه­‌ی رهبری زنان هف د اسکای، “شما ممکن است به دوستی یا خوبی معروف باشید، اما اگر از خط پایان عبور نکنید شهرت شما آسیب خواهد دید،”  .

۵. به همه­‌ی اهدافتان برسید

اشخاص با جاه‌­طلبی سالم، آن را طوری مهار می­کنند که بدون تخریب اطرافیان‌شان آن‌ها را برانگیزاند. برای مهار جاه ­طلبی‌­تان و رسیدن به همه‌­ی اهدافتان از دام مقایسه‌­ی خود با دیگران بپرهیزید و موفقیت را تنها با چیزی بسنجید که توانایی انجامش را دارید.

۶. برای موفقیت در شغل بیشتر سؤال بپرسید

بازیافتن حس کنجکاوی بچگی برای موفقیت مهم است، و خوشبختانه متخصصان می­گویند ما می‌­توانیم دوباره این ویژگی را یاد بگیریم. به سادگی با پرسیدن سؤالات ته‌­باز بیشتر شروع کنید. سوالاتی که با “چگونه”، “چه چیز”، چه زمانی”، “کجا” و “چرا” شروع می­شوند نمی­توانند با “بله” یا “نه” پاسخ داده شوند و بیشتر احتمال دارد که شما چیزی بیاموزید.

۷. دوست­داشتنی‌­ترین شخص در محل کار باشید

اشخاص دوست­داشتنی پیشنهاد­های کاری و ترفیع بیشتری می­گیرند، زمانی که اشتباهی می­کنند بیشتر احتمال دارد که بخشیده شوند و آدم‌ها آنچه را آن‌ها بگویند انجام می­دهند، چون قابل اعتماد­تر محسوب می­شوند. خبر خوش این است که هر کسی با کمی تغییر عادات می­تواند دوست­داشتنی­‌ترین شخص در محیط کار شود. با گفتن نکات خوب در مورد دیگران شروع کنید، زیرا وقتی شما چیزهای مثبت در مورد دیگران می­گویید، آن گفته­‌ها می­توانند به خودتان هم سرایت کنند.

۸. خونسرد باشید هر چقدر هم مردد باشید

اعتماد به نفس نیازمند تمرین، ریسک­پذیری حساب­‌شده، و تغییراتی در روش تفکرتان است. هیچ چیز مانند دست زدن به کاری که ریسک و شکست در بردارد اعتماد به نفس ایجاد نمی­کند، پس از سنگر یا منطقه­‌ی امنتان کم­کم بیرون بیایید. اشخاص با اعتماد به نفس از کارهای کوچک شروع می­کنند و به عمل کردن ادامه می‌­دهند تا زمانی که با ریسک راحت‌­تر کنار می‌آیند.

۹. همیشه نیمه‌­ی پر لیوان را ببینید

خوشبین­‌ها پول بیشتری از بدبین­ها درمی­‌آورند و از  مزایای سلامتی مانند سرماخوردگی­های کمتر، ریسک کمتر بیماری­های قلبی عروقی و عمر طولانی‌­تر برخوردار­اند. اما مانند هر عادت دیگر، خوش‌بینی چیزی است که نیاز دارید هر روز تمرین­اش کنید. یک روش راحتِ­ تمرین خوشبین­‌تر بودن، یافتن هر روزه­ی­ چیزهایی(حتی چیزهای کوچک) برای شکرگزاری است.

۱۰. در نهایت، میز کارتان را منظم کنید

آن همکاری را که بسیار منظم و وقت‌­شناس است و پروژه­‌ها را با وقت اضافی تمام می­کند می­شناسید؟ یکی از رازهای اشخاص منظم سادگی است. وقتی سیستم­های نظم‌­دهی پیچیده باشند، اغلب بی‌­استفاده می­‌مانند. اشخاص منظم از ابزارهای ساده‌­ای استفاده می­کنند که به سادگی کار مرتب کردن چیزها را می­کنند، مثل سبدهایی برای نگهداری رسیدهایی که لازم است بایگانی شوند، قبض‌­هایی که لازم است پرداخت شوند و کتاب­هایی که منتظر خوانده شدن هستند.