فروشگاه لوازم یدکی تیکوما

فروشگاه لوازم یدکی خودرو تیکوما (آریا پارت سابق) در سال 1379 با واردات قطعات خودرو از کره جنوبی و چین آغاز به کار نمود. از 2 سال گذشته و با توجه به علاقه روز افزون ایرانیان به خرید اینترنتی و آسایش بیشتر مشتریان در یافتن و خرید لوازم یدکی ماشین، این شرکت فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو خود را افتتاح نمود. ما در فروشگاه قطعات یدکی تیکوما خود را موظف به فروش قطعات اصلی و اورجینال خودرو و با ضمانت پس از فروش می دانیم. ما در شرکت پخش لوازم یدکی ، قطعات یدکی خودرو را با کمترین قیمت و بالاترین کیفیت به دست مشتریان می رسانیم. فروشگاه تیکوما واردکننده لوازم یدکی خودروهای چینی می باشد و قطعات یدکی خودروهای چینی را به صورت عمده به فروش می رساند. از جمله نمونه های محصولات لوازم یدکی موجود در فروشگاه تیکوما می توان به موارد زیر اشاره کرد:

لوازم یدکی جیلی

جیلی (Geely)، یکی از برندهای خودروسازی معروف و مطرح است که طرفداران زیادی در بازار جهانی خودرو دارد. این شرکت خصوصی چند ملیتی، یکی از جوان‌ترین و کم سن و سال‌ترین برندهای این صنعت است. کمپانی جیلی هم مانند بسیاری از شرکت‌های دیگر، کسب و کار خود را از جای دیگری شروع کرد و پس از گذشت چند سال، تصمیم گرفت در زمینه تولید خودرو فعالیت خود را آغاز کند. در واقع این برند 33 ساله، در سال 1986 شکل گرفت، اما سال 1997 یعنی پس از گذشت 11 سال، به عنوان یک برند وارد صنعت خودرو شد. این کمپانی جهانی، که مرکز فرماندهی‌اش در پکن واقع شده، در زمینه ساخت خودرو، موتور و ماشین‌های لوکس فعالیت می‌کند. لی شوفو، یک تاجر میلیارد چینی و صاحب این برند و رئیس هیئت مدیره آن است. آقای شوفو، کمتر از 60 سال سن دارد. خودروهای سواری این کمپانی تحت نام‌های جیلی، لوتوس (Lotus)، لینک اند کو (Lynk & Co)، پروتون (PROTON) و ولوو (Volvo) تولید می‌شوند. برند خودروهای تجاری متفاوت بوده و شامل کمپانی EV لندن (London EV Company) یوآن چِنگ اتو (Yuan Cheng Auto) می‌شوند. در سال 2018، این برند بیش از 1.5 میلیون دستگاه خودرو در سراسر بازار جهانی فروخت. این کمپانی، در سال 2010 شرکت ولوو را از برند فورد (Ford) خریداری کرد، اما پیش از آن، خودش تمامی محصولاتش را تولید می‌کرد. این برند در کمپانی‌هایی مانند لوتوس و کمپانی EV لندن هم سهم بسیار چشم گیری دارد. لوتوس یک کمپانی پریتانیایی و سازنده ماشین‌های اسپرت است. کمپانی EV لندن نیز تاکسی تولید می‌کند.

41

گروه برند جیلی، به پنج زیرگروه دیگر تقسیم می‌شود. این زیرمجموعه‌ها شامل گروه اتو جیلی (مسئول تولید محصولات جیلی، لوتوس، لینک اند کو و پروتون)، گروه ولوو مسئول تولید محصولات ولوو و پل‌استار (Polestar) گروه خودروهای تجاری نیو انرژی جیلی (بخشی از گروه EV لندن و یوآن چنگ) و گروه جیلی که مختص بیزینس‌های جدید و تولید موتورسیکلت و گردشگری است، می‌شود.

محصولات موجود در سایت:

  • آینه بغل جیلی EC7
  • آینه بغل جیلی GC6
  • آینه بغل جیلی X7 ام گرند
  • چراغ جلو جیلی EC7
  • چراغ جلو جیلی GC6
  • چراغ جلو جیلی امگرند 7 (EC7)
  • چراغ خطر عقب جیلی EC7 RV
  • چراغ خطر عقب جیلی GC6
  • چراغ خطر عقب جیلی X7 ام گرند
  • چراغ خطر عقب جیلی امگرند 7 (EC7)

لوازم یدکی جک

کمپانی جی ای سی که به اختصار جَک خوانده می شود، فعالیت خود را از سال ۱۹۶۴ میلادی و تحت عنوان شرکت خودروسازی هیفی جیانگ‌هوای آغاز کرد اما در ادامه، در سال ۱۹۹۷ میلادی به شرکت خودروسازی آنهوئی جیانگ‌هوای تغییر نام داد. به عبارتی دیگر، حروف JAC، کلمه ای اختصاری برگرفته از Jianghuai Automobile Company را می سازند. همچنین عرضه عمومی سهام این شرکت در بورس اوراق بهادار شانگهای از سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز شد. کمپانی جک در ابتدا، تنها در تولید کامیون های تجاری فعالیت داشت که تحت عنوان جیانگ هوای ساخته می شدند. در سال ۲۰۰۷ میلادی، کمپانی جک موفق به اخذ تاییدیه دولتی به‌منظور تولید خودروهای سواری شد اما همچنان از آن به عنوان یک تولیدکننده کامیون یاد می‌شد. دولت چین در سال ۲۰۰۹ رسماً اعلام کرد که از ادغام و تلفیق شرکت‌های خودروساز چینی حمایت خواهد کرد. همین امر کافی بود تا تحلیلگران خبر از احتمال ادغام جک و چری، دو شرکتی که در استان آنهوئی قرار داشتند بدهند. این ادغام از چند جهت مفید بود. مهمترین آن شامل تکمیل سازی خط تولید این دو شرکت می شد. در نظر بگیرید که در آن زمان چری اساسا تنها تولید خودروهای سواری را در دست داشت و تمرکز جک نیز بر کامیون بود. با این وجود، در ادامه راه مشخص شد جک تمایلی به قرار گرفتن زیر چتر پوششی شرکت بزرگ‌تر مانند چری ندارد. کمپانی جک در سال ۲۰۱۱ میلادی با تولید چیزی در حدود ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در مکان نهم قرار گرفت و در سال ۲۰۱۲ با تولید ۴۴۵ هزار خودرو، جایگاه آن یک رتبه دیگر تنزل یافت و در مکان دهم قرار گرفت. ظرفیت تولید تخمینی این شرکت در سال ۲۰۰۹ میلادی، بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال عنوان شده بود. در حال حاضر جی ای سی در کشورمان حضور پررنگی دارد که محصولات آن توسط کرمان موتور وارد یا مونتاژ می شود. کمپانی جک از سال ۲۰۰۰ به بعد پیشرفت قابل توجهی داشته و اکنون محصولاتش در بسیاری از کشور ها از جمله میهن خودمان مورد استفاده قرار می گیرد. پیشرفت این کمپانی که اکنون یکی از دهگانه ی شرکت های خودروساز موفق چین است نشان از پیروی از اصول درست دارد. فراموش نکنیم که JAC نیز مانند خودروسازان اصلی کشورمان کاملا دولتی است ولی همچنان شاهد پیشرفت روزافزون آن هستیم.

42

محصولات موجود در سایت:

لوازم یدکی لیفان X60

شرکت لیفان از سال 2005 شروع به فعالیت در زمینه ساخت و عرضه خودروی سواری و ون نمود. این شرکت همچنین به تولید و فروش موتور خودرو نیز می پردازد. در ژانویه 2006، نخستین مرحله ورود اولین مدل لیفان 520 در سطح جهانی نشان داد که لیفان رسماّ به صنعت اتومبیل وارد شده است. با توجه به سرمایه گذاری انبوه در پروژه های اتومبیل، گروه لیفان به یکی از شرکت هایی تبدیل شده است که بزرگترین خط تولید و مجوز تولید مجموعه ای از محصولات از جمله خودروهای سواری، مینی کار، کامیون، وسایل نقلیه ویژه، اتوبوس و غیره را در اختیار دارد. محصولات شرکت لیفان در 165 کشور دنیا در مناطقی از آسیا، اروپا، آفریقا و آمریکای لاتین عرضه می گردد. در سال 2014 شرکت لیفان به فروش 283،100 دستگاه خودرو، 1،393،100 دستگاه موتور سیکلت، 3،674،600 موتور و 401،100 ماشین صنعتی دست پیدا کرد. لیفان در سال 2008 در لیست 100 شرکت برتر چینی قرار گرفت و سهام این شرکت در سال 2010 وارد بورس شانگهای گردید.

محصولات موجود در سایت: