امروزه طراحی داخلی منزل و ویلا یک هنر تخصصی به شمار می رود. برای طراحی داخلی خانه و ویلا باید با اصول طراحی دکوراسیون آشنایی کاملی داشت و ما در گروه معماری مهران طاهری در این مورد ایده های جذابی را برایتان در نظر گرفته ایم.

 

 

امروزه طراحی داخلی منزل مسکونی مدرن یا سنتی یک عامل مهم و موثر در رفتار هر یک از اعضای خانواده می باشد. طراحی داخلی خانه می تواند با سبک و نوع چیدمان خود، تا حدود زیادی از بار روانی در خانه بکاهد. اما طراحی و دکوراسیون داخلی منزل باید چگونه باشد؟ هر شرکت طراحی دکوراسیون داخلی منزل، از چه عواملی برای طراحی داخلی خانه کمک می گیرد؟ امروزه چه طراحی و دکوراسیون منزل دارای طرفداران بیشتری است؟ برای پاسخ به این سوالات و سوالات مشابه در زمینه هزینه طراحی داخلی منزل، ادامه این مطلب را دنبال نمایید.

اصول طراحی داخلی خانه

برای آغاز طراحی داخلی مسکونی می توان ابتدا به چند سایت طراحی داخلی منزل معتبر مراجعه کرد و نکاتی را آموزش دید. مهم ترین نکته در طراحی دکوراسیون داخلی مسکونی ، مساحت می باشد. طراحان زبده ابتدا با در نظر گرفتن مساحت منزل، به پارتیشن بندی و تقسیم فضا می پردازند. با مشخص شدن هر قسمت از خانه با کارایی خاص، برای مثال آشپزخانه، اتاق خواب و غیره، می توان کار طراحی دکوراسیون را آغاز نمود.

 

طراحی و دیزاین منزل بسته به سبک طراحی دکوراسیون متفاوت خواهد بود. برای مثال تفاوت های زیادی در سبک طراحی مدرن و کلاسیک وجود دارد. مشاوره طراحی دکوراسیون داخلی منزل می تواند شما را در انتخاب سبک طراحی کمک کند. این مشاوران اغلب خود به تقسیم بندی فضا بر اساس مساحت می پردازند.

نکات کلیدی در طراحی داخلی منزل

علاوه بر اصول طراحی داخل منزل، نکات مهم و کلیدی دیگری نیز وجود دارد که به دکوراسیون و طراحی داخلی منزل با نتیجه بهتر کمک می کند. در گام نخست ابتدا باید نورگیری منزل را مشخص نمود. اگر تعداد پنجره ها در فضای منزل زیاد باشد، نورگیری خانه از این طریق صورت می گیرد. اما گاه نور طبیعی پاسخگوی روشنایی فضای داخلی نخواهد بود. در این صورت باید به نورپردازی اغلب مناطق خانه پرداخت. این امر به ایجاد نور مناسب در روز و شب منجر می گردد.

 

انتخاب سبک طراحی داخلی دکوراسیون منزل مسکونی ، به شما در برداشتن گام های بعدی کمک زیادی می کند. شما بر این اساس می توانید به خرید لوازم و اکسسوری بپردازید. همچنین می توانید به راحتی جنس و رنگ دیوارها و کفپوش را انتخاب نمایید. اما در نظر داشته باشید که رنگ های روشن علاوه بر روشنایی بیشتر فضا، خانه را نیز بزرگتر جلوه خواهد داد. اغلب از رنگ های تیره برای اتاق خواب افراد بزرگسال استفاده می شود. اضافه کردن چند گلدان طبیعی به فضای منزل شما، طراوت دو چندانی می بخشد.

هزینه طراحی داخلی منزل

همانطور که پیش از این گفته شد، طراحی داخلی خانه بنا به عوامل متعددی دارای هزینه های متفاوتی می باشد.  سایت تخصصی دکوراسیون داخلی منزل اغلب با آموزش نکات جامع و روش های طراحی داخلی، می تواند در کاهش این هزینه ها تا حدود زیادی به شما کمک نماید. به عنوان مثال اغلب لوازم خانه بعد از طراحی داخلی مورد استفاده قرار می گیرند و نیازی به تعویض آنها نخواهد بود.

استفاده از مصالح با قیمت مناسب نیز می تواند تا حد زیادی در هزینه ها صرفه جویی نماید. اما می توان گفت که مهم ترین عامل در کاهش هزینه ها، استفاده از متخصصان و کارشناسان این حوزه است. این امر کمک می کند تا طراحی اصولی انجام گیرد و هیچ یک از مراحل به دلیل عدم تطبیق با سایر شرایط، مشمول تخریب و طراحی مجدد نگردد.

 

در این مقاله از شرکت مهران طاهری با معرفی هنر دکوراسیون داخلی، لزوم بهره‌مندی از دکوراسیون داخلی در منازل کوچک و تاثیر آن در بهبود کیفیت زندگی افراد را مورد برسی قرار می‌دهیم.

طراحی دکوراسیون داخلی. از فضای منزل بهترین بهره را ببریم

 

تغییر سبک زندگی باعث شده که اکثر افراد در آپارتمان های نسبتا کوچک زندگی کنند ولی اگر دکوراسیون داخلی منزل مسکونی  کوچک ما طبق اصول طراحی شده باشد خانواده هیچ کمبودی حس نخواهند کرد. به جرات می توان گفت مهمترین عاملی که گرما و صمیمیت را به خانه ما هدیه می دهد اعمال سلیقه شخصی و سبک زندگی خاص خودمان در دکوراسیون داخلی منزل ماست. 

تطبیق دکوراسیون داخلی منزل کوچک ما با سبک زندگی جدید

پس از انقلاب صنعتی و در پی ایجاد تحولات در سبک زندگی شهرنشینی روانشناسان و جامعه شناسان متوجه تغییرات در نیازها، سلایق و خلق و خوی افراد مختلف جامعه شدند. محققان در پی احساس مسئولیتی که در قبال جامعه داشتند نسبت به باز تعریف نیازهای اقشار جدیدی که در پی پیشرفت و صنعتی شدن شهرها پدید آمده بودند همت گماشتند. ایشان متوجه حلقه مفقودی شدند که در سرعت پیشرفت جامعه گم شده بود و آن کیفیت زندگی بود.

کارمندان و کارگران کارخانه ‌ها دیگر به منزل خود به عنوان پایگاه امنی که در مناسبت های مختلف اعضای خانواده را دور هم جمع می کرد نگاه نمی کردند بلکه این منازل اغلب سازمانی و هم شکل فقط به عنوان یک خوابگاه مورد استفاده قرار می‌ گرفتند. اما راه حل این معضل که داشت به یک افسردگی جمعی می ‌انجامید در شرق بود. ساکنان نقاط مختلف جهان به خصوص شرق از هزاران سال قبل آداب و دستورالعمل‌ های مختلفی برای بهبود کیفیت زندگی و بدل کردن خانه به جایی مخصوص افراد خانواده، داشتند. اصولی که بر اساس آن باید از شلوغی و بی نظمی کاست تا انرژی زندگی به راحتی در خانه جریان داشته باشد بسیار مورد توجه طراحان دکوراسیون داخلی واقع شد. چاره‌ افراد برای بهره‌ مندی از زندگی باکیفیت استفاده از اصول مدرن دکوراسیون داخلی بود.

 

باید ها و نباید های طراحی دکوراسیون منزل کوچک

طراحی داخلی منزل کوچک باید به گونه ‌ایی باشد که تمام فضاهای موجود، در طراحی داخلی منزل مسکونی مورد توجه و استفاده قرار گیرد. به طور مثال ما نمی توانیم در طراحی منزل مسکونی خود بیشتر به فضاهای در معرض دید مانند اتاق پذیرایی توجه کنیم و اتاق و حتی انباری خانه را فراموش کنیم. در واقع فضاهایی مانند انباری می توانند در صورت استفاده بهینه بسیاری از نیاز های خانواده را پاسخگو باشد. اتاق خواب اگر بر اساس اصول روانشناختی و زیبایی شناسی طراحی شود می تواند علاوه بر محلی دنج برای استراحت محل کار یا تفریح هم باشد.

حمامی که بر اساس اصول طراحی داخلی منزل کوچک دکوراسیون شده باشد می تواند لذت آغاز یک روز پر انرژی یا آرامش لازم برای یک استراحت شبانگاهی را به ساکنان خانه بدهد. آشپزخانه‌ ای که در عین سادگی نظم و ترتیب داشته باشد می تواند به محلی برای دور هم جمع شدن خانواده به بهانه صرف غذا، تبدیل شود. در ساختار طراحی منزل و دکوراسیون به صورت اصولی، متخصص علاوه بر تاکید بر نقاط قوت خانه، از فضاهای ظاهرا بی فایده نیز نهایت استفاده را می کند و جلوه‌ ایی نو و منحصر به فرد به منزل می‌ دهد.

 

طراحی داخلی منزل مسکونی  باید به گونه‌ایی باشد که شلوغی و بی نظمی کاهش پیدا کند

علاوه بر آن زندگی در منزل را برای تمام افراد خانواده لذت بخش و آسان کند. پس در طراحی دکوراسیون داخلی منزل باید سلیقه، نیازها و اولویت های تمام خانواده مورد توجه و بررسی کارشناس طراحی منزل قرار بگیرد. تمام آنچه گفته شد نشان می دهد طراحی دکوراسیون منزل نه تنها به زیبایی خانه ما مربوط می شود بلکه ابعاد وسیع تری از جمله آرامش و آسایش را در برمی گیرد و می تواند بر کیفیت زندگی و خلق و خوی خانواده نیز تاثیرات مثبت داشته باشد.