راه اندازی سایت بدون نیاز به برنامه نویسی (100% رایگان)

شاید باورش برای شما سخت باشد که راه اندازی سایت بدون برنامه نویسی هم امکان پذیر است. اما وردپرس یک نرم افزار رایگان است که با آموزش وردپرس می توانید بدون کدنویسی سایت خود را راه اندازی کنید. آموزش مسیر طراحی سایت بدون برنامه نویسی و معرفی مرجع آموزش وردپرس فارسی در این صفحه منتشر شده است.

راه اندازی سایت بدون نیاز به برنامه نویسی و کدنویسی

راه اندازی سایت بدون نیاز به برنامه نویسی (100% رایگان)

برای ساخت سایت بدون کدنویسی ابتدا باید با پیش نیاز های راه اندازی سایت بدون برنامه نویسی آشنا شوید.

پیش نیاز های راه اندازی سایت بدون کدنویسی:

  1. هاست
  2. دامنه
  3. وردپرس

در ادامه در مورد اینکه وردپرس چیست و چه کاربردی دارد و اینکه هاست و دامنه چه هستند توضیح می دهیم.

هاست چیست

برای بارگذاری سایت در فضای اینترنت به یک محلی برای آپلود سایت نیاز دارید. پیش نیاز دوم یعنی هاست دقیقا همین فضای اینترنتی است که برای همه کاربران در دسترس قرار دارد.

با خرید هاست شما در واقع یک حجم ذخیره سازی در اختیار دارید که هر چیزی در آن قرار دهید برای کاربران شما در دسترس می شود.

با نصب وردپرس و راه اندازی سایت بر روی هاست سایت شما همیشه در اینترنت در دسترس کاربران شما خواهد بود.

اما کاربران شما چطور باید به سایت شما دسترسی داشته باشند؟

دامنه چیست

دامنه آدرسی است که برای هاست شما تعیین می شود. پس کاربران امکان دسترسی به سایت شما را با آن آدرس دارند.

با تعیین آدرس برای هاست خود که توسط دامنه انجام می شود کاربران می توانند به هاست شما متصل شوند و سایت شما را مشاهده کنند.

دامنه همان آدرس هاس اینترنتی هستند که شما بارها برای ورود به سایت های مختلف استفاده کرده اید. مثلا دامنه سایت دانشگاه وردپرس برابر uniwp.ir است و دامنه سایت گوگل برابر google.com می باشد.

وردپرس چیست

وردپرس چیست؟ وردپرس یک نرم افزار رایگان سایت ساز است. با نرم افزار وردپرس می توانید بدون کدنویسی و برنامه نویسی راه اندازی سایت را انجام دهید.

وقتی هاست و دامنه را تهیه می کنید شما یک فضای اینترنتی دارید که آدرس آن را مشخص کرده اید. اما تا زمانی که سایت خود را روی هاست بارگذاری نکنید، آدرس دامنه شما هیچ چیزی را نمایش نمی دهد.

برای راه اندازی سایت بدون برنامه نویسی می توانید از وردپرس استفاده کنید.

برای ارائه یک پاسخ ساده و سریع به پرسش وردپرس چیست می توانیم بگوییم که WordPress یک نرم افزار تحت وب است. با نصب وردپرس بر روی یک سرور می توانیم به سادگی و در 5 دقیقه یک سایت راه اندازی کنیم. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا محسوب می شود. با طراحی سایت با وردپرس به سادگی می توانیم یک سایت راه اندازی کنیم. سپس با پنل مدیریتی ساده آن به مدیریت محتوای سایت بپردازیم. تولید محتوا کنیم. مطلب منتشر نماییم. حتی با تبدیل وردپرس به فروشگاه به فروش آنلاین محصولات خود بپردازیم.

ویژگی های وردپرس چیست

  • وردپرس رایگان است
  • طراحی سایت بدون کدنویسی را ممکن کرده است
  • امنیت وردپرس بالا است
  • از نظر سئو عالی است
  • انعطاف پذیر است
  • آموزش وردپرس آسان است
  • منابع یادگیری وردپرس زیاد است
  • وردپرس به زبان فارسی ترجمه شده است
  • قالب های زیادی برای وردپرس موجود است
  • امکان طراحی سایت سفارشی با وردپرس نیز وجود دارد
  • امکانات وردپرس نامحدود است
  • توسعه پذیری وردپرس بی نظیر است
  • و...

آموزش وردپرس (راه اندازی سایت بدون برنامه نویسی)

راه اندازی سایت بدون نیاز به برنامه نویسی (100% رایگان)

پس از تهیه پیش نیاز ها و دانلود وردپرس همه چیز آماده شروع طراحی سایت بدون کدنویسی است. با آموزش وردپرس می توانید 0 تا 100 راه اندازی سایت بدون برنامه نویسی را یاد بگیرید.

در ادامه به طور خلاصه مسیر طراحی سایت بدون کدنویسی و آموزش کار با وردپرس را بررسی می کنیم و بهترین مرجع آموزش وردپرس را به شما معرفی می کنیم.

خرید هاست و دامنه

برای راه اندازی سایت بدون برنامه نویسی یا کدنویسی حتما باید هاست و دامنه خریداری کنید. در مورد اینکه هاست چیست و دامنه چیست در بخش هایقبل توضیح کامل دادیم.

اما از کجا باید هاست و دامنه بخرید؟

هاست و دامنه توسط شرکت های سرویس دهنده خدمات هاستینگ و ثبت دامنه انجام می شود. با جستجوی عبارت هایی مثل خرید هاست و ثبت دامنه می توانید به فهرستی از این سایت ها دسترسی داشته باشید و خرید خود را انجام دهید.

دانلود وردپرس فارسی یا انگلیسی

قدم بعدی دانلود وردپرس است. نرم افزار وردپرس نسخه فارسی و انگلیسی موجود است و با دانلود یک نسخه از وردپرس تهیه پیش نیاز ها تکمیل می شود.

دانلود وردپرس فارسی در wpbaran.ir و نسخه انگلیسی در wordpress.org منتشر شده اند.

اما دانلود وردپرس فارسی بهتر است یا انگلیسی؟

وردپرس فارسی و انگلیسی هیچ تفاوتی ندارند و می توانید نسخه دلخواه را برای راه اندازی سایت بدون برنامه نویسی و کدنویسی دانلود کنید.

بهتر است برای طراحی سایت فارسی از لینک دانلود وردپرس فارسی استفاده کنید.

نصب وردپرس

پس از دانلود وردپرس و تهیه هاست و دامنه می توانید نصب وردپرس را شروع کنید. با نصب وردپرس سایت شما بدون نیاز به برنامه نویسی راه اندازی می شود.

اما نصب و آموزش وردپرس و طراحی سایت بدون برنامه نویسی را از کجا یاد بگیرید؟

آموزش کار با وردپرس

بعد از نصب وردپرس شما یک سایت دارید که می توانید فعالیت سایت را شروع کنید. اما برای مدیریت سایت نیاز به آموزش کار با وردپرس دارید.

مراجع مختلف فارسی و انگلیسی برای یادگیری وردپرس وجود دارند. اما برای شروع کار با وردپرس نیاز نیست هزینه کنید و در دوره های آموزش وردپرس گران قیمت ثبت نام کنید.

در ادامه بهترین مرجع یادگیری وردپرس برای آموزش رایگان وردپرس به شما معرفی می کنیم تا به صورت رایگان کار را شروع کنید.

آموزش رایگان وردپرس سایت وردپرس باران و دانشگاه وردپرس

راه اندازی سایت بدون نیاز به برنامه نویسی (100% رایگان)

بهترین و بزرگترین مرجع آموزش وردپرس فارسی که در سال های اخیر طراحان سایت زیادی در این مرجع پرورش یافته اند سایت وردپرس باران است.

با یک بررسی ساده در فهرست دوره های آموزش وردپرس منتشر شده در این مجموعه می توانید به این نتیجه برسید که تخصصی ترین مرجع آموزش طراحی سایت بدون کدنویسی ایران همین سایت است.

مدرس دوره های وردپرس باران که اخیرا در سایت دانشگاه وردپرس نیز فعالیت دارد آقای مجتبی تبسمی است. براساس رزومه منتشر شده از ایشان حدود 9 سال است که سابقه فعالیت در زمینه طراحی سایت بدون کدنویسی دارند و تخصصی بر روی وردپرس و سئو فعالیت می کنند.

دوره های تخصصی طراحی سایت بدون کدنویسی که با عنوان پرچمداران وردپرس منتشر می شوند در دسته موضوعات مختلف دسته بندی شده اند. در این دوره ها که به صورت پکیج های دانلودی ارائه شده اند از سطح مقدماتی تا پیشرفته طراحی سایت با وردپرس پوشش داده شده اند.

اگر قصد دارید طراحی سایت بدون کدنویسی را به صورت تخصصی یاد بگیرید پیشنهاد می شود با آموزش رایگان وردپرس شروع کنید.

برای اطلاعات بیشتر به سایت وردپرس باران یا دانشگاه وردپرس مراجعه کنید.