بیوگرافی کامل بازیگران سریال جیران

بیوگرافی کامل بازیگران سریال جیران را در این مطلب برای شما عزیزان جمع آوری کرده ایم. سریال جیران از سریال های حسن فتحی، کارگردان شناخته شده کشورمان می باشد. هنرمندان سرشناس و نام آشنای زیادی در سریال جیران به نقش آفرینی پرداخته اند که برخی از آنان عبارتند از: بهرام رادان، پریناز ایزدیار، امیرحسین فتحی، رویا تیموریان، ستاره پسیانی، مهدی پاکدل و ... . 

بیوگرافی کامل بازیگران سریال جیران

 

داستان سریال جیران

در خلاصه داستان سریال جیران آمده است: «زنهار که طراز و طریقت گم شده و مجاز و حقیقت به هم آمیخته. سهم رعیت کابوس است و سهم سلطان تخت طاووس. کجاست تدبیر کریم‌خان که تاج شاهی پس بگیرد از ما ندانم‌کارها؟ کجاست شمشیر نادر که انتقام بکشد از ما خراب‌کارها؟ مملکت آشفته است و امیرکبیر در گور خفته است.

هر نامی آبستن ننگ است و هر صلحی آبستن جنگ. آدمیزاد قبله عالم هم که باشد پناه می‌خواهد. قلعه‌ای می‌خواهد که جان‌پناهش باشد. برای اولاد آدم هیچ قلعه‌ای محکم‌تر از عشق نیست. بدهید همه‌جا جار بزنند که : ایهالناس! دیروز در حوالی تجریش پادشاه شما عاشق شد … »

 

بیوگرافی بازیگران سریال جیران 

 

بهرام رادان (ناصرالدین شاه)

بیوگرافی کامل بازیگران سریال جیران

 

نام:  بهرام رادان

بهرام رادان در ۸ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۵۸ برابر با ۲۸ آوریل ۱۹۷۹ در تهران متولد شد. وی دو خواهر و یک برادر دارد و خودش فرزند آخر خانواده است، مادرش خانه‌دار و پدرش سرهنگ بازنشسته قبل از انقلاب اصالتاً اهل اصفهان است.

پریناز ایزدیار (جیران)

بیوگرافی کامل بازیگران سریال جیران

 

نام: پریناز ایزدیار

پریناز ایزدیار به دلیل بازی در سریال زمانه به کارگردانی حسن فتحی مشهور شد.
نخستین کار بازیگری و فیلم پریناز ایزدیار در فیلم یک مرد یک شهر بود.
او با بازی در تله فیل ماه در سایه در سال 1388 به کارگردانی سعید ابراهیمی فر قدم به عرصه تلویزیون گذاشت.

 

امیرحسین فتحی (سیاوش)

بیوگرافی کامل بازیگران سریال جیران

 

نام:  امیرحسین فتحی

امیرحسین فتحی ، فرزند دوم حسن فتحی کارگردان سینما ،زاده ی ١٠ مهر ١٣٧٢. بازیگر سینما و تئاتر است.دانشجوی ادبیات انگلیسی و سینما، فارغ التحصیل ممتاز بازیگری از موسسه ی سینمایی کارنامه،وی که پس از سینمایی پریناز(١٣٨٩) به کارگردانی بهرام بهرامیان برای گذراندن دوره های وورک شاب بازیگری و تحصیلات به خارج از کشور رفت.

مریلا زارعی (مهدعلیا)

بیوگرافی کامل بازیگران سریال جیران

 

نام: مریلا زارعی

مریلا زارعی برزی متولد 25 فروردین 1353 بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی است. وی خواهر بزرگتر ملیکا زارعی (  مجری محبوب برنامه کودک)  است. مریلا زارعی متولد شهر تهران و فارغ التحصیل صنایع غذایی از دانشگاه آزاد است.

مریلا زارعی فعالیت در تلویزیون را با بازی در مجموعه تلویزیونی دبیرستان خضرا به کارگردانی اکبر خواجویی در سال 1375 شروع کرد. او در سال 1373 با بازی در فیلم "سلام سینما" (محسن مخملباف) وارد سینما شد و با مجموعه تلویزیونی "کاراگاه" (حسن هدایت) به دنیای بازیگری روی آورد.

امیر جعفری (میرزا آقاخان نوری)

بیوگرافی کامل بازیگران سریال جیران

 

نام: امیر جعفری

امیر جعفری بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر، فارغ التحصیل کارشناسی مدیریت از دانشگاه آزاد اسلامی متولد 1353 است. بازیگری را در یک دوره دو ساله زیر نظر حمید سمندریان در سال 1371 آموخت. بازی او در فیلم سینمایی نان عشق موتور 1000 در سال 1380 زمینه را برای حضورش در فیلم قارچ سمی مهیا کرد. در سال 1380 با بازی در سریال بدون شرح به عنوان یک بازیگر کمدی شناخته شد.مجموعه های کمربندها را ببندیم، من یک مستاجرم، برای آخرین بار، میوهٔ ممنوعه، چاردیواری، زیر هشت، توطئه فامیلی، شیدایی، چک برگشتی و تعبیر وارونه یک رؤیا از دیگر کارهای جعفری در تلویزیون هستند. او همچنین در آثار دیگری از جمله فیلم های سینمایی بی پولی، کیفر، نفوذی، زاپاس، اکسیدان، زیرنظر، گشت ٣ و مجموعه های نمایش خانگی شهرزاد، ممنوعه و جیران (اختصاصی فیلیمو) حضور داشته است.

 

رویا تیموریان

بیوگرافی کامل بازیگران سریال جیران

 

نام: رویا تیموریان

رویا (دل آرا) تیموریان در 27 اسفند ماه 1338 در تهران متولد شد. او همسر مسعود رایگان است و دو دختر به نامهای درنا و دنیا دارد.

رویا تیموریان لیسانس بازیگری و کارگردانی اش را در سال 1366 از دانشگاه هنر دریافت کرد.

رویا تیموریان فعالیت در رادیو از سال 1360 و فعالیت در تلویزیون را از سال 1362 با مجموعه برده رقصان (ابوالقاسم معارفی) آغاز کرد و در سال 1373 با فیلم سینمایی حسرت دیدار وارد عرصه سینما شد.

مهدی پاکدل (سلمان)

بیوگرافی کامل بازیگران سریال جیران

 

نام: مهدی پاکدل

مهدی پاکدل بازیگر ایرانی متولد سال 1359 در شهر اصفهان است. او دانشجوی انصرافی رشته گرافیک از دانشگاه آزاد تهران است.

رعنا آزادی ‌ور (تاج الدوله)

بیوگرافی کامل بازیگران سریال جیران

 

نام: رعنا آزادی ور

وی (متولد 17 فروردین 1362 در تهران) بازیگر سینما ، تلویزیون و تئاتر ایران است.وی با بازی در فیلم مارمولک (کمال تبریزی، 1382) فعالیت در سینما را آغاز کرد و با یک سال دوری از سینما با بازی در سه فیلم در سال 1384 موقیعت خود را در سینما تثبیت کرد.رعنا آزادی ور با بازی در فیلم پارک وی (فریدون جیرانی، 1385) برای بار نخست بازی در نقش اول را همراه با نیما شاهرخ شاهی تجربه کرد.

 

هومن برق نورد (شازده بصیر)

بیوگرافی کامل بازیگران سریال جیران

 

نام: هومن برق نورد

 

هومن برق‌نورد (زادهٔ ۵ دی ۱۳۴۸ در تهران) بازیگر ایرانی تئاتر، سینما و تلویزیون است.

کتانه افشاری‌ نژاد (خدیجه چهریقی)

بیوگرافی کامل بازیگران سریال جیران

 

نام: کتانه افشاری نژاد

کتانه افشاری نژاد، در سال 1352 متولد شد. وی اولین تجربه بازیگری را در سال 1370 با سریال رستاک آغاز کرد. جدیدترین کار تلوزیونی وی سریال گمشدگان به کارگردانی رضا کریمی در نقش مادر ترنج ایفای نقش نمود. 

کتانه افشاری نژاد علاوه بر بازیگری گویندگی در رادیو وتلوزیون را نیز انجام میدهد، و هم اکنون فعالیت بیشتری در تئاتر دارد. 

 

مهدی کوشکی

بیوگرافی کامل بازیگران سریال جیران

 

نام: مهدی کوشکی

مهدی کوشکی متولد 1359 در خرم‌آباد، نمایشنامه نویس، کارگردان، بازیگر تئاتر و بازیگر سینمای ایران است. مهدی کوشکی فارغ التحصیل رشته نمایش با گرایش ادبیات نمایشی از دانشکده سینما ـ تئاتر دانشگاه هنر است. مهدی کوشکی فعالیت اصلی اش در تئاتر شکل گرفت. وی با بازی در فیلم سینمایی لانتوری وارد سینما شد.

 

غزل شاکری (ملک زاده)

بیوگرافی کامل بازیگران سریال جیران

 

نام: غزل شاکری

غزل شاکری(زادهٔ ۲۲ اسفند ۱۳۵۶)کارگردان هنری -هنرپیشه - خواننده - نویسنده و عضو هیئت مدیره خانه ادبیات و هنر است . او دخترفرشته طائرپور، تهیه‌کننده و فیلم‌نامه‌نویس سینما است.

 

سیاوش چراغی پور

بیوگرافی کامل بازیگران سریال جیران

 

نام: سیاوش چراغی پور

 

سیاوش چراغی‌پور (زاده ۱ فروردین ۱۳۴۲ در قصرشیرین ) بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران است.

 

ستاره پسیانی (نقره)

بیوگرافی کامل بازیگران سریال جیران

 

نام: ستاره پسیانی

 

ستاره پسیانی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر، فرزند آتیلا پسیانی و فاطمه نقوی (از بازیگران سینما و تلویزیون) است. بازیگری را از صحنه تئاتر در سال 1369 آغاز کرد و در سال 1370 با فیلم سینمایی بهترین بابای دنیا ساخته داریوش فرهنگ پا به سینما گذاشت. با سریال باغ بلور در سال 1382 تلویزیون را تجربه کرد. او که بیشتر به عنوان بازیگر تئاتر شناخته میشد در دهه نود در فیلم های سینمایی بسیاری از جمله کوچه بی نام، وارونگی، لانتوری، سرخ پوست، غلامرضا تختی، خوب، بد، جلف ۲: ارتش سری و مجوز خروج نقش آفرینی کرد. حضور در سریال های همه بچه های من، زیر خاکی 2 و مجموعه های نمایش خانگی شوخی کردم، نهنگ آبی، کرگدن و جیران (اختصاص فیلیمو) بخش دیگری از کارنامه هنری پسیانی است. او برای نمایش صد در صد ساخته مرتضی اسماعیل کاشی در جشنواره بین المللی تئاتر فجر در بخش مسابقه ایران (ب) تندیس بهترین بازیگر زن و برای فیلم سینمایی یدو دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول جشنواره فیلم فجر را کسب کرد.

 

غلامرضا نیکخواه

بیوگرافی کامل بازیگران سریال جیران

 

نام: غلامرضا نیکخواه

غلامرضا نیکخواه (زادهٔ ۱ فروردین ۱۳۲۷، بوشهر) بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران است.

او دانش‌آموختهٔ رشته علوم سیاسی است و کار بازیگری را با ایفای نقشی در تئاتر در سال ۱۳۴۵ و در زادگاهش بوشهر آغاز نمود و سپس در سال ۱۳۶۷ با یک نقشِ کوتاه در شبکه ۲، بازیگری در تلویزیون را نیز تجربه کرد.

وی با بازی در سریال‌های طنز همچون «نوروز ۷۲»، «پرواز ۵۷»، «جنگ ۷۷»، «مرد هزارچهره»، «قهوهٔ تلخ» به شهرت رسید.

 

سمیرا حسن ‌پور (گلین خاتون)

بیوگرافی کامل بازیگران سریال جیران

 

نام: سمیرا حسن پور

 

سمیرا حسن‌پور(زاده ۱۶ آذر ۱۳۶۳ در تهران) هنرپیشه سینما، تلویزیون و تئاتر اهل ایران است.وی فارغ‌التحصیل رشته نمایش است از دانشگاه سوره و کار هنری خود را از سال ۱۳۸۵ در تئاتر مجلس شبیه در ذکر مصایب استاد نوید ماکان و همسرش مهندس رخشید فرزین بهرام بیضایی شروع کرد. او در سریال چاردیواری و پایتخت سیروس مقدم و همچنین سریال شاید برای شما هم اتفاق بیفتد و تله فیلم‌های «آوا» و «مردان نمکی» حضور داشته‌است. وی در اولین کار سینمایی خود در فیلم «تمشک» سامان سالور کاندیدای سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر شد.

مرتضی اسماعیل کاشی (خواجه روشن)

بیوگرافی کامل بازیگران سریال جیران

 

مرتضی اسماعیل کاشی دانش اموخته فوق لیسانس بازیگری از دانشگاه تربیت مدرس است که از سال 1379 بازیگری را با تئاتر «معرکه آخر» شروع کرد.او سال 1395 با فیلم «گیلدا» وارد سینما شد و این سریال اولین تجربه او در تلویزیون است.

 

نسرین نکیسا

بیوگرافی کامل بازیگران سریال جیران

 

نام: نسرین نکیسا

نسرین نکیسا در سال 1348 در تهران متولد شد. پدر نسرین نکیسا یکی از شناخته شده ترین هنرمندان و آهنگسازان ایل قشقایی بود. به همین دلیل نسرین نکیسا نیز تا 19 سالگی توسط پدرش هنر را آموخت و اولین قدم های خود را برای تبدیل شدن به یک هنرمند به کمک پدرش برداشت.

اولین فعالیت های نسرین نکیسا حضور او در نمایش های تئاتر در سن 17 سالگی بود.نسرین نکیسا بازیگری را از تئاتر آغاز کرد. همچنان که درحال تحصیل بود ، به فعالیت های هنری اش در تئاتر نیز تمرکز داشت. او تا زمان ورود به دانشگاه به بازیگری اش در تئاتر ادامه داد تا اینکه اولین فعالیت تلویزیونی خود با ایفای نقش در سریال ماه و مهر به کارگرانی حمید لبخنده ، در کارنامه اش ثبت کرد.

 

بهنام شرفی

بیوگرافی کامل بازیگران سریال جیران

 

نام: بهنام شرفی

بهنام شرفی (زاده ۲۳ مهر ۱۳۶۰ در تهران) بازیگر و کارگردان تئاتر، تلویزیون و سینما اهل ایران است. دارای مدارک کاردانی در رشته روابط عمومی و کارشناسی در رشته هنرهای نمایشی گرایش تئاتر کاربردی است. تکنیک‌های بازیگری را در کلاس‌های استاد سمندریان فرا گرفت. از سال ۱۳۸۱ با اجرای تئاتر به صورت جدی وارد عرصه بازیگری شد. در بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر برنده جایزه بهترین بازیگر مرد در بخش تئاتر خیابانی برای نمایش اعترافات یک مستأجرو در سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر برنده جایزه بهترین بازیگر مرد در بخش مسابقه تئاتر ایران - الف برای بازی در نمایش آبی مایل به صورتی شد.