مزایا و معایب بلیچینگ دندان

کسانی که دارای دندان‌های زرد، نامرتب، لب پریده یا دارای جای خالی دندان‌های از دست رفته هستند همواره از مشکلات دهان و دندان رنج می‌برند و این مسأله علاوه بر اینکه از لحاظ جسمانی سلامت آن‌ها را بخطر می‌اندازد از لحاظ روحی و روانی نیز تأثیرات منفی زیادی را برایشان ایجاد می‌کند. وجود چنین مشکلاتی باعث می‌شود تا بسیاری از افراد اعتماد بنفس خود را در جامعه و در بین دوستان و همکاران خود از دست بدهند زیرا نگران دیده شدن دندان‌هایش هستند؛ بنابراین سعی می‌کنند که از آن‌ها دوری کنند یا اینکه در بین جمعیت صحبت نکنند. خوشبختانه پیشرفت تکنولوژی در همه زمینه‌ها از جمله در حوزه دندانپزشکی منجر به پیدایش روش‌های مختلفی برای درمان، ترمیم یا اصلاح مشکلات مربوط به دهان و دندان شد. یکی از این روش‌های ترمیمی و اصلاح، طرح لبخند بلیچینگ دندان است که فقط برای سفید کردن دندان کاربرد دارد و توسط متخصص دندانپزشک زیبایی و ترمیمی انجام می‌شود. البته علاوه بر بلیچینگ دندان روش‌های ترمیمی دیگری برای سفید و درخشان کردن دندان وجود دارد که در این مقاله قصد داریم درباره مزایا و معایب بلیچینگ مطالبی را بیان کنیم.

1

بلیچینگ چیست؟

سفید کردن دندان یا بلیچینگ دندان یکی از بهترین و کم تهاجمی‌ترین راه‌های درمانی برای از بین بردن لکه‌ها و رنگ کدر روی دندان‌ها است که به دو روش انجام می‌شود. یکی بلیچینگ در خانه (هوم بلیچینگ) و دیگری در مطب یا کلینیک دندانپزشکی توسط دکتر بلیچینگ دندان (آفیس یبلیچینگ). برای انجام اینکار از موادی مانند پراکسید هیدروژن و محصولات سفید‌کننده که باعث سفید و درخشان شدن دندان می‌شود استفاده می‌کنند. این محصولات اگر به طور اصولی توسط یک متخصص استفاده شوند، آسیبی را به ساختار دندان‌ها وارد نمی‌کنند اما زمانی که این مواد از کیفیت و استاندارد لازم برخوردار نباشد تأثیرات منفی را بدنبال خواهد داشت؛ از این‌رو توصیه می‌شود در انتخاب مطب مناسب و دکتر بلیچینگ دندان دقت بیشتری داشته باشید تا نتایج دلخواه خود را دریافت کنید.

یکی از بهترین متخصصین دندانپزشکی زیبایی در این زمینه دکتر سید رضا خسروانی رتبه برتر بورد تخصصی کشور و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی می‌باشند که بدلیل علاقه، پشتکار و استعداد زیادی که در رشته دندانپزشکی داشتند موفق به اخذ رتبه برتر آزمون بورد تخصصی کشور شدند. همچنین ایشان مدرس دانشجویان دندانپزشکی عمومی و رزیدنت‌های تخصصی دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی نیز هستند.

دکتر رضا خسروانی یکی از بهترین متخصصین بلیچینگ تهران می‌باشند که در زمینه‌های دیگر ترمیم و زیبایی دندان و طرح لبخند زیبا مانند کامپوزیت دندان نیز فعالیت می‌کنند و با دارا بودن یک تیم حرفه‌ای و استفاده از به روزترین تجهیزات دندانپزشکی به بیماران خود بهترین خدمات را ارائه می‌کنند. همانطور که در ابتدا اشاره کردیم از بلیچینگ دندان برای سفید و درخشان کردن دندان‌ها استفاده می‌کنند اما اگر فرد دارای دندان‌های شکسته و یا بد فرم باشد و بخواهد علاوه بر سفید کردن دندان، آن عیوب را هم پنهان کند متخصص کامپوزیت تهران با بررسی وضعیت بیمار از روش ترمیم و زیبایی کامپوزیت دندان کمک می‌گیرد. بهبود و اصلاح طرح لبخند، افزایش اعتماد بنفس، جذابیت بیشتر صورت و جوان‌تر شدن صورت از جمله مزایای استفاده از روش بلیچینگ دندان و کامپوزیت است.

2

اهمیت مراجعه به بهترین دکتر بلیچینگ دندان

زمانی که بیماران، بلیچینگ دندان خود را به یک متخصص باتجربه می‌سپارند احساس آرامش و امنیت بیشتری می‌کنند زیرا می‌دانند اینکار تحت نظارت یک متخصص انجام می‌شود که با بررسی وضعیت دهان و دندان او تصمیم به استفاده از این روش گرفته است. از طرفی این شیوه درمانی به مهارت و تخصص دندانپزشک نیاز دارد و در صورت عدم تبحر دندانپزشک،  عوارض جانبی را بدنبال خواهد داشت که می‌تواند منجر به حساسیت شدید دندان و آسیب دیدن آن شود.

اگر بدنبال روش‌های زیبایی دندان خود هستید در انتخاب متخصص بلیچینگ تهران دقت بیشتری کنید تا او از مؤثرترین و کم تهاجمی‌ترین روش برای اصلاح طرح لبخند شما استفاده کند زیرا بلیچینگ روی همه دندان‌ها مؤثر نیست. از جمله این افراد می‌توان به کسانی که دچار پوسیدگی دندان هستند، لثه آن‌ها تحلیل یافته، بر روی دندان‌های خود روکش دارند یا مینای دندان‌شان ساییده شده اشاره کرد. همچنین برای انجام بلیچینگ دندان، متخصص باید از دستگاه‌های مخصوص برای سرعت بخشیدن به فرایند کار، کاهش حساسیت دندان‌ها و تحریکات لثه‌ای استفاده کند و قبل از شروع کار برای بررسی وضعیت دندان‌های فرد رادیوگرافی دندانی را انجام دهد و بدنبال آن سایر مراحل را انجام دهد که  میزان موفقیت آن نیاز به تخصص و مهارت دندانپزشک زیبایی دارد.

دیگر مزایای سفید کردن دندان توسط متخصص بلیچینگ تهران

روش‌های ترمیمی و زیبایی دندان مانند بلیچینگ دندان و کامپوزیت باعث دلنشین‌تر شدن لبخند افراد می‌شوند و می‌توان گفت همه افراد خواستار دندان‌های زیبا و سفید هستند تا صورتشان جذاب‌تر و زیباتر شود. آن‌ها حاضرند برای دستیابی به این خواسته‌شان هزینه‌های لازم را پرداخت کنند گرچه برخی افراد به استفاده از روش های خودسرانه غیر علمی روی می‌آورند اما میزان اثرگذاری و امنیت استفاده از آن‌ها با توجه به وضعیت دهان و دندان بیماران مسلماً مطلوبیت و کیفیت لازم را نخواهد داشت و حتی ممکن است به سلامت شخص و دندان های وی  آسیب های جبران ناپذیری وارد کند. اما از دیگر مزایای بلیچینگ دندان عدم احساس درد و ناراحتی در دهان، کمتر بودن هزینه آن در مقایسه با روش‌های مشابه و عدم نیاز به تراشیده شدن دندان، بهبود ظاهر لبخند، جذب افراد در زمان ملاقات با آن‌ها، ایجاد روحیه شاداب‌تر در خود و دیگران و سلامت بهتر دندان‌ها می‌باشد. در یک نتیجه‌گیری کلی باید گفت بلیچینگ و کامپوزیت دندان هر دو برای زیبایی دندان‌ها و تغییر رنگ آن‌ها استفاده می‌شوند اما برای تغییر فرم دندان‌ها بلیچینگ دندان کارایی ندارد؛ بنابراین متخصص کامپوزیت تهران برای تغییر در فرم، اندازه و شکل دندان، کامپوزیت ونیر یا لمینت را توصیه می‌کند.

3

سخن پایانی

بهترین متخصص دندانپزشک کسی است که در زمینه تخصصی بلیچینگ و سفید کردن دندان‌ها و همینطور مشکلات مربوط به دهان و دندان تجربه و تبحر بالایی داشته باشد. همینطور باید دارای مدرک معتبر و سابقه کاری درخشان باشد تا بیماران بتوانند با خیال راحت به او اعتماد کنند. از طرفی دانش و تجربه بالا نشان‌دهنده توانایی علمی و درک بالای او می‌باشد. اگر شما متقاضی بلیچینگ دندان یا کامپوزیت دندان هستید توصیه می‌شود از سوابق کاری متخصص خود مطلع شوید. دکتر سید رضا خسروانی برای دسترسی بهتر مراجعه‌کنندگان به سوابق کاری‌شان برخی از نمونه کار‌های خود را برای ارزیابی بیماران در سایت قرار داده تا آن‌ها بتوانند با مشاهده آن‌ها راحت‌تر تصمیم بگیرند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت https://doctorkhosravani.com علاوه بر مشاهده نمونه کار‌ها از مقالاتی که در این زمینه در سایت قرار داده شده نیز بهره‌مند شوید.