صحبت های احساسی نویدکیا درباره قلعه‌نویی

سپاهان که هفته گذشته موفق به پیروزی مقابل نساجی شده بود، در یکی از دیدارهای هفته بیست و سوم لیگ برتر باید به مصاف گل گهر سیرجان برود. محرم نویدکیا در نشست خبری پیش از این بازی عنوان کرد: قطعا فردا ما یکی از مهم‌ترین بازی‌های فصل‌مان را انجام خواهیم داد؛ آقای قلعه‌نویی و بازیکنانشان نیاز به تعریف من ندارند. قطعا یکی از بهترین کادرهای تاریخ فوتبال ایران در تیم گل گهر کار می‌کنند و بازیکنان با کیفیتی دارند؛ واقع‌بینانه باید گفت چه در ساختار هجومی و چه در ساختار دفاعی تیم فوق العاده خوبی هستند؛ خیلی کم به حریفان خود شانس می‌دهند و سعی می‌کنند تا جایی که امکان دارد خیلی خوب بازیسازی کنند و شانس‌های خوبی برای خودشان ایجاد کنند. تیم فوق العاده قابل احترامی هستند و ما واقعا فردا بازی سختی خواهیم داشت.

او افزود: ما بازی نیم فصل اولمان را هم فراموش نکرده‌ایم که بازی فوق العاده حساس و سختی بود؛ اما ما بازی را واگذار کردیم. امیدوارم فردا بازیکنان بتوانند با تمرکز صد در صدی وارد مسابقه شوند. تمام بیست بازیکنی که در لیست تیم هستند؛ باید بدانند که تک تک آنها باید با تمرکز بالا باشند تا هر کدام بتوانند به تیم کمک کنند. باز هم تکرار می‌کنم این بازی، یکی از مهم‌ترین بازی‌های ما است و امیدوارم که بتوانیم اول بازی خوبی ارائه بدهیم و بعد ‌امتیاز کامل هم کسب کنیم.

صحبت های احساسی نویدکیا درباره قلعه‌نویی

سرمربی سپاهان در مورد غایبان تیمش برای بازی فردا توضیح داد: خدا را شکر محرومی نداریم ولی یکی دو بازیکن مصدوم داریم. یاسین کماکان مصدوم است اما خدا را شکر شرایطش بهتر شده و تمرینات ابتدایی‌اش را با تیم آغاز کرده است. جلال علی‌محمدی و مسعود ریگی هم آسیب دیده‌اند که وضعیت مسعود بهتر شده و پزشکان تلاش می‌کنند از بازی بعد بتواند به تیم کمک کند.

نویدکیا در پاسخ به این سوال که با توجه به دشوار بودن بازی فردا، برنامه خاصی برای خط حمله تیمش دارد یا خیر گفت: ما همان روند همیشگی را ادامه خواهیم داد چون تیم‌مان در چند هفته گذشته در موقعیت‌سازی و ضربات آخر خوب کار کرده و امیدوار هستیم که فردا هم بتوانیم همین کار را تکرار کنیم. البته می‌دانیم گل گهر در ساختار دفاعی فوق العاده منظم و خوب است و موقعیت ایجاد کردن مقابل چنین تیمی سخت است؛ ولی باید تمام تمام تلاشمان را بکنیم تا بتوانیم موقعیت‌سازی کنیم و فوتبال خوبی ارائه بدهیم.

نویدکیا در واکنش به این سوال که با توجه به اینکه او شاگرد امیر قلعه‌نویی بوده آیا نکته‌ای از او به‌خاطر دارد تا در دوران مربیگری از آن استفاده کند؛ پاسخ داد: قطعا ایشان یکی از بهترین مربی‌های تاریخ لیگ برتر است. من دو سال شاگرد ایشان بودم و تجربیات زیادی در زمان بازی‌ام از ایشان به‌دست آوردم. چون خودشان قبلا آسیب دیده بودند، در آن دو سال من بیشترین بازی‌ها را برای سپاهان کردم چون خیلی از ما مراقبت می‌کردند؛ همان حالت را من الان در تیم دارم و چون خودم آسیب‌های زیادی دیده‌ام دلم نمی‌خواهد بازیکنم به‌خاطر یک بازی بیشتر یا یک برد بیشتر آینده‌اش را برای من خراب کند. به همین دلیل آسیب دیده‌ها، برای من خیلی مهم هستند و باید کامل خوب شوند؛ حتی اگر چندین بازیکنم را هم نداشته باشم؛ اصلا برایم مهم نیست. مهم این است اول سلامتی‌شان را به‌طور کامل به‌دست بیاورند و بعد بتوانند به تیم کمک کنند. آقای قلعه‌نویی همیشه از زمانی که مربیگری‌شان را شروع کرده‌اند؛ تیم‌های هجومی‌ای داشته‌اند و سال‌ها تیم‌هایشان جزو بهترین تیم‌های لیگ از لحاظ گلزنی بوده است و اینها چیزهایی نیست که کسی بتواند به‌راحتی به‌دست بیاورد. زحمت زیادی کشیده‌اند و تلاش فوق العاده‌ای کرد‌ه‌اند و ما هم کنارشان نکاتی که لازم بوده را برداشت کرده‌ایم و امیدوارم ما هم در ادامه کارمان بتوانیم به بازیکنان کمک کنیم که شرایط بهتر و بهتری داشته باشند.

او در پاسخ به این سوال که ترجیح می‌دهد تیم مقابلش مثل گل گهر یا خود سپاهان هجومی بازی کند یا تیمی باشد که با توجه به عملکرد حریف واکنش نشان می‌دهد؛ گفت: یک نفر که سرمربی تیمی می‌شود باید این واقعیت را قبول کند که انواع و اقسام تیم‌ها با انواع و اقسام ایده‌ها ممکن است مقابلش بازی کنند. اینکه من کدام را دوست دارم کمکی به من نمی‌کند؛ به من چیزی کمک می‌کند که در آن شرایط خاص بتوانم تصمیمات درست بگیرم و به تیمم کمک کنم اما چون تیم‌های آقای قلعه‌نویی با کیفیت هستند و سعی می‌کنند که فوتبال خوبی ارائه بدهند، به همان نسبت که بازی جذاب می‌شود به همان نسبت هم بازی سخت و سنگینی برای هر دو تیم خواهد شد. اینکه من تاکید می‌کنم بازی فوق العاده سخت است، برای هر دو تیم است و هر دو تیم شانس پیروز شدن دارند. این‌طور نیست که ما چون در خانه بازی می‌کنیم شانس بیشتری داشته باشیم؛ شانس برابر است و هر تیمی بتواند از موقعیت‌هایش استفاده کند و تمرکز بیشتری داشته باشد؛ می‌تواند برنده بازی باشد.