نتانیاهو برای تشکیل کابینه فراگیر متعهد شد

بنیامین نتانیاهو ، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در واکنش به تصمیم برای انحلال کنست (پارلمان این رژیم) و برگزاری انتخابات زودهنگام گفت: خبرهای خوبی برای شهروندان اسرائیل وجود دارد.

نتانیاهو در ادامه اظهار کرد: یک کابینه فراگیر به ریاست لیکود تشکیل خواهیم داد.

رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی افزود: این کابینه در تمامی ابعاد امنیتی، سیاسی و اقتصادی به شدت شکست خورد و من در راستای تشکیل کابینه‌ای گسترده تلاش خواهم کرد.

او ادامه داد: "من و شرکایم کابینه‌ای گسترده به ریاست حزب لیکود تشکیل خواهیم داد که به همه شهروندان اسرائیل اهمیت می‌دهد و تلاش خواهیم کرد و موفق خواهیم شد."

پیش از این نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و یائیر لاپید، وزیر خارجه این رژیم درباره پیشنهاد انحلال کنست طی روزهای آتی توافق کردند.

گدعون ساعر، وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی اظهار کرد: هدف از انتخابات آتی روشن بوده و آن ممانعت از بازگشت نتانیاهو به قدرت و به دست گرفتن کابینه در راستای منافع خودش است.

ساعر در ادامه گفت: مسؤولیت پذیر نبودن برخی نمایندگان ائتلاف به تصمیم برای انحلال کنست و برگزاری انتخابات زودهنگام منجر شد.

بر اساس تصمیمی که برای انحلال کنست گرفته شد، بنت برای پنجمین بار در سه سال اخیر شرایط را برای برگزاری انتخابات سراسری فراهم کرد و احتمالا این انتخابات ۲۵ اکتبر آتی برگزار می‌شود.

رژیم صهیونیستی ژوئن ۲۰۲۱ پس از بحران سیاسی که به برگزاری چهار انتخابات در کمتر از دو سال ختم شد، به حاکمیت ۱۲ ساله و بدون توقف نتانیاهو، این چهره راست‌گرا پایان داد.

نتانیاهو برای تشکیل کابینه فراگیر متعهد شد

بنت و لاپید توافقی را برای تشکیل کابینه‌ای مشترک با یکدیگر همراه با سایر احزاب چپ‌گرا، راست‌گرا و میانه‌رو و نیز یک حزب عربی دارای رویکرد اسلامی امضا کردند، بر اساس این توافقنامه، بنت و لاپید به صورت تناوبی در سمت نخست وزیری قرار می‌گیرند و در صورتی که پارلمان منحل شود، لاپید جایگزین بنت می‌شود.