آمریکایی ها برای اوکراینی ها درباره ادامه یا ختم جنگ تصمیم می گیرند؟

«جان کربی» سخنگوی پنتاگون می گوید آمریکا برای اطمینان از پیروزی کی‌یف در جنگ با روسیه به کمک‌های خود به اوکراین ادامه می دهد.  

وی دیروز یکشنبه گفت واشنگتن معتقد است هنوز زمان بحث بر سر آغاز مذاکرات صلح میان مسکو و کی‌یف فرانرسیده است، زیرا هیچ یک از طرفین آماده چنین مذاکراتی نیستند.

کربی در پاسخ به این سوال که آیا «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا باید روسیه و اوکراین را به سمت مذاکرات صلح سوق دهد، افزود: الان نه زمان آغاز مذاکرات صلح، بلکه موقع حمایت از اوکراین است. وی تاکید کرد هدف واشنگتن این است که کی‌یف از چگونگی دستیابی به پیروزی در درگیری‌های جاری اطمینان یابد.

این مقام وزارت دفاع آمریکا گفت: ما نمی‌خواهیم شاهد شکست اوکراین در برابر روسیه باشیم و به همین دلیل به کمک‌های خود ادامه می‌دهیم. وی افزود واشنگتن تاکنون هفت میلیارد دلار کمک به اوکراین ارائه داده‌است.  

کربی در مورد مذاکرات احتمالی آینده میان کی‌یف و مسکو گفت این تاریخ را «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین مشخص خواهد کرد. ضمن آنکه «ولادیمیر» پوتین رئیس‌جمهوری روسیه تاکنون هیچ تمایلی به مذاکره نشان نداده است.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین اوایل هفته جاری گفت که کی‌یف می‌تواند از سربازان و نیروهای ملی‌گرا بخواهد سلاح هایشان را زمین بگذارند و با برآورده کردن خواسته‌های مسکو، ظرف یک روز جنگ را پایان دهد. روسیه پیشتر اوکراین را به توقف مذاکرات صلح متهم کرده بود که از ماه مارس تاکنون برگزار نشده است.

از سوی دیگر، طرف اوکراینی می گوید تنها زمانی به میز مذاکره برمی گردد که در موضع قویتری باشد. «دیوید آراخامیا» مذاکره کننده ارشد کی‌یف هفته گذشته گفت چنین لحظه ای ممکن است در اواخر ماه اوت (اوایل شهریور) فرا برسد.

آمریکایی ها برای اوکراینی ها درباره ادامه یا ختم جنگ تصمیم می گیرند؟

پسکوف دیروز یکشنبه آمریکا و متحدانش را متهم کرد که روی ادامه جنگ شرط‌بندی می کنند و حتی  مانع اندیشیدن کی‌یف به صلح می شوند. وی در ادامه اظهاراتش تاکید کرد که کرملین معتقد است زمان گفتگو فرا خواهد رسید، زیرا عقل سلیم در نهایت پیروز است.