مخالفت عربستان با بازگشت سوریه به اتحادیه عرب

درحالی که موضع عربستان همانند قطر، مخالفت با بازگشت سوریه به اتحادیه عرب است، ریاض گشودن درهایش را به روی خبرنگاران صهیونیست که عادی سازی روابط سعودی - اسرائیلی را تبلیغ می‌کنند سرعت بخشیده است.

شبکه تلویزیونی المیادین در گزارشی اعلام کرد: درحالی که برخی کشور‌های عربی، ازسرگیری روابط خود را با سوریه تسریع کرده اند، هنوز موضع سعودی برای بازگشت دمشق به اتحادیه عرب، منفی است و در این زمینه با موضع قطر، تلاقی دارد.

در این گزارش آمده است: نزدیک شدن زمان سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به عربستان سعودی، حرف و حدیث‌ها را درباره نزدیکی روابط سعودی - اسرائیلی بیشتر کرده است و چه بسا همانند برخی از دیگر کشور‌های خلیج (فارس) به عادی سازی روابط منتهی شود.

آلون بن دیوید، خبرنگار شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی، به سفر خود به عربستان و گشت و گذار در مناطق مختلف این کشور و عبری صحبت کردن در خیابان‌های آن مباهات می‌کند. او به یکی از مساجد رفت و در بازار‌ها گشتی زد.

روزنامه «اسرائیل هیوم» نیز از سفر محرمانه خبرنگارش به عربستان خبر داد و به تحولات مثبت در مواضع شهروندان سعودی در خصوص تل آویو اشاره کرد.

مخالفت عربستان با بازگشت سوریه به اتحادیه عرب

عربستان که معمولا با عبور هواپیما‌های صهیونیست از حریم هوایی این کشور مخالفت نمی‌کند امروز درهایش را به روی خبرنگاران صهیونیست نیز گشوده است و فردا در‌های خود را به روی شخصیت‌های صهیونیست خواهد گشود که به گفته روزنامه اسرائیل هیوم، بایدن تلاش می‌کند آن‌ها را در سفر خود از اراضی اشغالی به عربستان با خود همراه کند.