جوی آرام برای اکثر نقاط کشور؛ شهر‌های مرزی در غرب کشور غبار آلود می‌شوند

سه شنبه در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر گاهی رگبار پراکنده، رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

در اواخر وقت در گیلان و مازندران ابرناکی و بارش خفیف و پراکنده و کاهش نسبی دما انتظار می‌رود. پنجشنبه در اردبیل و سواحل شمالی ابرناکی، بارش پراکنده همراه با کاهش نسبی دما و وزش باد رخ می‌دهد.

در ارتفاعات کرمان و شمال هرمزگان نیز در ساعات بعد از ظهر رگبار و رعدوبرق دور از انتظار نیست. طی سه روز آینده در شهر‌های مرزی واقع در غرب و جنوب غرب کشور نیز آسمانی غبار آلود همراه با کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

جمعه در شرق مازندران و گلستان و همچنین در ارتفاعات هرمزگان و جنوب کرمان رگبار پراکنده رخ می‌دهد و در سایر مناطق جوی آرام و پایدار حاکم است.

شنبه در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل و در سواحل شمالی کشور ابرناکی و بارش پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می‌شود و ساعات بعد از ظهر در برخی نقاط واقع در ارتفاعات هرمزگان، جنوب کرمان و در جنوب سیستان وبلوچستان رگبارورعد برق گاهی وزش باد شدید رخ می‌دهد.

طی این پنج روز در شهر‌های مرزی واقع در شمال شرق و شرق کشور وزش باد و خیزش گردوخاک پدیده حاکم است. دریای عمان نیز در این مدت مواج است. از بعد از ظهر چهارشنبه تا یکشنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی به سواحل دریای خزر روند کاهش نسبی دما در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی حاکم می‌شود و دریای خزر نیز در این مدت مواج خواهد بود.

جوی آرام برای اکثر نقاط کشور؛ شهر‌های مرزی در غرب کشور غبار آلود می‌شوند