هشدار وضعیت آب و هوایی برای یک سوم جمعیت آمریکا

شبکه خبری سی ان ان با انتشار این خبر، افزود: هشدار گرمای شدید حداقل ۲۰ ایالت آمریکا را برای روز چهارشنبه (امروز) فراگرفته است.

بنابراین گزارش  «مرکز پیش بینی آب و هوا» در آمریکا (WPC)  اعلام کرد: خطر دمای بالا طی هفته جاری بخش های عمده ای از آمریکا را فراخواهد گرفت که حداقل بیش از یکصد میلیون نفر را تحت تاثیر قرار خواهد داد که با هشدار شدید و توصیه های آب وهوایی مواجه اند.

تارنمای خبری این رسانه تصویری آمریکایی نوشت: این بدان معنی است که یک سوم از جمعیت آمریکا هم اکنون تحت هشدار موج گرمای فزاینده قرار داشته و  ۸۰ درصد از جمعیت آمریکا ( حدود ۲۶۵میلیون نفر) نیز طی هفت روز آینده  با هشدار شدید آب و هوایی و  دمایی بیش از ۹۰ درجه فارنهایت (۳۲درجه سانتی‌گراد) مواجه خواهند شد.

جنوب آمریکا با دمای بیش از ۱۰۰ درجه فارنهایت

این گزارش می افزاید: گسترش موج گرمای شدید طی امروز و فردا (چهارشنبه و پنجشنبه) نواحی جنوبی آمریکا، شامل تگزاس، اوکلاهما، نیومکزیکو تا سواحل شرقی آمریکا را فرا می گیرد، در ایالت اوکلاهما برای امروز دمای هوا  به  ۱۰۳ درجه فارنهایت (۳۹.۴۴ درجه سانتی‌گراد) رسیده است.

براساس این گزارش، این نخستین بار پس از اواسط دهه 90 در قرن میلادی گذشته است که دمای هوا در ۱۲۰ نقطه در دو ایالت اوکلاهما و تگزاس بیش از ۱۰۰ درجه فارنهایت را به ثبت می رساند به طوری که دمای هوا در «ابلین» (Abilene) ایات تگزاس  به دمای ۱۱۰ درجه فارنهایت (۴۳ درجه  سانتی‌گرارد) رسید که از سال ۱۹۳۹ میلادی بدین سو بی سابقه بوده است.

وضعیت ناگوار زندان های تگزاس 

بنابراین گزارش با توجه به شدت افزایش دما که در منطقه «رابرتسون »  (Robertson County)  و دالاس تگزاس هریک به ۱۱۲ و ۱۱۰ درجه فارنهایت رسیده است اکنون  بر زندان های ایالت تگزاس تاثیر داشته، هم اکنون سیستم های  خنک کننده و تهیه مطبوع در بسیاری از زندان ها واقع دراین ایالت کار نمی کند و شرایط زندانیان دراین زندان ها را با وخامت مواجه ساخته است.

اداره قضایی جنایی ایالت تگزاس دراین باره به این شبکه خبری آمریکایی اعلام کرد که از  ۱۰۰ واحد زندان موجود در این ایالت، تنها ۵۵ زندان سیستم خنک کننده بطورکامل فعال بوده و در ۴۵ زندان دیگر تنها بخشی و یا بطور کامل سیستم های خنک کننده عمل نمی کنند که در نتیجه عملکرد نامناسب این سیستم ها و افزایش شدید دما، شماری از زندانیان را نیازمند درمان و بستری کرده است.

این گزارش می افزاید: بنابراعلام اداره خدمات آب و هوای ملی واقع در «فورت ورث» (Fort Worth) ایالت تگزاس، دمای هوا در این ایالت تا ۱۰۵ و ۱۱۰ درجه فارنهایت (۴۰ تا ۴۳ درجه سانتی‌گراد) افزایش خواهد یافت، درهمین حال شهر اوکلاهما سیتی نیز امروز (چهارشنبه) به دمای ۱۱۰ درجه فارنهایت رسید که این دما نسبت یه سال ۱۹۳۶ میلادی بی سابقه بود.

هشدار وقوع آتش سوزی در تگزاس و اوکلاهما

سی ان ان گزارش داد: دمای سوزان و رطوبت اندک  همراه با خشکی هوا و افزایش وزش های باد، هشدار بحرانی وقوع آتش سوزی در نواحی شمالی ایالت تگزاس و مرکز ایالت اوکلاهما را به همراه دارد.

براساس اعلام هواشناسی، شهرهای نیویورک، بوستون ایالت ماساچوست و فلادلفیا واقع در ایالت پنسیلوانیا نیز شرایط سوزان و خشکی را تجربه خواهند کرد و اداره خدمات آب و هوای ملی بوستون دراین باره نسبت به بروز خشکی علاوه بر هوای سوزان دراین بخش از آمریکا به شهروندان هشدار داده است، که دمای هوا به بیش از ۱۰۰ درجه فارنهایت طی روز جاری و روزهای آینده خواهد رسید، درهمین حال این امر  ایجاد دمای سوزان و خشکی هوا را طی هفته پیش رو بدنبال دارد.

هشدار وضعیت آب و هوایی برای یک سوم جمعیت آمریکا

به گزارش این رسانه، آلبانی  (Albany) مرکز ایالت نیویورک که هم اکنون دمای آن به ۸۴ درجه فارنهایت رسیده است تا فردا (پنجشنبه) به دمای طاقت فرسای  ۹۷ درجه فارنهایت ( ۳۶درجه سانتی‌گراد)خواهد رسید.

بایدن بدنبال اعلام وضعیت اضطراری آب و هوایی

درحالیکه در سراسر جهان بخصوص غرب اروپا، دولت‌ها با بحران آب و هوایی ناشی از گرمای بی سابقه و چالش مدیریت شرایط بد اقلیمی مواجه هستند، جو بایدن رییس جمهوری آمریکا نیز بر اساس اعلام رسانه‌ها به دنبال اعلام وضعیت اضطراری است.

روزنامه واشنگتن‌پست ۲۸ تیرماه ۱۴۰۱ به نقل از سه منبع آگاه گزارش داد که رییس جمهوری آمریکا این هفته در نظر دارد وضعیت اضطراری آب و هوا اعلام کند. بایدن در هفته‌ای که مذاکرات در کنگره آمریکا درباره برنامه‌های محیط زیستی به بن بست رسیده، به دنبال نجات برنامه کاری خود در این زمینه است. 

بخش‌هایی از ایالت تگزاس، اوکلاهاما و کانزاس که میزبان جمعیت نزدیک به  ۳۵ میلیون نفری است، در طول چند روز اخیر یک گرمای به نسبت بی‌سابقه را تجربه کردند. از سوی دیگر هشدار گرما در کالیفرنیای جنوبی و بخش‌هایی از جنوب غربی آمریکا از جمله آریزونا و نیومکزیکو اعلام شده است.