پنتاگون با کمبود شدید سرباز مواجه است

 علی‌رغم بودجه نظامی هنگفت آمریکا و ادعای واشنگتن مبنی بر داشتن بزرگترین ارتش در جهان، اما گفته می‌شود پنتاگون با کمبود شدید سرباز مواجه است.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» بامداد پنجشنبه گزارش داد که وزارت دفاع آمریکا قصد دارد حجم ارتش این کشور را به دلیل کمبود بی‌سابقه نیروی انسانی کاهش دهد.

طبق این گزارش، نیروهای مسلح آمریکا در سال آینده حدود ده هزار نفر کمبود خواهند داشت؛ این در حالی است که به گفته ژنرال «جوزف مارتین» جانشین ستاد ارتش آمریکا، پیش‌بینی‌ها برای سال‌های آینده حتی تیره‌تر به‌نظر می‌رسد.

به نوشته آسوشیتدپرس، تعداد نیروهای نظامی آمریکا در سال جاری به جای اینکه رقم مورد انتظار ۴۷۶ هزار نفر باشد، حدود ۴۶۶ هزار نفر است و در سال ۲۰۲۳ در مجموع به ۴۴۵ هزار نفر کاهش خواهد یافت.

بر این اساس، فقط دو ماه و نیم به پایان سال مالی آمریکا باقی مانده و ارتش این کشور تنها به ۵۰ درصد از هدف خود یعنی ۶۰ هزار سرباز دست یافته است. با این نرخ، سران ارتش آمریکا بر این باورند که این کمبود تا اول اکتبر به ۲۵ درصد خواهد رسید.

آسوشیتدپرس نوشت، پنتاگون چنین وضعیت دشواری در مورد کمبود سربازان را با این واقعیت توضیح می‌دهد که شرکت‌های خصوصی و پیمانکاران نظامی شرایط کاری بسیار مطلوب‌تری را نسبت به ارتش ارائه می‌دهند، بنابراین ارتش به سادگی نمی‌تواند با تجارت رقابت کند.

پنتاگون با کمبود شدید سرباز مواجه است

وزارت دفاع آمریکا می‌گوید در این شرایط تنها راه حل بهینه، کاهش حجم نیروهای مسلح است.

پیش از این نیز پنتاگون و قانونگذاران آمریکا به نگرانی خود از افزایش خودکشی بین خدمه ناو «‌یواس‌اس جورج واشنگتن» آمریکا اذعان کرده بودند.