واکنش انصارالله یمن به حضور خبرنگار صهیونیستی در مکه مکرمه

 بنابر گزارش شبکه المسیره یمن ، در این بیانیه تاکید شده که عناصر صهیونیستی اماکن مقدس اسلامی در مکه مکرمه و مدینه منوره را نجس کرده‌اند.

در این بیانیه تاکید شده است که تسهیلاتی که حکومت عربستان برای یهودیان در نظر گرفته است،زمانی روی می‌دهد که دولت ریاض مانع از حضور میلیون‌ها نفر برای انجام مراسم حج شده است.

در این بیانیه تصریح شده است که سفر خبرنگار شبکه صهیونیستی به مکه، کوه عرفات و دیگر اماکن مقدس، هتک حرمت آشکار و زیر پا گذاشتن مقدسات اسلامی بوده و تحریک احساسات مسلمانان‌ است.

این بیانیه از ملل مسلمان خواست تا موضعی جدی و اقدامی مردمی و تاثیرگذار علیه سیاست های عربستان در پیش گیرند که به گقته مقامات یمنی ملت اسلام، آرمان‌ها و مقدسات آنها را هدف قرار داده است.

این محکومیت پس از آن رخ می‌دهد که روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل گزارش داد گیل تاماری خبرنگار شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در جریان سفر بایدن به عربستان از شهر مقدس مکه بازدید کرد.

وی تصاویری را از خود در حال رانندگی در بزرگراه‌های مکه منتشر کرده است. شبکه ۱۳ روز دوشنبه گزارش داد که این خبرنگار اخیراً از شهر مقدس مکه بازدید کرده است.

این خبر چند روز پس از پایان سفر جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده به عربستان که با پرواز مستقیم از اسرائیل به شهر ساحلی جده صورت گرفت ، منتشر شده است.

تاماری تصاویری از خود را در حال سفر در زیر دروازه‌های نمادین شهر و عبور از نزدیکی مسجدالحرام منتشر کرد.

همچنین در تصاویری که این شبکه به اشتراک گذاشته است، تاماری در کوه عرفات، در حدود ۱۵ کیلومتری مکه، جایی که مسلمانان در مراسم حج جمع می‌شوند، دیده می‌شود.

واکنش انصارالله یمن به حضور خبرنگار صهیونیستی در مکه مکرمه

چندین روزنامه نگار اسرائیلی هفته گذشته برای پوشش خبری سفر جو بایدن به عربستان سفر کردند.