برگزاری مراسم ولیمه برای حجاج آمار کرونا را افزایش می دهد

حمید سوری گفت: در زمان بازگشت حجاج بابد رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک انجام شود و تا حد امکان از نزدیک شدن به افراد و دست دادن به نزدیکان و به ویژه سالمندان و گروه های پر خطر پرهیز شود. 

او افزود: در چنین شرایطی که اپیدمی حالت شکننده ای دارد حجاج از گرفتن مراسم ولیمه و برگزاری مهمانی ها به دلیل اوج گیری دوباره بیماری کرونا اجتناب کنند.

به گفته وی با ورود مسافران  به کشور باید بیماریابی فعال شود و رهگیری افراد مشکوک و بیمار به صورت دقیق انجام و تماس های نزدیک آنها با دیگران بررسی شود.

او افزود: معتقدم که در چنین شرایطی انجام تست از مسافران و حتی آنهایی که از مکان های زیارتی به کشور برگشته اند باید به طور دقیق صورت بگیرد و تا وقتی که مسافران قابلیت بیمارزایی داشته اقدامات مراقبتی و قرنطینگی برای آنها انجام و آموزش های لازم به این افراد داده شود.

این اپیدمیولوژیست بیان کرد: در حال حاضر تمام مراکز بهداشتی فهرست مسافران را در محدوده تحت پوشش شان دارند و افراد مشکوک باید تحت مراقبت قرار بگیرند. هرچه قدر تلاش ها در زمینه بیمار یابی بیشتر شود در مدیریت اپیدمی موفق تر عمل خواهیم کرد.

به گفته سوری، در مراسم هایی که  افراد مختلفی با الگوهای متفاوت اپیدمی حضور پیدا کرده اند سبب شده اند تا تغییرات اساسی در الگوی بیماری کرونا ایجاد شود  و شکل  اپیدومیولوژی عارضه کرونا دچار تغییر شود.

برگزاری مراسم ولیمه برای حجاج آمار کرونا را افزایش می دهد