آغاز دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی ایران با حضور رئیس جمهور

تهران پس از یک دهه وقفه میزبان دهمین دوره این اجلاس شده و در آیین افتتاحیه این نشست، رایزنان فرهنگی ایران در ۶۰ کشور حضور دارند.

در مدت برپایی اجلاس رایزنی‌های فرهنگی که تا ششم مرداد ماه ادامه دارد، سلسله نشست های تخصصی و همچنین سه کارگاه با حضور سیاست‌گذاران، صاحبان ایده و نهادهای مجری برگزار می‌شود.

پیشتر دبیر دهمین اجلاس فرهنگی ایران در خارج از کشور درباره جزئیات برگزاری این دوره اجلاسیه گفت که در افتتاحیه این اجلاس تمام بازیگران مؤثر در عرصه دیپلماسی فعال در کشور، سه نوبت صبح،‌ ظهر و عصر حرف‌ها و دغدغه‌های خود را مطرح کنند و در نوبت شنبه شب این نشست نیز وزارت گردشگری و میراث فرهنگی میزبان رایزنان فرهنگی است.

آغاز دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی ایران با حضور رئیس جمهور

«حسین روزبه» اضافه کرد: فردا (یکشنبه) مقامات عالی وزارت امور خارجه و عصر همان روز سازمان صداوسیما در اجلاسیه حضور می‌یابند و اهمیت حضور مدیران رسانه ملی از آن جهت ضروری است که تصویرسازی حقیقی از ایران اسلامی و دستاوردهای آن با حضور هوشمند رسانه‌ها محقق خواهد شد؛ همه مجموعه‌های رسانه‌ای، رایزنان ما را بازوی همکاران خود در عرصه‌های فرهنگی بدانند و رایزنان نیز مکلف به همکاری با رسانه‌ها شدند. وحدت در تولید پیام و ایجاد تصویر واحد از انقلاب اسلامی و کشورمان در خارج از مرزها، نقطه اشتراک سازمان ارتباطات اسلامی با رسانه‌هاست.