بالندگی صنعت صلح‌آمیز هسته‌ای مرهون مجاهدت رضایی‌نژادهاست

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه)‌ اول مرداد ماه در توئیتی در سالگرد ترور شهید داریوش رضایی‌نژاد از شهدای هسته‌ای نوشت: ترور ناجوانمردانه قهرمانان اقتدار علمی کشور، تروریست‌های پرده‌نشین را به اهداف پلیدشان نرساند.

وی افزود: بالندگی صنعت صلح‌آمیز هسته‌ای «ایران قوی»، مرهون مجاهدت رضائی‌نژادهاست. به پاسداری از خون شهدای هسته‌ای و افتخارات علمی آنان متعهد خواهیم ماند.

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ۳۰ دی ماه ۱۴۰۰ ضمن دیدار با خانواده شهید رضایی‌نژاد گفت: شهدای گرانقدر ما در مسیر و حوزه‌ پیشرفت علوم و فناوری هسته‌ای گام برداشتند؛ که از نظر استکبار دستیابی به این گستره علمی، منطقه‌ای ممنوعه برای ایران اسلامی بود. اما در حقیقت این منطقه ممنوعه برای ما صراط مستقیم است و همان نقطه‌ای است که باید باشیم و اقتدارمان را ثابت کنیم. خوشبختانه امروز به شکوفایی در حوزه‌های فناوری‌های نوین در کشورمان رسیده‌ایم و اخیراً ابرقدرت‌ها اعتراف می‌کنند که دستاورد جمهوری اسلامی ایران در حوزه هسته‌ای چیزی نیست که بشود از ایران گرفت یا نابود کرد. این یک جریان زنده است که پرظرفیت کارش را ادامه می‌دهد. ما این‌ عزت و اقتدار را مرهون شهیدان علمی هستیم که یکی از این عزیزان شهید رضایی‌نژاد بود.

بالندگی صنعت صلح‌آمیز هسته‌ای مرهون مجاهدت رضایی‌نژادهاست

 امروز اول مرداد سالروز ترور شهید داریوش رضایی‌نژاد است. شهید رضایی‌نژاد در سال ۱۳۵۶ در شهرستان آبدانان از توابع استان ایلام متولد شد و در اول مرداد ۱۳۹۰ در یک اقدام تروریستی در تهران و در مقابل چشمان همسرش (شهره پیرانی) و فرزند خردسالش (آرمیتا) توسط تروریست‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.