تاکید نمایندگان بر اخذ تضمین‌های کافی از آمریکا در صورت بازگشت به برجام

ابوالفضل عمویی در توضیح نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به خبرنگاران گفت: در بخش نخست جلسه امروز ۶ حقوقدان معرفی شده از سوی ریاست قوه قضائیه جهت تصدی سه کرسی حقوقدان شورای نگهبان در کمیسیون حاضر شدند که ضمن معرفی سوابق تحصیلی و کاری آنها به ارائه برنامه‌های خود برای عضویت در شورای نگهبان پرداختند.

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در قسمت دوم نشست علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه گزارشی از آخرین تحولات سیاسی و بین المللی و اقدامات دستگاه سیاست خارجی ارائه کرد.

عمویی ادامه داد: در این جلسه معاون سیاسی وزارت خارجه، به تفصیل ابعاد بحران اوکراین و پیامدهای آن در تحولات بین المللی و منطقه ای را شرح داد. همچنین موضوع سفر جو بایدن به منطقه و سناریوهای احتمالی درخصوص این سفر و ناکامی رئیس جمهور آمریکا در دستیابی به اهداف مورد نظر تشریح شد.

وی گفت: همچنین اقدامات صورت گرفته در دستگاه سیاست خارجی کشور در سال گذشته برای پیگیری عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای و بریکس پلاس هم در این نشست تشریح شد.

نماینده مردم‌تهران در مجلس با اشاره به تاکید باقری برای پایدارسازی روابط ایران با کشورهای مختلف اظهار داشت: تثبیت جایگاه ایران در کریدورهای بین المللی  و تقویت سواپ انرژی در منطقه جزو موضوعات هدف گذاری شده وزارت خارجه است که معاون سیاسی این وزارتخانه به آنها اشاره کرد.

عمویی ادامه داد: در بخش دیگری از جلسه روند مذاکرات هسته ای توسط باقری شرح داده شد و اینکه ارتباط جمهوری اسلامی ایران با اعضای ۴+۱ از طریق بورل و مورا هماهنگ کننده‌های سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داشته و موضوعات در حال گفت و گو است.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: نمایندگان در این نشست بر اخذ تضمین‌های کافی از طرف آمریکایی در صورت بازگشت به برجام تاکید کردند.

تاکید نمایندگان بر اخذ تضمین‌های کافی از آمریکا در صورت بازگشت به برجام

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به حل و فصل موضوعات پادمانی که در این نشست به آن تاکید شد، خاطرنشان کرد: مذاکره کننده ارشد کشور و نمایندگان حاضر در جلسه بر پیگیری هدف انتفاع اقتصادی مردم ایران از توافق احتمالی تاکید کردند. همچنین نمایندگان در این جلسه بر اهمیت راستی آزمایی اقدامات طرف مقابل و رفع تحریم ها در صورت کسب توافق هم تاکید داشتند.