آغاز به کار رادیو محرم از ۷ مرداد با هدف ترویج مقتل‌خوانی در محرم

مسعود کاویانی، مدیر رادیو معارف و مدیر رادیو محرم گفت: رادیو محرم روز جمعه ۷ مرداد ساعت ۱۸ آغاز به کار می‌کند و به صورت ۲۴ ساعته و تا مدت یک ماه فعالیت خود را خواهد داشت. رادیو محرم بر روی موج ۹۵.۵ مگاهرتز اف‌ام برای مخاطبان فعال خواهد بود.

به گفته کاویانی، از اهداف رادیو محرم می‌توان به ترویج مقتل‌خوانی و روضه‌خوانی مستند و معتبر اشاره کرد. همچنین مهندسی و ترویج الگوی صحیح عزاداری با توجه به معرفت‌افزایی از دیگر اهداف رادیو محرم است.

مدیر شبکه رادیویی محرم گفت: باتوجه به موج افزایشی کرونا سعی‌مان بر این است که هر خانه یک حسینیه را بر مبنای شیوه‌نامه بهداشتی ترویج دهیم. همچنین، بیش از ۷۰ تا ۷۵ درصد برنامه‌های رادیو محرم، مداحی، روضه‌خوانی و مقتل‌خوانی است که از طیف گسترده مداحان استفاده خواهد شد.

آغاز به کار رادیو محرم از ۷ مرداد با هدف ترویج مقتل‌خوانی در محرم

کاویانی گفت: به عزاداری‌ها در نقاط مختلف ایران توجه داریم و آن‌ها پخش می‌کنیم. امسال رادیو محرم به بحث معرفت‌افزایی توجه بیشتری دارد و در ساعات مختلف جدول پخش از کلام سخنان بزرگان استفاده خواهیم کرد. در بخش دیگر برنامه‌ها بحث کارشناسی درباره معارف عاشورایی را داریم. همچنین به احکام ویژه ماه محرم و توجه به پیرغلامان در جدول برنامه‌های رادیو محرم قرار دارد.

مدیر شبکه رادیو معارف به بخش دیگر رادیو اشاره کرد که به سوالات مباحث اعتقادی محرم و عاشورا، مباحث تربیتی، سیاسی و اخلاقی به وسیله کارشناسان پاسخ داده می‌شود.