قانون اقدام راهبردی مسیر احیاء مذاکرات برد- برد را ایجاد کرد

محمدحسن آصفری در خصوص سرانجام برجام و مذاکرات هسته‌ای ، گفت: متاسفانه گافی که تیم مذاکره کننده قبل داد و برجام را به مسائل سیاسی و داخلی گره زد یا اینکه در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این موضوع را اصل قرار داد سبب شد تا در موضوع توافق برجام، عجولانه تصمیم بگیریم و این تصمیم عجولانه سبب شد تا برجام کشور را به بن بست بکشاند. این در حالی است که ما در حوزه های اقتصادی و مالی قبل توافق برجام با دیگر کشورها مذاکره می‌کردیم و راهکارهایی برایمان وجود داشت اما به دلیل امتیازهای بیش از حدی که به طرف مقابل داده شد، جلوی کارها گرفته شد.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی افزود: مهمترین امتیازهایی که به غربی‌ها دادیم موضوع توید اورانیوم غنی شده بود، با اورانیومی که داشتیم می‌توانستیم به طرف های مقابل فشار بیاوریم و آنها مجبور بودند که در مذاکرات با ما به توافق برسند اما وقتی که تمام اورانیوم را تحویل آنها دادیم، دستمان خالی شد و این مسئله سبب سوء استفاده آمریکایی‌ها و غربی‌ها شد.

قانون اقدام راهبردی مسیر احیاء مذاکرات برد- برد را ایجاد و زمینه را فراهم کرده است

وی با اشاره به قانون اقدام راهبردی مصوب مجلس، اظهار کرد: آقای روحانی رئیس جمهور سابق اخیرا گلایه‌ای را در مورد قانون اقدام راهبردی عنوان کرده اما این قانون مسیر احیاء مذاکرات برد- برد را ایجاد کرده و زمینه را فراهم می‌کند. غربی‌ها باید بدانند که امروز مجلس شورای اسلامی و دولت گزینه‌های دیگری را دارد لذا اگر طرف مقابل در حوزه برجام حاضر به توافق و اجرای تعهدات شود، برنامه خود را دنبال می‌کند.

آصفری همچنین تصریح کرد: شورای عالی امنیت ملی باید ظرف زمانی را برای بازگشت طرف‌های مقابل به تعهدات برجام و میز مذاکره مشخص کند، اگر آنها تا زمان مشخص به میز مذاکرات بازنگردند و نسبت به انجام توافق کاری انجام ندهد، ما پیشنهادات خود را ارایه و دولت را ملزم به انجام آنها خواهیم کرد کما اینکه در قانون اقدام راهبردی هم تکالیفی برای دولت پیش بینی شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم معتقد است: تعلل و توقف این موضوع به نفع آمریکا و غربی‌ها هم نخواهد بود. ما نمی‌توانیم منتظر غربی‌ها بمانیم تا نهایت ما را بن بست بکشانند.

قانون اقدام راهبردی مسیر احیاء مذاکرات برد- برد را ایجاد کرد

تحریم سپاه بهانه‌ای آمریکایی‌ها برای عدم انجام تعهات برجامی است

آصفری با اشاره به مسائلی که از سوی کشورهای غربی در مورد تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان می‌شود، گفت: موضوع سپاه خارج از این مسائل است، تحریم سپاه بهانه‌ای است که آمریکا مطرح می‌کند، آنها می‌خواهند اختلافی بین مردم و مجموعه نیروهای انقلاب ایجاد کند. اختلافات ما با غربی‌ها در برجام مربوط به تحریم سپاه نیست بلکه به موضوعات دیگری است که در چارچوب برجام باید حل و فصل شود.