ترامپ شجاعت لازم برای توقف حمله به ساختمان کنگره را نداشت

جو بایدن ، رییس جمهور آمریکا در سخنرانی در همایش مجریان قانون برای سیاهپوستان گفت: در روز ۶ ژانویه و حمله به ساختمان کنگره پلیس قهرمان داستان بود و دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت به اندازه کافی شجاعت نداشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بایدن در ادامه اظهار کرد: زنان و مردان در سراسر این کشور هرگز نباید این موضوع را فراموش کنند: شما نمی‌توانید هم طرفدار شورش باشید و هم با پلیس دوست باشید. شما نمی‌توانید همزمان طرفدار قیام و دموکراسی باشید.

وی در این سخنرانی به برخی دیگر از چهره‌های برجسته جمهوری خواهان از جمله ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا نیز انتقاد‌هایی وارد کرد. گفته می‌شود دیشانتیس ممکن است یکی از رقبای جدی بایدن در رقابت‌های انتخاباتی دور آینده در سال ۲۰۲۴ باشد.

بایدن در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: در ایالتی که امروز ما در آن هستیم تمام مقامات ارشدش مخالف حق داشتن سلاح گرم هستند. این خیلی ساده است. شما نمی‌توانید حامی استفاده از سلاح گرم در خیابان‌های آمریکا باشید و در عین حال دوست پلیس هم باشید. شما حق ندارید در کنار پلیس بایستید.

امسال قرار است در ۸ نوامبر انتخابات میان دوره‌ای مجلس در آمریکا برگزار شود. در زمان مشخص خواهد شد که آیا بایدن به همراه نمایندگان دموکرات کنترل کنگره را در دست خواهند گرفت یا اینکه هواداران دونالد ترامپ در این رقابت‌های انتخاباتی پیروز می‌شوند.

ترامپ شجاعت لازم برای توقف حمله به ساختمان کنگره را نداشت

بسیاری به دلیل افزایش موج انتقاد‌ها از دولت بایدن و کاهش چشمگیر محبوبیت رییس جمهور فعلی آمریکا در میان هوادارنش احتمال می‌دهند جمهوری خواهان بتوانند زمام کنگره را در دست گیرند.

در صورت پیروزی جمهوری خواهان در انتخابات میان دوره مجلس، رقابت در انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ برای جو بایدن و اعضای حزب دموکرات بسیار دشوار خواهد شد.