ترامپ: جمهوری خواهان قدرت را پس می‌گیرند

دونالد ترامپ ، رییس جمهور سابق آمریکا در نخستین سخنرانی خود در ۱۸ ماه گذشته پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در واشنگتن احتمال نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ را پایین اعلام کرد، اما مدعی شد در انتخابات میان دوره مجلس در اکتبر جمهوری خواهان قطعاً پیروز خواهند شد و قدرت را از دموکرات‌ها پس می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ در سخنرانی خود در واشنگتن گفت: من برای بار اول در انتخابات شرکت کردم و پیروز شدم و در دور دوم بسیار خوب عمل کردم. می‌دانید این یعنی چی؟ یعنی این که این روند ادامه خواهد داشت. ما باید دوباره این کار را تکرار کنیم.

مایک پنس، معاون سابق ترامپ که گفته می‌شود ممکن یکی از نامزد‌های احتمای برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ باشد بار‌ها با فاصله گرفتن از گفته‌های ترامپ گفته جمهوری خواهان برای پیروزی در رقابت‌های انتخاباتی باید به آینده آمریکا نگاه کنند.

پنس در یک سخنرانی در اندیشکده بنیاد هریتیج گفت: من مطمئن نیستم که من و ترامپ با هم در مورد برخی مسائل اختلاف داشته باشیم، اما واقعاً معتقدم که انتخابات مربوط به آینده این کشور است. ما باید یک دستور کار جسورانه و خوش بینانه را در پیش بگیریم.

ترامپ، اما در سخنرانی خود با تشریح مشکلات امروز جامعه آمریکا از جمله بحران مهاجران غیرقانونی، قاچاق مواد مخدر، فقر، بیکاری و خشونت اعلام کرد دولت آینده فدرال باید با جدیت مقابل این مشکلات و معضلات بایستد و برای کاهش خشونت‌ها باید از گارد ملی استفاده شود و بی خانمان‌ها در سطح شهر‌های مختلف باید سر و سامان داده شوند.

ترامپ: جمهوری خواهان قدرت را پس می‌گیرند

به نظر می‌رسد دونالد ترامپ برای پیروزی جمهوری خواهان در انتخابات میان دوره مجلس آمریکا برنامه ریزی و به طور جدی روی آن حساب کرده است. اگر جمهوری خواهان در این انتخابات پیروز شوند کار برای دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ بسیار دشوار خواهد شد.