چین نیرو و تانک به روسیه می‌فرستد

 شبکه تلویزیونی دولتی چین اعلام کرد که تیم ارتش چین از مانژولی مغولستان به زابایکالسک ( Zabaikalsk ) در خاور دور روسیه می‌رود. انتظار می‌رود نظامیان ۳۷ کشور و منطقه در بزرگترین مسابقات نظامی چند ملیتی روسیه از ۱۳ تا ۲۷ اوت شرکت داشته باشند.

به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، از جمله کشورهایی که انتظار می‌رود در این مسابقات شرکت کنند ایران، هند، قزاقستان، ازبکستان، آذربایجان و ارمنستان هستند.

این رویداد که رسانه‌های روسی آن را «مسابقه مردان واقعی» می‌نامند، رویدادی به نام Tank Biathlon است که در آن خدمه در حین شلیک به اهداف، در یک مسیر ۵ کیلومتری با مانع حرکت می‌کنند. سربازان می‌توانند در ۲۸ رشته نظامی از مسابقه امدادی پزشکی گرفته تا مسابقه آشپزخانه صحرایی با حضور آشپزهای ارتش، رقابت کنند.

این مسابقات سالانه توسط وزیر دفاع سرگئی شویگو در سال ۲۰۱۵ راه اندازی شد و به عنوان "المپیک جنگی" شناخته می‌شود. روسیه به طور قابل پیش بینی هر بار قهرمان شده است. امسال، ونزوئلا یک مسابقه تک تیراندازی برگزار خواهد کرد و نیجر و رواندا اولین رقابت‌های خود را در این بازی‌ها انجام خواهند داد.

چین یک شرکت کننده منظم بوده است و میزبان یک بازی خودروهای جنگی پیاده نظام و یک مسابقه ناوچه خواهد بود. دو ابرقدرت چین و روسیه با روی گردانی از غرب به طور منظم در تمرینات نظامی مشترک شرکت کرده‌اند. همکاری نظامی باعث ایجاد سوء‌ظن‌هایی شده است، اما دو کشور ادعا می‌کنند که قصد ندارند کشور ثالثی را هدف قرار دهند.

چین نیرو و تانک به روسیه می‌فرستد