دستور ویژه رئیس جمهور برای امداد رسانی به سیل امامزاده داوود (ع)

رئیس‌جمهور صبح امروز پنجشنبه، در حالی که به منظور برگزاری سی‌امین سفر استانی دولت مردمی به همدان سفر کرده است، به رئیس دفتر خود ماموریت داد که در تماس با استاندار تهران پیگیر آخرین وضعیت امدادرسانی به سیل زدگان امامزاده داوود (ع)‌ تهران شود.

بر این اساس، غلامحسین اسماعیلی در تماس با استاندار تهران که در محل امامزاده داوود (ع) حضور دارد، دستورات حجت‌الاسلام رئیسی مبنی بر بسیج کلیه امکانات امدادی اعم از هلال احمر، شهرداری و ستاد مدیریت بحران برای تسریع در عملیات امداد و نجات و نیز تمهید پیش‌بینی‌های لازم برای پیشگیری از حوادث مشابه را به وی ابلاغ کرد.‌

بنابر اعلام شهرداری منطقه ۵، در پی هشدارهای قبلی هواشناسی و اعلام صورت پذیرفته و بروز طوفان و بارش‌های نیمه شب گذشته جاده امام‌زاده داوود (ع) دچار سیلاب شد.

در حال حاضر سیلاب فروکش کرده و گل و لای ناشی از سیلاب در محل است که کارکنان شهرداری در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در محل حاضر و در حال تخلیه گل و لای و کمک‌رسانی به شهروندان هستند.

 تا این لحظه ۸ نفر از هموطنان دچار مصدومیت شدند که پس از اقدامات اولیه، تحویل عوامل اورژانس شدند و دو نفر جان خود را از دست دادند.