ورود یک گروه از نیروهای آمریکایی به خاک یمن

ورود نظامیان آمریکایی به یمن برای غارت منابع این کشور همچنان ادامه دارد.

پایگاه خبری «وکالة الصحافة الیمنیة» به نقل از منابع خود گزارش داد، یک گروه دیگر از نظامیان آمریکایی دو روز پیش وارد فرودگاه «الغیضه» در استان المهره واقع در شرق یمن شدند.

به گفته این منابع، این فرودگاه، پایگاه نظامی است که نیروهای انگلیسی و صهیونیستی در سال ۲۰۱۷ به صورت غیر قانونی احداث کردند.

به گفته این منابع، چند ساعت پس از ورود نیروهای آمریکایی، کابلهای اینترنت در منطقه «سیحوت» قطع شدند؛ چرا که آمریکاییها با قطع اینترنت، در این منطقه، دستگاههای جاسوسی نصب کردند.

در همین ارتباط، «عبدالعزیز بن حبتور» نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن چندی پیش گفت که سفر سفیر آمریکا به استان‌های المهره و حضرموت در چارچوب تلاش واشنگتن برای تسلط بر چاه‌های نفت و بنادر یمن است.

 ورود یک گروه از نیروهای آمریکایی به خاک یمن

 بن حبتور در دیدار با استانداران حضرموت و المهره تصریح کرد، باید با توطئه‌های «اشغالگر» در استان‌ها و مناطق اشغالی مقابله کرد.

وی در ادامه مقاومت مردمی در این دو استان و مقابله آنها با «اشغالگر سعودی» و پروژه‌های آن در راستای نقض حاکمیت یمن را ستود و گفت، سفر سفیر آمریکا به المهره و حضرموت برای تسلط بر چاه‌های نفت و بنادر در نوار جنوبی یمن و بخشی از ساحل غربی است.

بن حبتور گفت: این اقدام تأکید بر ایستادن مستقیم آمریکا در پشت تجاوز در چارچوب پروژه‌اش برای تسلط بر ثروت یمن و بهره‌برداری از موقعیت ژئوپلیتیکی در خدمت به منافع واشنگتن است.

چندی پیش یک وب‌سایت یمنی از سفر سفیر آمریکا در یمن به حضرموت و مقدمه‌چینی آمریکا برای ایجاد یک پایگاه نظامی در نزدیکی فرودگاه «الریان» مشرف به دریای مکران خبر داد.