واکنش جالب اسطوره استقلال به دیدار افتتاحیه لیگ برتر

مهدی فنونی زاده پیشکسوت استقلال در مورد شرایط استقلال با سرمربی جدید پس از پشت سر گذاشتن دو مرحله اردویی و انجام 4 بازی تدارکاتی در ترکیه، اظهار داشت :

نباید فراموش کنیم که بازیکنان تیم پس از بدنسازی، الان در افت بدنی هستند و تا چند روز دیگر به شرایط خوب می‌رسند. در کنار تمرینات پرفشاری که ساپینتو برایشان در نظر گرفته بود، با بازی‌هایی که در ترکیه انجام دادند به نظر می‌رسد استقلال سال خوبی پیش رو دارد و همه تیم‌ها باید از ما بترسند.

وی افزود: نه به خاطر اینکه قهرمان سال گذشته هستیم. به خاطر اینکه الان یک سرمربی پرشور و تهاجمی در تیم حضور دارد. ساپینتو نشان داد دنده عقب ندارد. بازی‌های دوستانه در ترکیه به خصوص بردن تیم پیرلو با آن همه مهره‌ نشان می‌دهد استقلال سال پرباری پیش رو خواهد بود. البته اگر دچار بدبیاری نشویم. نیاز به خوش شانسی نداریم فقط امیدوارم دچار بدشانسی نشویم.

پیشکسوت استقلال در مورد حضور مهاجمان پرتعداد در این تیم، گفت: با این شرایط فکر می‌کنم استقلال بازی‌های پرگل و هجومی داشته باشد. الان خط حمله طوفانی و خیلی خوبی داریم. در خط دفاعی هم تقریبا شاکله فصل قبل حفظ شده است. دانشگر که فصل قبل زیاد بازی نکرد، یزدانی و مرادمند هم سرباز شدند. به همین خاطر رافائل سیلوا را گرفتند و در کنار او از چشمی یا غلامی استفاده کردند. بخش دفاعی عملکرد خوبی هم داشت چون در استقلال نفر بازی نمی‌کرد. یک سیستم بازی می‌کرد. ان‌شاالله امسال هم مثل سال قبل مدافعین با انگیزه کار کنند.

فنونی زاده در مورد خط هافبک استقلال عنوان کرد: در خط هافبک هم شرایط خوبی داریم. اگر حسین زاده می ماند بهتر می‌شد اما با تفکری که داشت خوب شد که رفت. او مسیرش را بد رفت. حرکت او که باشگاه را آنفالو کرد، حرکت خوبی نبود و معنی خوبی ندارد. ظاهرا تمام زندگی بازیکنان در اینستاگرام است. هر موقع قهر می‌کنند آنفالو می‌کنند! قدیم اگر از کسی از کسی ناراحت می‌شد یقه گیری می‌کرد و یکدیگر را می‌زدند! الان آنفالو می‌کنند!

وی در مورد یارگیری فصل جدید تیم اظهار داشت:‌ اگر محبی جذب می‌شد شرایط خیلی بهتری داشتیم اما در کل به نظرم تیم نیازبه یک هافبک کارگر دارد تا هافبک‌های جلویی را به خوبی تغذیه کند. مهدی‌پور  پاس‌های تو در خوبی می‌دهد. اگر او را به خوبی صاحب توپ کنند می‌توانیم حتی با گل‌های زیاد برنده بازی‌ها شویم. در کل فکر می‌کنم امسال سال خوبی داشته باشیم اما شرط آن سه بازی اول است.

مهدی فنونی زاده تصریح کرد: البته نباید مدام با سال گذشته مقایسه و بحث نباختن را مطرح کنیم. این حرف‌ها تیم را تحت فشار می‌گذارد. به این ترتیب وقتی تیم یک گل بخورد همه عصبی می‌شوند. سه بازی هم ببازند اما قهرمان شوند. به پرسپولیس نبازند به هر تیمی باختند اشکال ندارد. بعد بروند قهرمان شوند. کسی نمی‌گوید چرا باختید. همه شاد می‌شوند و جشن می‌گیرند. حالا در این قهرمانی باخت هم وجود داشت فدای سرشان، فوتبال برد و باخت دارد. سال گذشته رکوردی به جا گذاشتند که جاودانه شد. این اتفاق برای هواداران ماندگار و خاطره شد که تیم ما بدون باخت به قهرمانی رسید اما گذشته‌ها به تاریخ پیوسته و باید فکر فردا باشیم.

واکنش جالب اسطوره استقلال به دیدار افتتاحیه لیگ برتر

پیشکسوت استقلال در مورد دیدار افتتاحیه لیگ برتر با سپاهان، عنوان کرد: کادرفنی دو تیم پرتغالی است و آن‌ها هم صددرصد با هم کری دارند. در واقع یک دربی هم برای آن‌ها است. مطمئنا در پرتغال هم این بازی مهم است چون دو مربی از این کشور رو در روی هم قرار می‌گیرند. برای هر دو تیم هم یک بازی حیاتی است. البته روی حرف نمی‌توان حساب کرد و فوتبال قابل پیش بینی نیست. باید حقتان را در زمین بگیرید. امیدوارم دو تیم ترسو بازی نکنند. در این صورت شاهد مسابقه زیبایی خواهیم بود. به نظر من یکی از این دو تیم قهرمان می‌شود. بازی اول خیلی مهم است. اگر به عنوان مثال سپاهان سه امتیاز را به استقلال بدهد، 6 امتیاز در مسیر قهرمانی عقب می‌افتد و برعکس این نیز وجود دارد. به هرحال امیدوار هواداران بیایند، حمایت خوبی داشته باشند و استقلال هم فصل را با برد شروع کند.