شکست بایدن و هریس از ترامپ در انتخابات فرضی 2024

بر اساس نظرسنجی جدید هاروارد کپس-هریس که روز دوشنبه به طور انحصاری برای وبگاه خبری «هیل» منتشر شد، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا در رقابت فرضی ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ جو بایدن و کامالا هریس معاون وی را پشت سر می‌گذارد. 

این نظرسنجی نشان داد که اگر انتخابات ۲۰۲۴ امروز برگزار می‌شد، ۴۵ درصد از پاسخ دهندگان در رقابت ترامپ با بایدن به رئیس‌جمهور سابق رای می‌دادند و ۴۱ درصد از ساکن فعلی کاخ سفید حمایت می‌کردند؛ در حالی که ۱۴ درصد مطمئن نبودند یا نمی‌دانستند به چه کسی رای دهند.

در تقابل فرضی ترامپ و هریس، برتری ترامپ هفت درصد بیشتر بود. ۴۷ درصد گفتند که از ترامپ حمایت می‌کردند، در مقایسه با ۴۰ درصد برای هریس و ۱۳ درصد که مطمئن نبودند یا نمی‌دانستند.

«مارک پن» مدیر نظرسنجی مذکور در این خصوص توضیح داد که امروز بایدن در رقابت با ترامپ نامزد ضعیف‌تری نسبت به عملکرد خود در سال ۲۰۲۰ است. وی افزود: بایدن یک نامزد بسیار ضعیف دموکرات است و امروز در یک رقابت مجدد آرای مردمی را از دست می‌دهد. ترامپ با حمایت ۵۰ درصدی فاصله زیادی دارد و علیرغم اینکه همه مردم نامزدها را می‌شناسند، آرای بلاتکلیف زیادی وجود دارد، زیرا عموم مردم نامزد جدیدی را در مقایسه با نامزدهای پیشین می‌خواهند. 

این نظرسنجی در حالی انجام می شود که میزان محبوبیت بایدن تقریباً در پایین‌ترین حد در دوره ریاست‌جمهوری او باقی مانده است. در نظرسنجی میزان محبوبیت او ۳۸ درصد بود که نسبت به یک ماه پیش بدون تغییر بود.

بایدن و مقامات کاخ سفید بارها گفته‌اند که رئیس‌جمهور قصد دارد در صورت مساعد بودن وضع سلامتی وی در سال ۲۰۲۴ نامزد انتخابات شود. در همین حال، ترامپ به یک رقابت دیگر برای کاخ سفید نزدیک‌تر شده، اما برخی از قانون‌گذاران جمهوری‌خواه علناً پیشنهاد کرده‌اند که وی باید برای اعلام حضورش تا پس از انتخابات میان‌دوره‌ای صبر کند تا زمانی که رای‌دهندگان در ماه نوامبر به پای صندوق‌های رای می‌روند، تمرکزشان از تورم منحرف نشود.

با این حال، میزان مطلوبیت ترامپ و بایدن و همچنین هریس همگی پایین بود. سی و هفت درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفتند که دیدگاه مثبتی نسبت به بایدن دارند در حالی که این رقم برای ترامپ ۴۴ درصد بود. فقط ۳۶ درصد از رای‌دهندگان گفتند که دیدگاه مطلوبی نسبت به هریس دارند.

شکست بایدن و هریس از ترامپ در انتخابات فرضی 2024

اکثر پاسخ‌دهندگان اعلام کردند که نمی‌خواهند ترامپ و بایدن در سال ۲۰۲۴ نامزد شوند. از هر ۱۰ پاسخ‌دهنده، هفت نفر - ۶۹ درصد - گفتند بایدن نباید برای دور دوم نامزد شود، در حالی که ۵۹ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که ترامپ نباید نامزد شود.

این نظرسنجی بین ۲۷ تا ۲۸ ژوئیه (پنجم تا ششم مرداد) با شرکت ۱۸۸۵ رای‌دهنده ثبت‌نام شده آمریکایی با همکاری مرکز مطالعات سیاسی آمریکا در دانشگاه هاروارد و نظرسنجی هریس به صورت آنلاین انجام شد.