هدفِ بسته ده‌گانه بورسی از زبان وزیر اقتصاد

احسان خاندوزی در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: در اواخر سال گذشته این نکته از سوی معاون اول ابلاغ شد که عزم بخش‌های مختلف دولت و وزارت خانه‌های مختلف در شرکت‌های بورسی کشور بتوانیم بیشترین اطمینان خاطر و پیش بینی پذیری را برای فعالان بازار سرمایه فراهم کنیم.

وی ادامه داد: این اتفاق مثبت تا اواخر اردیبهشت ماه به شکل بسایر خوبی در حال رخ دادن بود.در یکی دو ماه اخیر برخی عدم هماهنگی‌ها ایجاد شد که ذهنیت منفی را در بازار ایجاد کرد مبنی براینکه نوعی تخطی از مصوبات دولت از سوی دستگاه‌های دولتی در حال شکل گرفتن است.

خاندوزی گفت: رئیس جمهور تاکید کردند که همه دستگاه‌ها با حمایت از بازار سرمایه و پایبندی به مصوبات پیشین این پیام مثبت را به فعالان بازار منعکس کنند که همچنان سیاست دولت حمایت از این بازار است.

وی با اشاره به سیلاب های اخیر در کشور هم گفت: بعد از بازدیدی که رئیس جمهور از مناطق سیل زده داشت یکی از تصمیمات دولت برای شیوه رسیدگی به خسارات ناشی از سیل تغییر در رویه گذشته است. 

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه خانه خرابی مردم یکی از مسایل بسیار دردناکی است که نیازمند چاره‌جویی فوری است، ادامه داد: تا پیش از این از مکانیزم تخصیص بودجه های لازم برای مدیریت بحران یا جبران خسارت سیل و زلزله استفاده می شد ما در وزارت اقتصاد و دارایی گزارشی به هیات دولت ارائه  کردیم تا شیوه بهتر و کاراتری در بسیاری از کشورهای دنیا از ظرفیت صنعت بیمه برای جبران خسارت ناشی از سیل و زلزله  استفاده می کنند که در احکام قانونی هم درج شده است و صندوق بیمه همگانی ساختمان در کشور از سال گذشته فعال شده است.

خاندوزی  بیان کرد: به جهت اینکه بودجه‌های لازم در اختیار قرار نگرفته بود این صندوق فعال نبود و امروز هیات دولت مصوب کرد که ٢ و نیم هزار میلیارد تومان در سال ١۴٠٠ به صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان اختصاص یابد که از طریق قرارداد با سایر شرکت های بیمه بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن جبران خسارات را انجام دهیم.

وزیر اقتصاد گفت: اگر خودرو مردم در حوادث ناشی از سیل دچار مشکل شود مردم به راحتی مراجعه می کنند به شرکت های بیمه و در زمان کوتاهی می تواند خسارات بگیرند.

در آذرماه احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در برنامه نگاه یک برای ارائه توضیحاتی پیرامون کلیات بودجه سال آتی و متغیر‌های موثر بر بورس در لایحه بودجه ۱۴۰۱ حضور پیدا و بیان کرده بود که در صورت تصویب بسته حمایتی از بورس، اجرای آن تا پایان سال ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

هدفِ بسته ده‌گانه بورسی از زبان وزیر اقتصاد