حزب‌الله حقوق دریایی لبنان را پس می‌گیرد

شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم بزرگداشت ایام محرم به بررسی تحولات مربوط به پرونده مناقشه مرزی لبنان و رژیم صهیونیستی پرداخته و اعلام کرد، توجه دولت لبنان به مسئله احیای حقوق آبی و نفتی و گازی کشور صحنه خوبی است و تفاهم میان طرف‌های مختلف در داخل کشور در راستای یک موضع واحد برای ترسیم مرزهای دریایی و پس گرفتن حقوق لبنان عاملی مثبت است.

وی ابراز امیدواری کرد که مسئولان لبنانی چه در روند حل پرونده ترسیم مرزهای دریایی با فلسطین اشغالی و چه روند حل چالش‌های اجتماعی و اقتصادی و سیاسی به ویژه بحث بودجه که نیاز به توجه اساسی دارد، وظیفه خود را به درستی انجام دهند.

شیخ نعیم قاسم همچنین مجددا به حقوق دریایی لبنان اشاره کرده و گفت، اسرائیل در برابر ما هیچ گزینه‌ای ندارد و لبنان از قدرت مثلث طلایی ارتش و ملت و مقاومت بهره‌مند است و ما همواره برای پس گرفتن زمین‌ها و حقوقمان تلاش می‌کنیم. ما همانطور که در جولای 2006 پیروز شدیم به خواست خداوند در پس گرفتن حقوق آبی و نفتی و گازی خود نیز پیروز خواهیم شد.

شیخ نعیم قاسم همچنین در سخنرانی اخیر خود در مراسم شب‌های محرم که حزب الله در ضاحیه جنوبی بیروت برگزار کرد، گفته بود: تعلل و اتلاف وقت در روند مذاکرات درباره منابع نفتی لبنان، مقاومت را از عمل به وظیفه خود باز نمی‌دارد. دشمن صهیونیستی هیچ گزینه‌ای جز به رسمیت شناختن حقوق آبی لبنان ندارد و آمریکا نیز چاره‌ای جز صدور مجوز برای شرکت‌های اکتشاف و استخراج گاز در لبنان ندارد. دشمن اگر ما را تهدید کند، ما در کمینش هستیم و اگر خود را علیه ما آماده کند ما خود را بیشتر آماده خواهیم کرد و برای مقابله با آن قوی باقی خواهیم ماند. همگان باید بدانند که حزب الله در چارچوب نقش تکمیل کنندگی مقاومت در کنار دولت لبنان تلاش می‌کند تا لبنان در احقاق حقوق خود قوی باشد.

شیخ «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب‌الله نیز در این زمینه اعلام کرد، دغدغه ما صرفا ترسیم مرزها نیست بلکه بعد از آن باید شرکت‌های حفاری اجازه انجام عملیات اکتشاف برای لبنان را داشته باشد، در غیر این صورت مقاومت در مسیر تهدید علیه دشمن قرار خواهد گرفت. مقاومت معادلات خود را آماده کرده و غافلگیری‌هایی برای دشمن دارد که اسرائیل  را فقط در برابر گزینه تسلیم قرار می‌دهد.

حزب‌الله حقوق دریایی لبنان را پس می‌گیرد

وی تاکید کرد، حزب‌الله به فکر احیای حقوق لبنان است و نه صرفا ترسیم مرزها. مقاومت می‌خواهد که لبنان همه حقوق نفتی و گازی خود را پس بگیرد.