شلیک موشک‌های بلندبرد مقاومت/لجاجت تل‌آویو/ شمار شهدای غزه به 32 نفر رسید

جدیدترین دور حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه از عصر روز جمعه گذشته (۱۴ مرداد) تحت عنوان «بزوغ الفجر» (سپیده دم)، آغاز شد و تا امروز (یکشنبه) همچنان ادامه دارد.

تجاوز جدید رژیم صهیونیستی به نوار غزه در روز جمعه، پس از چهار روز تدارکات در مرزهای نوار غزه و علیرغم تضمین میانجی‌گرها مبنی بر مهار اوضاع صورت گرفت و این رژیم در همان ابتدا رهبران شاخه نظامی جنبش «جهاد اسلامی» را هدف قرار داد و طی مجموعه حملاتی همزمان و ناگهانی موجب شهادت و مجروحیت شماری از غیرنظامیان شد.

ارتش رژیم صهیونیستی، روز گذشته (شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که برآورد می‌کند حملات دست‌کم تا یک هفته دیگر همچنان ادامه داشته باشد.

استفاده از موشک‌های با برد بلند علیه شهرک‌های صهیونیست‌نشین

 نیروهای مقاومت فلسطین در موج جدید حملات موشکی علیه اهداف رژیم صهیونیستی، امروز از موشک‌های بلندبرد برای هدف قرار دادن شهرک‌های صهیونیست‌نشین با فاصله زیاد از غزه استفاده کردند. رسانه‌های عبری از شنیده شدن آژیر خطر در اغلب این شهرک‌ها و هدف قرار گرفتن شماری از آن‌ها خبر می‌دهند.

حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه جبالیا

منابع رسانه‌ای اعلام کردند که اطراف مسجد«التوبه» در مرکز اردوگاه «جبالیا» در شمال نوار غزه هدف بمباران صهیونیست‌ها قرار گرفته است.

خبرگزاری فلسطینی شهاب با انتشار این خبر نوشت که صهیونیست‌ها منزل خانواده‌ای به نام «ابوجاسر» در مرکز اردوگاه جبالیا را هدف قرار دادند که طی آن دو نفر شهید و چندین تن مجروح شدند و به چندین خودرو نیز خسارت وارد شد.

 

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه خود اعلام کرد که طی عملیاتی با نام «عملیات فجر» جهاد اسلامی را در نوار غزه هدف قرار دادیم.

منابع پزشکی فلسطینی نیز خبر دادند که در پی حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه تعدادی مورد هدف قرار گرفته‌ و به بیمارستان منتقل شده‌اند.

شبکه خبری الجزیره خبر داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در حمله خود، سه مکان مختلف در غزه را هدف قرار داده‌اند.

9

نخست‌وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: عملیات در غزه ادامه می‌یابد

«یائیر لاپید» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی سخنانی ضمن ابراز رضایت از ترور شهید «خالد منصور» از رهبران جنبش جهاد اسلامی، گفت که این ترور یک دستاورد فوق العاده و یک تلاش عملی و سازماندهی شده بود. 

وی افزود که عملیات در غزه در صورت لزوم ادامه خواهد یافت و تل‌آویو «کاملا متمرکز و مسئولانه» عمل خواهد کرد.

از سوی دیگر، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز گفت: نیروهای امنیتی اسرائیل تا زمانی که تهدیدات را از غزه حذف نکنیم، به اقدام علیه جنبش جهاد ادامه خواهند داد.

آژیر خطر در جنوب فلسطین اشغالی 

رسانه‌های عبری از به صدا درآمدن آژیر خطر در نقب غربی و مناطق مبوعیم، تلمی بیلو و اشبول خبردادند.

المیادین: شلیک راکت به سوی شهرک‌های صهیونیست‌نشین نزدیک نوار غزه

خبرنگار شبکه المیادین در خبری فوری از شلیک چندین راکت به سوی شهرک‌های صهیونیست‌نشین نوار غزه خبر داد.

هدف قرار دادن شهرک صهیونیست‌نشین «سدیروت» و پایگاه نظامی کیسوفیم

«کتائب ابوعلی مصطفی» شاخه نظامی جبهه خلق برای آزادی فلسطین اعلام کرد که لحظاتی پیش با گلوله‌های خمپاره ۱۲۰ میلیمتری پایگاه نظامی «کیسوفیم» رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است.

شهرداری سدیروت نیز اعلام کرد  در یک ساعت گذشته ۱۰ راکت به این شهر شلیک شده است

«سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی نیزبا انتشار بیانیه‌ای، مسئولیت شلیک راکت به سوی قدس اشغالی و شهرک صهیونیست‌نشین «سدیروت» را برعهده گرفت.

بازداشت ۲۰ عضو جنبش جهاد اسلامی در کرانه باختری

رسانه‌های رژیم صهیونیستی، صبح امروز اعلام کردند که همزمان با تداوم حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و هدف قراردادن رهبران جنبش جهاد اسلامی در این منطقه از فلسطین، ۲۰ نیروی این جنبش را طی یورشهای صبح امروز به مناطق مختلف کرانه باختری دستگیر کردند.

- آژیرهای خطر در تل‌آویو و قدس اشغالی به صدا درآمد

منابع آگاه عبری اعلام کردند که از صبح امروز آژیرهای هشدار در تل‌آویو و نزدیک قدس به صدا در آمده است. این منابع اعلام کردند از آغاز عملیات سپیده‌دم در روز جمعه تا به امروز، برای نخستین‌بار آژیرهای خطر در شهر قدس به صدا درآمده است.  

برخی منابع خبری اعلام کرده‌اند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در این حمله یکی از فرماندهان جهاد اسلامی را در غزه هدف قرار داده‌اند.

خبرنگار شبکه المیادین در قدس اشغالی از شنیده شدن صدای چندین انفجار در این شهر خبر داد و اعلام کرد که دلیل شنیده شدن  این انفجارها، رهگیری راکت‌ها و موشک‌های مقاومت توسط گنبدآهنین رژیم صهیونیستی است. نیروی مقاومت فلسطین در حال شلیک راکت و موشک به سوی تل آویو و قدس اشغالی است.

- شلیک بیش از ۵۰۰ راکت به سمت فلسطین اشغالی

شبکه «المیادین» به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش داد، گروه‌های مقاومت فلسطین از زمان آغاز حملات کنونی، حدود ۵۸۰ راکت و موشک از نوار غزه به سمت فلسطین اشغالی شلیک کرده‌اند.

- شهادت فرمانده ارشد جهاد اسلامی؛ شمار شهدای غزه به ۳۲ نفر رسید

صبح امروز (یکشنبه) پیکرهای هشت شهید فلسطینی از جمله «خالد منصور» (ابو راغب) فرمانده منطقه جنوبی «سرایا القدس» شاخه نظامی جهاد اسلامی از زیر خرابه‌های ناشی از حمله دیشب رژیم صهیونیستی به رفح بیرون کشیده شد. وزارت بهداشت فلسطین از افزایش شمار شهدا به ۳۲ نفر از جمله ۶ کودک و افزایش تعداد مجروحان به ۲۱۵ نفر خبر داد.

جنبش جهاداسلامی و شاخه نظامی آن «سرایا القدس» با صدور بیانیه‌ای شهادت شهدای رفح از جمله «خالد منصور» و دو رزمنده دیگر جهاداسلامی به نام‌های «زیاد احمد المدلل» (فرزند یکی از سران سیاسی جهاد اسلامی) و «رأفت صالح شیخ العید» را تسلیت گفت.

عصر روز جمعه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مناطقی در نوار غزه را مورد حمله قرار دادند.

گزارش لحظه به لحظه از آخرین تحولات حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه و واکنش گروه‌های مقاومت در ادامه ارائه میگردد.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که اگر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) وارد عمل شود و از جهاد اسلامی حمایت کند، دامنه عملیات خود علیه غزه گسترش می‌دهد.

شاخه نظامی جهاد اسلامی اعلام کرد که شهر‌ک‌های کیسوفیم، موضع نظامی «فجه»، «موضع ۱۶» در شرق بیت حانون و مواضع نظامی نیر عوز، «بوابه المطبق» در شرق رفح را هدف حمله راکتی و خمپاره‌ای قرار داده است.

سرایا القدس همچنین اعلام کرد که مواضع «صوفا»، «نیر عام» و «یاد مردخای» را هدف حمله خمپاره‌ای قرار داده است.

ساحل اشدود به علت ترس از احتمال حمله موشکی گسترده گروه‌های مقاومت مستقر در نوار غزه خالی از شهرک‌نشینان شده است.

۱۲

شبکه «المیادین» گزارش داد که پروازها از آمریکا به سرزمین‌های اشغالی در پی وقوع درگیری‌ها متوقف شده است.

وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد در حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه که از دیروز آغاز شده است، ۱۱ نفر شهید و ۸۰ نفر دیگر مجروح شده‌‌اند. طبق این اعلام، یک دختربچه پنج‌ساله در میان شهداست.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یک موضع مقاومت در نزدیکی اردوگاه «النصیرات» در مرکز نوار غزه را هدف حمله قرار دادند.

۱۱

منابع فلسطینی گزارش دادند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یک موضع گروه‌های مقاومت در شمال نوار غزه را هدف حمله قرار داده‌اند.

سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد که موضع موسوم به «النصب التذکاری» و «ایزر» را هدف حمله خمپاره‌ای قرار داده است.

۱۰:۳۰

منابع عبری گزارش دادند که در پی حمله خمپاره‌ای گروه‌های فلسطینی از نوار غزه به شهرک اشکول، یک صهیونیست مجروح شده است. رادیو ارتش رژیم صهیونیستی «گلگلتز» این گزارش را تأیید کرد.

وزارت بهداشت نوار غزه با صدور بیانیه‌ای رسما تأیید کرد که در حمله امروز صبح پهپادهای رژیم صهیونیستی به خان یونس، یک فلسطینی شهید و یک نفر دیگر مجروح شده است. در این بیانیه اشاره شده است که حال برخی از مجروحان وخیم است.

شبکه «الجزیره» به نقل از خبرنگار خود در اراضی اشغالی گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی دستور بسته شدن سواحل عسقلان، اشدود، بلماخیم و زیکیم را صادر کرده است.

در پی حملات موشکی مداوم مقاومت فلسطین از غزه، خیابان‌های شهرک صهیونیستی سدیروت خالی از شهرک‌نشینان صهیونیست شده است.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی می‌گوید که تا این لحظه حدود ۱۸۰ راکت و موشک از نوار غزه به سمت شهرک‌های صهیونیستی شلیک شده است.

۱۰:۰۰

منابع فلسطینی خبر دادند که پهپادهای رژیم صهیونیستی یک زمین کشاورزی در «خان یونس» واقع در جنوب باریکه غزه را هدف حمله پهپادی قرار داده‌اند و در پی این حمله، یک فلسطینی شهید و یک نفر دیگر مجروح شده است.

11

برخی منابع شمار مجروحان فلسطینی در پی این حمله را چند نفر گزارش کرده‌اند؛ اما منابع رسمی هنوز این گزارش‌ را تأیید یا رد نکرده‌اند.

20:58- شمار شهدای غزه به 9 نفر رسید

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که شمار شهدای حملات امروز صهیونیست‌ها به غزه به 9 نفر افزایش یافت که یک کودک پنج ساله نیز در میان شهدا می باشد. شمار مجروحان این حمله نیز به 55 نفر افزایشی یافته است.

 

20:54- مقام صهیونیستی: فقط جهاد اسلامی را هدف قرار می‌دهیم

روزنامه صهیونیستی هاآرتص به نقل یک مقام ارشد نظامی صهیونیستی نوشت که عملیات اسرائیل در غزه مدتی طول خواهد کشید و طی این عملیات تمرکز فقط بر روی جهاد اسلامی خواهد بود.

20:46- حمایت کاخ سفید از جنایت رژیم صهیونیستی در غزه

یک مقام ارشد کاخ سفید از جنایت جدید رژیم صهیونیستی در غزه حمایت و آن را «حق اسرائیل برای دفاع از خود» توصیف کرد.

20:34-  حمله مجدد صهیونیست‌ها به غزه

شبکه خبری الجزیره گزارش داد که صهیونیست‌ها مسیر موراج در شهر رفح در غزه را هدف قرار دادند.

العربیه نیز گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی با توپخانه، مواضع جهاد اسلامی در مرز نوار غزه را هدف قرار دادند.

20:26- آماده شدن پناهگا‌ه‌های تل‌آویو

شهرداری تل‌آویو و تعدادی از شهرک‌های اطراف آن اعلام کردند پناهگاه‌ها را برای هرگونه تشدید اوضاع آماده و بازگشایی کرده است.

20:14- فراخوان ده تیپ مرزی و آماده‌باش در کل فلسطین اشغالی

شبکه کان رژیم صهیونیستی خبر داد که ارتش رژیم صهیونیستی 10 تیپ از نیروهای گشت مرزی را فراخوانده و حالت آماده باش در تمام سرزمین‌های اشغالی اعلام کرده است

19:59- پیام صهیونیست‌ها به حماس 

پایگاه خبری آکسیوس خبر داد پس از حمله جنگنده‌های اسرائیل به غزه، صهیونیست‌ها از طریق تعدادی میانجی به حماس پیام فرستاده تا از تشدید بیشتر در غزه جلوگیری کند.

19:55- فیلم حمله جنگنده‌های صهیونیستی به ساختمان مسکونی در غزه

 

 

 

19:50- اعلام حالت فوق‌العاده تا 80 کیلومتری نوار غزه

رژیم صهیونیستی در شهرک‌های اطراف نوار غزه تا فاصله 80 کیلومتری حالت فوق‌العاده اعلام کرده و مدارس در این مناطق تعطیل شده و حرکت ساکنان این مناطق نیز محدود شده است.

19:46- سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی: عملیاتمان در غزه به پایان نرسیده است

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که عملیات ارتش این رژیم در نوار غزه هنوز به پایان نرسیده است.

19:41- آماده‌باش «گنبد آهنین» در تل‌آویو و قدس اشغالی

سامانه‌های گنبد آهنین رژیم صهیونیستی از هراس واکنش گروه‌های مقاومت به حمله اخیر در غزه در تل‌آویو و قدس اشغالی به حالت آمده باش در آمدند.

19:38- تغییر مسیر پروازی هواپیماهای ورودی به فرودگاه تل‌آویو

به دنبال تجاوز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه، مسیر پروازی و فرود هواپیماها در فرودگاه تل‌آویو تغییر کرد.

19:36- جهاد اسلامی: تل‌آویو را هدف قرار می‌دهیم

«زیاد النخاله» دبیر کل جنبش جهاد اسلامی در واکنش به تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه اعلام کرد که ما می‌خواهیم بجنگیم و تل‌آویو هدف موشک‌های ما خواهد بود و دشمن باید مسئولیت تجاوزهای خود را بر عهده بگیرد.

19:26- شمار شهدا به هشت نفر افزایش یافت

وزارت بهداشت فلسطین خبر داد که شمار شهدای حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه به هشت شهید و 40 مجروح افزایش یافت.

19:14- بازگشایی پناهگاه‌ها در شهرک‌های جنوب فلسطین اشغالی

در پی حمله عصر جمعه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه که طی آن چند فلسطینی به شهادت رسیدند، تمامی پناهگاه‌ شهرهای جنوب فلسطین اشغالی بازگشایی شد.

 

19:01- شهادت دختر بچه 5 ساله در حمله جنگنده‌های اسرائیل به غزه

در حمله عصر امروز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه یک دختر بچه پنچ ساله نیز در میان شهدای این تجاوز رژیم صهیونیستی بوده است.

منابع پزشکی فلسطینی تا کنون شهادت 5 فلسطینی را در این حمله تایید کرده‌‌اند اما منابع خبری اعلام کرده‌اند که شمار شهدا دست کم بین 10 تا 20 نفر خواهد بود.

18:38- واکنش حماس به حمله صهیونیست‌ها به غزه

دشمن اسرائیلی مرتکب جنایت جدیدی شده و باید بهای آن را پرداخته و مسئولیت کامل این اقدام را بپذیرد.

آنچه امروز روی داد تجاوز به غزه بوده و نیت اشغالگر را آشکار می‌سازد.

اشغالگران از خط قرمز تجاوز کرده و زمان آن رسیده که به اشغالگر درس بدهیم و بها پرداخت کند

18:23- شهادت یکی از فرماندهان جهاد اسلامی در حمله صهیونیست‌ها به غزه

منابع خبری فلسطینی اعلام کردند که در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه «تیسیر الجعبری» فرمانده منطقه شمال در سرایا القدس به شهادت رسیده است.

 

17:50- حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به غزه

 ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که جنگنده‌های این رژیم اهدافی را در داخل نوار غزه مورد حمله قرار داده است.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه خود اعلام کرد که طی عملیاتی با نام «عملیات فجر» جهاد اسلامی را در نوار غزه هدف قرار دادیم.

 حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به غزه

 مرکز مطالعاتی «حضارات»، امروز (جمعه)، گزارش داد که برخی منابع عبری مدعی شده‌اند جنبش جهاد اسلامی فلسطین هزاران موشک خود را از زیر زمین خارج کرده است.

منابع مذکور به نقل از چند منبع امنیتی صهیونیستی مدعی شدند که طبق برآوردهای اطلاعاتی تل‌آویو، جنبش جهاد اسلامی به منظور آمادگی سریع برای یک مرحله جنگی جدید با تل‌آویو طی سه روز گذشته توانسته دست‌کم ۳۲۰۰ موشک خود را از زیر زمین خارج کند.

این منابع که در این گزارش اشاره‌ای نیز به هویت آن‌ها نشده، مدعی شدند برخی از این موشک‌ها دوربرد و برخی دیگر کوتاه‌برد هستند که تا شهرک‌های صهیونیستی واقع در جنوب اراضی اشغالی می‌رسند.

بر اساس این گزارش، جنبش جهاد اسلامی فسطین در غزه بیش از ۲۰ هزار موشک در اختیار دارد که در زیر زمین نگهداری می‌شوند.

بامداد سه‌شنبه بود که نظامیان صهیونیست با حمله به اردوگاه جنین، یک فلسطینی را به شهادت رساندند و «بسام السعدی» یکی از فرماندهان ارشد جنبش مقاومت جهاد اسلامی را نیز بازداشت کردند.

در پی این حمله، سخنگوی رسمی «سرایا القدس» شاخه نظامی جهاد اسلامی، بامداد سه‌شنبه، در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد: «به اشغالگران درباره هرگونه آسیب رساندن به جان رهبر بزرگ، شیخ بسام السعدی هشدار می‌دهیم؛ ما آماده‌ایم که اگر تجاوز متوقف نشود، با قدرت پاسخ دهیم.»