کاهش نسبی دما در برخی از نقاط کشور

از امروز در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران برخی مناطق استان گلستان و در ارتفاعات البرز واقع در این استان‌ها ابرناکی بارش باران، وزش باد همراه با کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود همچنین در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان نیز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد در این روز دریای خزر مواج است.

پنجشنبه این وضعیت در سواحل شمالی کشور، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی ادامه خواهد داشت و همچنین در ارتفاعات زاگرس مرکزی واقع در چهارمحال و بختیاری کهگیلویه و بویراحمد و غرب اصفهان نیز در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد. جمعه بارش در برخی مناطق سواحل شمالی ادامه خواهد داشت و ساعات بعدازظهر در ارتفاعات کهکیلویه وبویراحمد و در غرب و جنوب فارس رگبار پراکنده دور از انتظار نیست.

شنبه با تقویت جریانات شمالی بر روی دریای خزر بارش در سواحل دریای خزر تشدید می‌شود و گستره بارش مناطقی از خراسان شمالی شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز مرکزی را فرا می‌گیرد. در این روز دریای خزر مواج است بعدازظهر یکشنبه از شدت بارش در این مناطق کاسته می‌شود و نوشتبه فقط در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده رخ می‌دهد. قابل توجه است طی سه روز آینده در استان‌های موتی واقع در غرب و جنوب غرب کشور و در بوشهر و جنوب فارس گردوغبار و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود و از روز جمعه وزش باد در نوار شرقی کشور تشدید می‌شود و در منطقه زابل وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک بیش بینی می‌شود.

کاهش نسبی دما در برخی از نقاط کشور