رزرو بوم‌گردی‌های بابل و آمل برای سفری فراموش‌نشدنی به شمال

سفر شمال یکی از سفرهای جذاب و فراموش‌نشدنی برای هر روزی در سال است. در واقع، در هر شرایط و هر فصلی از سال می‌توان از سفر به شهرهای شمالی بی‌نهایت لذت برد، به تماشای دریا نشست، از سکوت جنگل و طبیعت بکر لذت برد، در دامنه البرز کوه‌پیمایی کرد و البته غذاهای خوشمزه شمالی خورد که در عطر و بو بی‌نظیر هستند.

با این همه حس خوب تابه‌حال به این فکر کردید که از سفر شمال بیشتر لذت ببرید و سفر متفاوتی را تجربه کنید. مثلاً این بار به‌جای اجاره ویلای ساحلی یا مثلاً ویلای لوکسی که استخر دارد و دوبلکس است، در خانه‌ای اقامت داشته باشید که حس و حالش شبیه شمال کشور باشد؟

سقف چوبی بالای سرتان، کرسی وسط خانه، تراسی رو به حیاط با منظره دریا یا جنگل سرسبز، بوی ماهی تازه که برای شام آماده شده و قرار است با سبزی خورده شود؟  چنین امکاناتی خیلی بیشتر از اقامت در آپارتمان‌های مدرن شبیه سفر به شمال کشور است و ما می‌خواهیم آن را به شما پیشکش کنیم. اقامت در خانه‌های بوم‌گردی پیشنهاد ویژه امروز ما است، پس بیایید اول با خانه بوم‌گردی آشنا شویم و بعد سه انتخاب فوق‌العاده برای رزرو و اقامت در شمال را معرفی کنیم.

 

خانه بوم‌گردی چیست؟

خب حالا که قرار شد در این سفر تجربه متفاوتی از اقامت در شمال داشته باشیم باید سراغ رزرو خانه‌های بوم‌گردی برویم که چند سالی است در نقاط مختلف ایران حسابی پرطرفدار شده است.

خانه بوم‌گردی در اصل اقامتگاهی است که بر اساس معماری محلی و بومی آن منطقه ساخته شده و شباهتی به سازه‌های مدرن شهری ندارد. با این حساب خانه‌های بوم‌گردی هر منطقه متعلق به همان منطقه و بر اساس شرایط جغرافیایی است. مثلاً در کویرهای مرکزی ایران مثل کلوت شهداد کرمان می‌توانید خانه‌های بوم‌گردی که شکل کپرهای کویری است را رزرو کنید و در شمال هم اقامتگاهی پیدا کنید که دقیقاً شبیه خانه‌های روستایی است.

خانه‌های روستاهای شمالی کشور معمولاً شیروانی دارند و در دوطبقه با تراسی وسیع برای تماشای حیاط و مناظر اطراف، ساخته شدند. این خانه‌ها با فرش‎‌هایی از رنگ‌های گرم مفروش شدند و پرده‌های گل‌گلی دارند. معمولاً هم از خانه تا در اصلی برای رسیدن به کوچه فاصله زیادی است.

با این مقدمه اگر لذت اقامت در چنین خانه‌های بوم‌گردی را تصور کردید و می‌خواهید تجربه جدیدی از سفر به شمال داشته باشید برای آشنایی با خانه‌های بوم‌گردی آمل و بابل سه انتخاب مناسب برایتان آوردیم.

در سفر به مازندران اقامت در خانه‌های بوم‌گردی آمل و بابل پیشنهاد خوب، مناسب و مقرون‌به‌صرفه‌ای است زیرا با اقامت در اطراف این دو شهر هم به سد لفور، آبشار گزو و ییلاق سوادکوه نزدیک هستید و هم فاصله کمی تا ییلاق فیلبند دارید. از طرفی با یک ساعت رانندگی هم به دریا می‌رسید، پس بهتر است که این بار برای تجربه‌ای متفاوت در سفر به شمال خانه‌های بوم‌گردی آمل و بابل را رزرو کنید.

اقامتگاه لپور بابل و لذت اقامت در جنگل

رزرو و اجاره اقامتگاه لپور بابل برای سفری چندروزه به شمال کشور اولین پیشنهاد ما است. فرقی نمی‌کند که با خانواده عازم شدید یا همراه با دوستان قرار است سفر متفاوتی را تجربه کنید، در هر صورت اقامتگاه لپور بابل اولین پیشنهاد ما به کسانی است که دوست دارند در کلبه‌هایی با سقف شیروانی سکونت داشته باشند، به صدای طبیعت گوش دهند و از تماشای مناظر سرسبز لذت ببرند.

تمامی این کلبه‌ها در جنگل‌های تیرکن منطقه بابل‌کنار واقع شده و با معماری محلی ساخته شدند که اقامت در آن بی‌نهایت لذت‌بخش است. در ضمن تمامی کلبه‌ها جای کافی هم برای پارک ماشین دارند، از جمله امکانات این کلبه‌های دنج و زیبا هم می‌توان به  سیستم سرمایشی و گرمایشی، حمام و سرویس بهداشتی ایرانی اشاره کرد.

21

 

تجربه متفاوت اقامت شمال در کلبه‌های عادل بابل

دومین پیشنهاد برای اقامت در خانه‌های بوم‌گردی آمل و بابل، اجاره کلبه‌های عادل بابل است که با بهترین امکانات و خدمات برای پذیرایی از مهمانان ساخته شده است.

این کلبه‌ها طراحی ساخت جالب دارند و با الهام از معماری بومی روی برکه‌ با چشم‌اندازی سرسبز و متفاوت ساخته شدند تا حس جالبی از سفر را به مسافران القا کنند که مشابهش کمتر در ایران دیده می‌شود.

در این کلبه‌ها می‌توانید به مجموعه سفارش شام یا نهار داده و غذای خوشمزه شمالی را با بهترین کیفیت نوش جان کنید. از زیبایی و سکوت محیط لذت برده و در جنگل‌های اطراف پیاده‌روی کنید. دورتادور کلبه‌های عادل جنگل است، در نتیجه محیط اطرافتان بی‌نهایت زیبا و سرسبز است که قرار است تجربه متفاوتی از سفر به شمال کشور باشد تا از هوای پاک لذت برده و با سکوت طبیعت چند روزی را دور از دغدغه‌های معمول بگذرانید.

اقامت دلنشین در خانه‌های بوم‌گردی عاروس ویشه آمل

برای اقامت در خانه‌های بوم‌گردی آمل و بابل، سومین پیشنهاد اجاره بوم‌گردی عاروس ویشه آمل است که به شما شانس اقامت در کلبه‌هایی بی‌نهایت زیبا با چشم‌انداز سرسبز جنگل و صدای آرامش‌بخش طبیعت را می‌دهد.

شالیزارهای اطراف اقامتگاه، جنگل‌های سرسبز، حوض وسط حیاط، تخت‌های سنتی، پذیرایی صبحانه با محصولات تازه و ارگانیک، هوای تمیز، صدای طبیعت و خنکای دم صبح همه آن چیزهایی است که مدت‌ها در محیط آلوده شهری از آن دور بودیم و در این اقامتگاه قرار است از حضورش لذت ببریم.

 

22

از کجا اقامتگاه بوم‌گردی در آمل و بابل رزرو کنیم؟

برای رزرو اقامتگاه بوم‌گردی آمل و بابل با بهترین قیمت می‌توانید از سایت‌ها و پلتفرم‌های رزرو اقامتگاه مانند جاباما، جاجیگا و یا اسنپ تیریپ استفاده کرده و نام کلبه‌هایی را که برایتان آوردیم همراه با تعداد مهمانان، تاریخ ورود و خروج در نوار جستجو وارد کنید تا برای رزرو و پرداخت هزینه به مرحله بعد بروید.

با تکمیل رزرواسیون هم آدرس دقیق هر اقامتگاه بوم‌گردی که انتخاب کردید، برایتان ارسال خواهد شد. در ضمن می‌توانید در صفحه هر اقامتگاه اطلاعات تکمیلی مربوط به آن یا تجربه مسافران قبلی را نیز بخوانید و بعد از مقایسه بهترین اقامتگاهی را که مناسبتان است برای سفر انتخاب کنید.

مطمئن باشید که این بار سفر شمال شما متفاوت‌تر از هر وقت دیگری خواهد بود و بی‌نهایت از تجربه اقامت در خانه‌های بوم‌گردی آمل و بابل، تماشای منظره جنگل و سکوت بی‌نظیرش لذت خواهید برد.