پاسکاری عباس و لاپید در زمین کرانه باختری

روزنامه لبنانی الاخبار امروز یکشنبه نوشت: در سایه اجماع سران امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی مبنی بر خطرناک بودن وضعیت امنیتی و افزایش نشانه‌های وقوع یک قیام گسترده و شکست و ناکامی"شیوه های سنتی" در مقابله با نیروهای مقاومت در کرانه باختری، رژیم صهیونیستی به سرزنش تشکیلات خودگردان فلسطین ادامه داده و ضعف و کوتاهی تشکیلات خودگردان فلسطین را عامل این وضعیت می داند.

کانال صهیونیستی "کان" به نقل از یک مقام سیاسی رژیم اسرائیل پس از نشستی که در این باره به ریاست "یائیر لاپید" نخست وزیر موقت این رژیم برگزار شد، گفت: تشکیلات امنیتی فلسطین باید فعالیت خود را در شهرهای کرانه باختری افزایش دهند و تشکیلات خودگردان باید برای جلوگیری از تشدید بیشتر اوضاع در این زمینه مسئولیت‌پذیری بیشتری نشان دهد.

اما یک مسئول تشکیلات خودگردان فلسطین توپ را به زمین رژیم اسرائیل انداخت و سایت صهیونیستی "والا" به نقل از "حسین الشیخ" وزیر امور مدنی دولت تشکیلات خودگردان فلسطین که کانال ارتباطی این تشکیلات با تل آویو به شمار می آید، نوشت: عاملی که تشکیلات خودگردان را تضعیف کرده، یورشهای روزانه اسرائیل به مناطق فلسطینی نشین است. نمی شود اسرائیل هر شب به خانه های فلسطینیان هجوم ببرد و سپس در روز بعد، از تشکیلات خودگردان فلسطین بخواهد مبارزان فلسیطینی را بازداشت کند!

الشیخ فاش کرد: رام‌الله به تل‌آویو پیشنهاد داد که برای آرام کردن اوضاع کرانه باختری، در یک دوره آزمایشی ۴ ماهه از یورشها (به مناطق کرانه باختری) ‌را متوقف کند، اما تل آویو این پیشنهاد را رد کرد.

پاسکاری عباس و لاپید در زمین کرانه باختری

وی با اشاره به همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل با محاصره اقتصادی و در تنگنا قراردادن تشکیلات خودگردان، این تشکیلات را ناکارآمد می کند. ما در ماه‌های گذشته به اسرائیل هشدار داده ایم که ادامه این سیاست منجر به وخامت اوضاع می‌شود ولی طرف مقابل اهمیتی به این هشدار نداد.

افزایش مبارزه مسلحانه گروههای مقاومت فلسطین بویژه در دو شهر نابلس و جنین که اسطوره مقاومت در کرانه باختری به شمار می روند، بیش از پیش سران رژیم صهیونیستی را نگران کرده است، چرا که آنها پیش از این فقط نگران مقاومت غزه در جنوب بودند ولی این روزها مقاومت کرانه باختری به چالشی بزرگی برای سران رژیم صهیونیستی تبدیل شده که با بی ثباتی سیاسی در درون سرزمین های اشغالی روبه روست.