اقدامات خصمانه انگلستان علیه ملت ایران با مدیریت ملکه انجام شد

فواد ایزدی استاد و عضو هیات علمی دانشگاه با اشاره به اقدامات ملکه انگلستان در قبال ایران گفت: شبکه چهار بی بی سی 2 سال پیش مستندی را با عنوان «ملکه و کودتا » پیرامون نقش ملکه انگلیس در کودتای 28 مرداد تهیه کرده و در آنجا بیان می‌شود که در تقابل میان دکتر مصدق و شاه، محمدرضا پهلوی می‌خواست کشور را ترک کند که این مساله آمریکایی ها و انگلیسی ها را نگران کرده بود.

 

این استاد دانشگاه با اشاره به پیام انگلستان به شاه گفت: در نهایت شاه پیامی از دولت انگلستان و ملکه دریافت کرد که (آن زمان مرحوم حسین فاطمی سفارت انگلیس در تهران را تعطیل کرده بود به همین دلیل این پیام از طریق سفیر آمریکا به ایران منتقل شده بود) گفته می شود دلیلی که باعث شد تا شاه ایران را ترک نکند همان پیام ملکه بود.

 وی افزود: مستند «ملکه و کودتا» بخش‌هایی دارد که در آن نشان می‌دهد خزانه دولت انگلیس بعد از جنگ جهانی دوم خالی بود و برای اینکه ورشکست نشوند چاره‌ای نداشتند جز اینکه از میلیون ها پوند سود نفت ایران استفاده کنند و از این طریق سعی دارند کودتا را توجیه کنند.

ایزدی تشریح کرد: نقش ملکه انگلیس در سیاست خارجی بسیار گسترده است، ظاهر سازی‌ای صورت گرفته مبنی بر اینکه ملکه در سیاست داخلی دخالت نمی کند و اینکه این موضوع درست است غلط بحثی دیگر است اما در مورد سیاست خارجی این ظاهر سازی وجود ندارد؛ ملکه الیزابت و چارلز فعالیت های گسترده بین المللی داشتند و اصولا ارتش انگلیس، ارتش شاه هست.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: اگر به مراسم سوگند خوردن شاه که برگزار شد نگاه کنیم متوجه قدرت زیادِ شاه برای مدیریت کشور می شویم. در جنگ هایی که انگلیس شرکت کرده اگر شاه یا ملکه مخالفت می کرند قطعا می‌توانستند آنها را متوقف کنند.

 وی با اشاره به تلاش رسانه‌ها برای تطهیر ملکه گفت: پادوهایِ ملکه در رسانه های فارسی زبان در همین راستا تلاش‌هایی می کنند ولی مشکل انگلیسی ها این است که نمی توانند به صدها سال جنایت کشورشان سرپوش بگذارد. انگلستان در کودتای ۲۸ مرداد، حمایت از رژیم شاه، حمایت از جنگ صدام علیه ایران، تحریم های گسترده و فتنه سال 88 شریک بوده است.

اقدامات خصمانه انگلستان علیه ملت ایران با مدیریت ملکه انجام شد

عضو هیات علمی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: با نگاه به جنایات کشورهای غربی متوجه می‌شویم رژیم انگلستان در صف اول آنهاست که همه اینها با هدایت و مدیریت ملکه انجام شده. همین مساله یکی از دلایلی است که موجب شده تا سیاست‌های خصمانه انگلستان در دولت های متعدد ادامه‌دار باشد.

ایزدی گفت: سیاست ضد ایرانی انگلستان علیه ایران تغییر نکرده چون ملکه تغییری نکرده و فقط دولت ها جابجا شده‌اند، ملکه خباثتش را طی ده‌ها سال علیه ملت ایران نشان داده و بخش عمده‌ای از مشکلاتی که با آن مواجه هستیم، متوجه ملکه است.