آلمان باید به بهترین نیروی مسلح اروپا تبدیل شود

«اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان رو جمعه گفت که آلمان باید به بهترین نیروی مسلح در اروپا تبدیل شود. 

وی تحلیل سال‌های پیش در این باره که آمریکا در میان کشورهای دوست احاطه شده است را اشتباه توصیف کرد.

صدر اعظم آلمان که در میان افسران ارتش این کشور صحبت می‌کرد، افزود: «ما اروپایی‌ها باید مسئولیت‌های بسیار بیشتری را در پیمان آتلانتیک شمالی بپذیریم».

این در حالی است که روزنامه «دی‌ولت» چارپ برلین اخیرا گزارش داده از نظر آمریکا عملکرد آلمان از لحاظ کمک تسلیحاتی به اوکراین با سایر کشورهای عضو ناتو همخوانی ندارد.

طبق گزارش این روزنامه، آمریکا خواستار آن شده که آلمان رویکرد قاطعانه‌تری در خصوص کمک‌های نظامی به کی‌یف اتخاذ کند. یکشنبه گذشته، سفیر آمریکا در برلین در مصاحبه با شبکه ZDF خواستار آن شده بود که برلین «نقش رهبری مصمم‌تری» در این موضوع ایفا کند.

یک مقام آمریکایی در مصاحبه با دی‌ولت با بیان اینکه «تا کنون آلمان آنچه ما خواسته‌ایم را انجام داده» اضافه کرد که برلین می‌تواند سرعت عمل بیشتری به خرج دهد. این مقام آمریکایی گفته که واشنگتن درباره وفاداری برلین به کی‌یف تردید دارد.

 آلمان باید به بهترین نیروی مسلح اروپا تبدیل شود

مقام آمریکایی که خواسته نامش فاش نشود گفته هنوز مشخص نیست که آلمان خواستار آن است که اوکراین در جنگ پیروز شود یا اینکه شکست نخوردنش در جنگ کفایت می‌کند.

روز سه‌شنبه هم روزنامه بیلد آلمان مدعی شده بود که مقام‌های آمریکایی یک یادداشت دیپلماتیک به برلین ارسال کرده‌اند. گفته می‌شود در آن یادداشت آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفته بود واشنگتن از ارسال تانک‌های آلمانی برای اوکراین «استقبال» می‌کند.