تا به خلوتگه خورشید

بیش از یک ماه است ملت بزرگ عراق میزبان میلیون ها زائر امام حسین (ع) از هشتاد  کشور اسلامی است. آنها بی‌مزد  و منّت بر دست و پای خلقی بوسه می زنند که در حال تدارک احیای امت محمد (ص) است.

ولی شناسان از چهارگوشه جهان خود را به سرزمینی رساندند که حادثه‌ای به وسعت همه کائنات در آن رخ داده و همه عوالم هستی را درگیر این پدیده تاریخ بشر کرده است.

آنها به مکانی آمده بودند که محل آمد و شد ملائکه الهی و هر شب جمعه محل زیارت ۱۲۴ هزار پیامبر الهی است.

رصد دشمنان اسلام و ایران نشان می دهد یک ارتش الهی در مسیر نجف تا کربلا دارد تجهیز می‌شود. جمهوری اسلامی ایران چهار پایه قدرت نرم خود را در این مسیر مستقر کرده است. آمریکایی‌ها به‌‌ویژه صهیونیست‌ها احساس می‌کنند صدها لشکر زرهی و پیاده در این مسیر دارند تجهیز روحی و معنوی برای مبارزه با یزیدیان زمان و آزادی قدس می شوند.

قدرت نرم امّت اسلام، در اربعین در کل خطوط مقاومت و خطوط جنگ سخت و گرم شکل گرفته و توطئه‌های استکبار جهانی را یکی پس از دیگری شکست داده است.

اربعین آوردگاه یک رژه میلیونی از انسان هایی است که در پی پاسخ به این ندای تاریخی امام حسین (ع) که؛ «آیا کسی هست مرا یاری کند؟» هستند.

دشمن اکنون در حال رصد این پدیده اعجاب‌انگیز در «آفاق» عالم است.اما هیچ دسترسی به تحولات عظیمی که در عوالم «انفسی» آن دارد رخ می‌دهد، ندارد.

عشق به امام حسین (ع) و اهل بیت پیامبر (ص) مردم جهان را به خطه عراق و مسیر نجف – کربلا کشانده است.

مردم عصر امام خمینی (ره) می‌خواهند بی‌حرف و گفت‌ و صوت، بدانند سر بریده فرزند پیامبر اسلام (ص) چه سِرّی را می‌خواست بر سر نیزه فاش کند؟ هر سال از سری که روی نی است سِرّی فاش می شود.

امام حسین (ع) قهرمان توحید، آزادی، عدالت، شجاعت و… است.

سر او بر نیزه، خود سِرّی است. این سَر روی نیزه تا قیامت برای جوامع انسانی، فارغ از هر مشرب فکری، حرف برای گفتن دارد. این سِرّ را فقط کسانی می دانند که درون خود را از پلیدی‌ها و پلشتی‌ها خالی کنند تا نفَس روحانی امام حسین (ع) در نیِ وجود آنها  دمیده شود و صدای عاشورایی و کربلایی آنها را جهانیان بشنوند.

شهدای انقلاب اسلامی اینچنین بودند. آنها پایه‌های قدرت نرم جمهوری اسلامی را با تأسی به شهدای کربلا و با تأسی به خون خدا و پسر خون خدا بنیان نهادند.

نمایندگان احرار جهان از ۸۰ کشور جهان، خود را به مسیر راهپیمایی اربعین رساندند تا به جهان اعلام کنند قرار است یک چرخش تمدنی در مسیر حرکت تاریخی بشر رخ دهد.

تا به خلوتگه خورشید

این چرخش تمدنی در چهارراه حیرانی عصر ما، عبور از «طمع» و «حرص»، «کفر»، «غضب» و «شهوت» به سوی نور «توکل»،‌ «رحمت»، «حیا»، «ایمان»، «عفت» و … است. عصر ما عصر پایان رؤیای آمریکایی و اروپایی است.

امروز همه «کفر» در برابر همه «ایمان» صف‌آرایی کرده‌ اند. صف اهل ایمان در اربعین، خود را با پرچم امام حسین (ع) معرفی ‌می‌کنند. ملت ما افتخار دارد در «صف» و «ستاد» اهل ایمان نقش کلیدی در محور مقاومت در برابر استکبار جهانی دارد.

عصر ما عصر ظهور است. قطار حرکت بشر امروز به سمت و سوی یک رستاخیز روحی و معنوی در مسیر اربعین، خط تولید یک عقلانیت فرهنگی و سیاسی را تدارک می‌بیند. ملت ایران احدی از آحاد ملت‌های جهان در تدارک و تجهیز این خط تولید بر مدار فرهنگ اهل بیت (ع) است.

*

​​​​​​​اگر بخواهیم پیام های الهی راهپیمایی اربعین را در داخل ایران و در خط نورانی نجف تا کربلا جمع‌بندی کنیم، به همین چهارجمله رهبر معظّم انقلاب در جمع هیئت‌های دانشجویی می رسیم که فرمودند:

۱- مراسم اربعین پرچم بلند حضرت سیدالشهدا (ع) است.

۲- حادثه معجزه‌آسای راهپیمایی اربعین نشانه اراده پروردگار برای برافراشته‌تر کردن پرچم اسلام و اهل بیت (ع) است.

۳- حرکت اربعین، دست خداست و با هیچ سیاست و تدبیر بشری قابل تحقق نیست.

۴- راه پیش روی ما روشن و پیمودنی است.

محمدکاظم انبارلویی