موسیقی سریال «مختارنامه» چگونه شکل گرفت؟

علی اکبر سلطانعلی، بازیگر و خواننده تیتراژ سریال « مختارنامه »، شب گذشته با حضور در   برنامه «شب نشینی» گفت: من فعالیتم را با تئاتر شروع کردم و پس از آن به سینما و تلویزیون رسیدم. همچنین در بخش موسیقی فعالیت می‌کنم که نسبت به بازیگری بیشتر در آن وقت می‌گذرانم.

سلطانعلی ادامه داد: بازی در نقش رستم در سریال مختارنامه بسیار تجربه خوب و جالبی بود. من پیش از مختارنامه کار تعزیه انجام نداده بودم اما از آنجایی که با موسیقی و تئاتر آشنایی کامل داشتم توانستم ارتباط خوبی با نقش رستم بگیرم.

وی افزود: نقش رستم بسیار دو پهلو بود چرا که در ابتدا خود را احمق نشان می‌داد اما در باطن مانند شیطانی بود که کسی نمی‌توانست با او رقابت کند. رستم با چنین فریب‌دهندگی پیش رفت تا جایی که غلام مختار متوجه شد اما متاسفانه آن وقت دیگر دیر شده بود. رستم توانست با به قتل رساندن غلام مختار فرار کند.

موسیقی سریال «مختارنامه» چگونه شکل گرفت؟

او اظهار داشت: از آنجایی که آقای میرباقری با سبک موسیقی من آشنا بود خواستند تا موسیقی سریال مختارنامه را آماده کنم و من نیز به سادگی و با سبک خود آن موسیقی را آماده کردم.

بازیگر و خواننده گفت: موسیقی انتخاب شده برای مختارنامه از نوع دشتی جنوب بود که بسیار با فضای سریال همخوانی دارد. این سبک سوز و غم خود را دارد و به همین دلیل بسیار مورد توجه قرار گرفت.

سلطانعلی اظهار کرد: من به کارگردانی بسیار علاقه دارم و چند فیلم کوتاه نیز آماده کردم در نتیجه اگر می‌خواستم بین موسیقی، بازیگری و کارگردانی انتخاب کنم؛ کارگردانی را در نظر می‌گرفتم. کارگردانی به دلیل خلق کردن اثر به من حس بسیار خوبی می‌دهد و باعث می‌شود به آن علاقه بسیاری داشته باشم.

وی افزود: در زندگی باید همواره در حرکت بود و تلاش کرد چرا که بدون آن نمی‌توان پیشرفت کافی را داشت. من از انجمن سینمای شاهرود کار تئاتر را آغاز کردم و با تلاش بسیار به جایگاه فعلی رسیدم. از آنجایی که هنر انتهایی ندارد من همواره سعی دارم که راه را پیش ببرم و ادامه بدهم. من نقش خود در مختارنامه را بسیار دوست داشتم و هیچ‌ نقش دیگری را مد نظر نداشتم تا آن را بازی کنم.

«شب نشینی» از شنبه تا جمعه هر هفته ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران و ۲۱ به وقت وین بر روی آنتن شبکه جهانی جام جم می‌رود و تهیه کننده این برنامه نیز عباس درویش است.