تشکر سفیر ایران از دولت و ملت عراق+عکس

«محمد کاظم آل صادق» در سفر به شهر مقدس سامراء ملاقات و دیدارهای متعددی با مسئولان محلی و فرماندهان نظامی و امنیتی این شهر که در ارتباط مستقیم با اربعین فعالیت داشتند، انجام داد.

سفیر جمهوری اسلامی در این سفر با مسئولان آستان مقدس امامین عسکرین، فرماندهی عملیات سامراء و فرماندار این شهر دیدار و گفت وگو کرد.

وی در این دیدار به نمایندگی از دولت و ملت ایران مراتب تقدیر و تشکر خود را از حسن همکاری و مهمان نوازی مسئولان و مردم شهر سامراء در ایام اربعین ابراز داشت.

تشکر سفیر ایران از دولت و ملت عراق+عکس

آل صادق در این سفر همچنین در توقفی کوتاه در پست‌های ایست و بازرسی متعلق به نیروهای سرایا السلام که مسئولیت مستقیم در حفظ امنیت شهر و زائران را دارند از آن مجموعه نیز تقدیر کرد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق نیز شنبه شب همزمان با پایان مراسم اربعین حسینی مراتب قدردانی و تشکر را از دولت و ملت عراق و نیز تمامی زائران عزیز ایرانی اعلام کرد.

در بیانیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق آمده است: همزمان با به پایان رسیدن مراسم اربعین حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق فرض می‌داند مراتب سپاس و قدردانی خویش را از دولت دوست و برادر جمهوری عراق، مراجع عظام، تمامی آحاد مردم مهمان نواز این کشور، مسئولان گرامی عتبات عالیات، موکب داران عزیز عراقی، کلیه قوای مسلح، نیروهای امنیتی و پلیس، حشدالشعبی غیور، نیروهای مبارزه با تروریسم، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، کادر پزشکی، پلیس مرزبانی، نیروهای خدوم مستقر در گذرگاه‌های مرزی، گزارشگران و اصحاب رسانه و تمامی عاشقان حسینی که خاضعانه پذیرای زائران در منازل خویش شدند و دیگر عزیزانی که به هر نحوی باعث تسهیل و کمک به برگزاری راهپیمایی و مراسم زمینه ساز ظهور اربعین حسینی در سال‌جاری شدند را اعلام کند.

پیش تر پایگاه آستان مقدس حضرت عباس(ع) اعلام کرده بود که شمار زائران ورودی به کربلای معلی از ۲۱ میلیون نفر فراتر رفته است.

«احمد وحیدی» وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران نیز روز شنبه در گفت‌ وگویی، تردد زائران حسینی  را در همه مرزها بسیار خوب و روان ارزیابی کرد و گفت: بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر عازم عتبات عالیات شده‌اند که از این تعداد ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به کشور بازگشته‌اند