اردن شریک راهبردی اسرائیل است

کمتر از دو ماه پس از سفر نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس به اردن برای دیدار با شاه این کشور، آنها در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل دیدار کردند.

در ادامه دید و بازدیدهای مقام‌های ارشد اردن و رژیم صهیونیستی، سران امان و تل‌آویو این بار در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با هم دیدار داشتند.

اردن و رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۹۴ توافقنامه‌ صلحی موسوم به «وادی عربه» امضا کردند که در آن بر پایان دادن به خصومت دو طرف و اجرای مفاد منشور ملل متحد و قانون بین‌المللی در خصوص روابط دو طرف تأکید شده است.

«یائیر لاپید» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که برای حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل خود را به نیویورک رسانده، در حاشیه این نشست دیدار دوجانبه با «عبدالله دوم» شاه اردن داشت. نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس در پیامی توییتری ضمن انتشار عکس دیدار با شاه اردن توضیحاتی داد.

 لاپید در پیامی توییتری در این باره نوشت: «اردن، شریک راهبردی اسرائیل است. اعلیحضرت و من درباره تقویت و گسترده کردن همکاری بین کشورهایمان و همچنین حفظ آرامش در منطقه صحبت کردیم».

دیدار دوجانبه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و شاه اردن در شرایطی انجام شده که یائیر لاپید اوایل مرداد ماه به امان پایتخت این کشور عربی سفر داشت و با عبدالله دوم دیدار کرد.

اردن شریک راهبردی اسرائیل است

بنا بر گزارش خبرگزاری رسمی اردن، عبدالله دوم در این دیدار بر ضرورت ایجاد افق سیاسی برای تحقق صلح عادلانه، فراگیر و دائمی بر اساس راهکار دو دولتی، تقویت امنیت و ثبات و رشد منطقه‌ای به نحوی که فلسطینی‌ها بخشی از آن باشند، تأکید کرد.

شاه اردن بر ضرورت حفظ آرامش فراگیر در دوره آینده، احترام به وضعیت تاریخی و قانونی در قدس و مقدسات اسلامی و مسیحی نیز تأکید کرد.

به دنبال این سفر، کارشناسان به رسانه‌های عربی گفتند که معتقدند نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با طرح پروژه‌هایی نظیر «دروازه اردن»، به‌دنبال آماده‌شدن برای رقابت‌های انتخاباتی و کمک به ادغام این رژیم در منطقه است.