سالن ها و مراکز زیبایی آیا برای سلامتی بی خطر است؟

بازدید از سالن‌های زیبایی برای هر دختر و زنی که می‌خواهد زیبا باشد، ضروری است، با اعمال تغییرات جدید بر روی فرم خود، ظاهری متفاوت و زیبا داشته باشد که با توجه به سرعت سریع زندگی روزمره، روال روزمره او را بشکند.

با این حال، برای حفظ زیبایی، شادابی و سلامتی، مواردی وجود دارد که هنگام مراجعه به سالن زیبایی در تهران  باید با احتیاط رعایت کرد.

از برخی متخصصان پرسیده شد که از بازدیدکنندگان مراکز زیبایی چه باید مراقب باشید؟

پوست صورت 

سالن ها و مراکز زیبایی آیا برای سلامتی بی خطر است؟

صورت یکی از حساس ترین مناطق به هر عامل خارجی است که در معرض آن قرار می گیرد.

برای محافظت از پوست خود از سفید کردن ابروها بخصوص برای خانم هایی که پوست روشن و حساس دارند خودداری کنید، زیرا لایه برداری با استفاده از آب اکسیژن انجام می شود که یک ماده شیمیایی تحریک کننده پوست است که منجر به عفونت های شدید پوست می شود.

همچنین باید مراقب باشید که از فتیله برای از بین بردن مو از روی پوست برای زنان دارای پوست حساس یا افرادی که آکنه دارند استفاده نکنید، زیرا ممکن است بروز آکنه و عفونت های شدید در فولیکول های مو را افزایش دهد، علاوه بر استفاده از ماسک های مناسب نوع پوستی که باعث تحریک نمی شود.

همچنین یکی از احتیاط ها عدم ترکیب پاکسازی پوست و رفع موهای زائد در یک روز و پرهیز از حمام بخار برای صورت است زیرا آن را در معرض چین و چروک های اولیه قرار می دهد همچنین استفاده از ضد آفتاب های مناسب با نوع پوست پس از انجام هر کاری ضروری است. تمیز کردن قبل از خروج از سالن و قرار گرفتن در معرض آفتاب، برای محافظت از پوست در برابر اشعه های آن. به خصوص بعد از قرمزی صورت هنگام تمیز کردن.

مو

در مورد مو، خانم یا دختر باید از پر کردن موی دائمی خودداری کند، به خصوص اگر دچار ضعف یا ریزش مو باشد یا اخیراً آن را رنگ کرده باشد.

همچنین برای موهای خسته، ضعیف یا تازه درمان شده از فر کردن خودداری کنید و از رنگ موهایی که بسیار روشن تر از رنگ موی طبیعی هستند دوری کنید زیرا حاوی آمونیاک یا آب اکسیژن است که باعث آسیب شدید به پوست سر می شود.

بهتر است موها را زیاد اتو نکنید و فقط از سشوار برقی با دمای متوسط ​​استفاده کنید.

ناخن

 

شکی نیست که هر دختر یا زنی می‌خواهد زیباتر به نظر برسد و با مراجعه به سالن‌های زیبایی و مراقبت از پوست به دنبال این است، اما چیزی که نمی‌داند قدمی است که برای استفاده از برخی تکنیک‌ها بدون توجه به آن‌ها انجام می‌دهد. آسیب ناشی از آن

بنابراین همه کسانی که به سالن زیبایی  در تهران مراجعه می کنند باید مراقب عدم استفاده زیاد از لاک ناخن و پاک کننده های استون باشند که یکی از مهم ترین عوامل ضعیف شدن ناخن ها و از بین رفتن درخشندگی طبیعی آن است.

همچنین توصیه می‌شود از انجام پدیکور با وسایل نوک تیز خودداری شود، مخصوصاً اگر استریل نباشد، زیرا علاوه بر این که باعث شیوع بیماری‌های منتقله از طریق خون می‌شود، باعث عفونت قارچی ناخن‌ها نیز می‌شود.