می توانستیم کمبود دارویی را پیش بینی کنیم/ در زمینه برخی اقلام دارویی کمبود داریم

حجت السلام و المسلمین امیر قلی جعفری بروجنی در گفت و گو با افکارنیوز، با اشاره به دلایل گرانی قیمت دارو و نبود برخی اقلام دارویی در بازار بیان کرد:ما در حوزه مدیریت پخش دارو همچنان مشکلاتی را داریم.

وی بیان کرد: با وجود تمام مشکلات پیرامونی در زمینه مدیریت توزیع دارو باید بپذیریم که بخش زیادی از دارو ها در کشور تولید می شود و اقلام دارویی و مواد اولیه کمی باید به کشور وارد شوند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موج جدید انفولانزا به کشور باعث کمبود شدید دارویی شد، بیان کرد: راه حل این موضوع واردات بود که دولت نیز دست به واردات در این بخش زد با این حال ما در زمینه مدیریت معاونت قضا و دارو مشکلاتی داریم که باید برطرف شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این موضوع در کمیسیون های تخصصی مجلس مورد بررسی قرار گرفته و در مجلس هم چندین بار این موضوع از سوی نمایندگان مورد تذکر قرار گرفته است.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در معاونت قضا و داروی وزارت بهداشت خلا هایی وجود دارد که حتما باید اصلاح شود. البته ممکن است بخشی از این مشکلات از طریق قوانین برطرف شود اما عمده انها مربوط به قوانین نیست.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نگاه درست و مدیریت آینده می تواند مشکلات معاونت قضا و دارو را برطرف کند،بیان کرد: ما می توانستیم پیش بینی کمبود دارو در فصل پائیز را داشته باشیم؛حتما باید به این موضوع بهتر نگاه می شد و مدیریت مطلوبی در این زمینه صورت می گرفت.

می توانستیم کمبود دارویی را پیش بینی کنیم/ در زمینه برخی اقلام دارویی کمبود داریم

این نماینده مجلس شورای اسلامی با ذکر مجددا این نکته که ما قسمت اعظمی از نیاز داخل به دارو را خودمان تولید می کنیم، بیان کرد: اگر موضوع رصد نیاز بازار و تقاضای مردمی به درستی مورد مدیریت قرار گیرد دیگر بسیاری از مشکلات قابل حل است.

وی بیان کرد: با این حال ما در زمینه برخی اقلام دارویی در حال حاضر کمبود داریم و هشدارهای لازم را در این رابطه به مسئولین داده ایم.

عضو کمیسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر توضیحات وزیر بهداشت و درمان در زمینه کاستی های دارویی نمایندگان کمیسیون بهداشت و درمان مجلس را قانع نکرد، حتما اعضای کمیسیون بهداشت و درمان وی را برای توضیحات به صحن علنی دعوت خواهند کرد.