قبل از خرید بای پپ به این نکات توجه کنید

بای پپ یک دستگاه کوچک و راحتی است که به فرد مبتلا به مشکلات تنفسی کمک می کند تا بهتر هنگام خواب نفس بکشد. هنگام استفاده از دستگاه بای پپ، فرد هوای تحت فشار را از طریق یک ماسک وارد می کند تا الگوی تنفس خود را در هنگام خواب یا زمانی که علائم شعله ور می شود، تنظیم کند. با رسمد همراه شوید تا بدانید قبل از خرید بای پپ باید به چه نکات مهمی توجه کنید.

 دستگاه کمک تنفسی بای پپ چیست؟

اگر در هنگام تنفس با مشکل رو به رو شوید، دستگاه بای پپ به شما کمک می کند تا هوا را وارد ریه های خود کنید. بیمار با زدن ماسکی که به دستگاه وصل است می تواند هوای فشرده شده توسط دستگاه را وارد راه های هوایی ریه اش کند، در این روش، دستگاه ریه های شما را به کمک فشار هوا باز می کند،

 COPD مخفف اختلال انسدادی مزمن ریه است. این وضعیت ورود هوا به ریه ‌ها را برای فرد دشوارتر می‌کند. ریه‌ های آن‌ها اغلب انعطاف‌ پذیری کمتری دارند؛ بنابراین ممکن است تنفس عمیق برایشان سخت ‌تر شده و ریه‌ هایشان مملو از مخاط شود. علائم COPD اغلب در شب بدتر می شود، که می تواند مانع از خواب فرد شده و خستگی روز را افزایش دهد. خواب عمیق برای ترمیم بافت های سلولی مهم است، بنابراین داشتن یک خواب خوب شبانه ضروری است. به طور کلی دستگاه کمک تنفسی بای پپ همانطور که از نامش پیداست به بهتر شدن شدن تنفس شما کمک میکند .

بای پپ با باز نگه داشتن راه های هوایی از طریق فشار مداوم، چه فرد در حال تنفس یا خارج کردن آن باشد، عمل می کند. این فشار از فروپاشی مجاری هوایی فوقانی جلوگیری کرده تا تنفس را آسان ‌تر و به جلوگیری از کاهش سطح اکسیژن در هنگام خواب کمک ‌کند. هر دو دستگاه BiPAP و CPAP نیز می توانند برای درمان نارسایی قلبی استفاده شوند، که یک عارضه احتمالی افراد مبتلا به مشکل آپنه خواب است. این درمان میزان خونی را که به قلب باز می گردد را کاهش می دهد، به این معنی که فشار کمتری به قلب وارد می شود.

21

کاربرد دستگاه کمک تنفسی بای پپ

شما می توانید بسته به دستور پزشک چه در خانه و چه در بیمارستان از دستگاه های سی پپ یا بای پپ استفاده نمایید. پزشکان بر این باورند که استفاده روزانه از بای پپ نه تنها کیفیت خواب افراد مبتلا به آپنه خواب را بهبود می بخشد، بلکه می تواند طول عمر فرد را نیز افزایش دهد.

قیمت بای پپ

قیمت دستگاه های آپنه خواب در رنج های متفاوتی است. هر فردی ممکن است با مشکلات مختلفی به پزشک مراجعه کند و دستگاه با برندهای مختلف و کاربردهای متفاوت برای آنها معرفی شود.  BiPAP بسیار ایمن در نظر گرفته شده است.

زمانی که فرد علائم شدید آپنه خواب را تجربه می کند این دستگاه به او کمک می کند تا بتواند بار اضافی که به قفسه سینه او می آید را کاهش دهد و همچنین کمک کند تا راحت تر نفس بکشد. به عبارتی دیگر میزان اکسیژن را بیشتر کرده و سطح دی اکسید کربن را در حد تعادل قرار داده است مطالعه ‌ای در سال 2015 گزارش می‌دهد که استفاده از بای پپ در اتاق اورژانس نیاز به درمان‌های تهاجمی را کاهش می‌دهد، نتایج را بهبود می ‌بخشد و بازدید از بیمارستان را نیز کوتاه می‌کند.

22

فرق دستگاه بای پپ با سی پپ

دستگاه BPAP نوعی ونتیلاتور است که برای درمان بیماری مزمن شما تأثیر می گذارد. این شبیه به یک دستگاه CPAP است، اما بر خلاف CPAP بوده چون فشار هوا را به طور مداوم ارائه می کند، اما یک BPAP دو سطح فشار هوا را به وجود می آورد. دستگاه‌های BPAP معمولاً برای افرادی توصیه می ‌شوند که انواع خاصی از آپنه خواب، COPD، سندرم چاقی-هیپونتیلاسیون و بیماری‌های عصبی که بر اثر آن می‌گیرند، مانند ALS دارند. BiPAP و CPAP که مخفف فشار مثبت مداوم راه هوایی است، دو روش درمانی تهویه غیرتهاجمی هستند که اغلب مورد استفاده قرار می گیرند.

 

BiPAP و CPAP هر دو شامل تنفس هوای تحت فشار از طریق ماسک متصل به یک دستگاه کوچک می باشد. تجربه افرادی که از CPAP یا BiPAP هنگام شب استفاده کرده اند، باعث شده تا بتوانند خوابی طولانی و با کیفیتی را تجربه کنند، اما جالب است بدانید هر فرد مبتلا به COPD لازم نیست که از این دستگاه ها استفاده کنند. کافی است که پزشکان دستور دهند تا شما استفاده کنید.پ

بهترین فروشگاه عرضه کننده بای پپ

برای خرید دستگاه بای پپ میتوانید با کارشناسان ما در رسمد تماس فرمایید، شرکت احیا درمان بیشتر نماینده انحصاری برند رسمد با داشتن سالها تجربه در این زمینه در خدمت شما میباشد.