آنتالیا؛ سفر به آفتابی‌ترین شهر ترکیه!

ترکیه به عنوان یک کشور توریستی در همسایگی ایران به یکی از مقاصد پرطرفدار در میان ایرانیان تبدیل شده است. شهرهای توریستی آنتالیا، استانبول، کوش آداسی، بدروم، وان، آلانیا، ازمیر و ... از مقاصدی هستند که در تور ترکیه مورد توجه گردشگران از سراسر جهان قرار می‌گیرند. اما شهری مانند آنتالیا در میان شهرهای ترکیه یکی از توریستی‌ترین و زیباترین شهرها شناخته شده و به ویژه با تور آنتالیا توانسته است خیل عظیم مسافران ایرانی را به ویژه در فصل بهار و تابستان به خود حذب کند. سواحل شگفت‌انگیز با آب‌های فیروزه‌ای مدیترانه، هتل‌های لوکس دارای استانداردهای جهانی در ارائه خدمات، رستوران‌ها و کافه‌های فراوان، مراکز تفریحی، بازارها و مراکز خرید، ورزش‌های آبی متنوع، بناهای تاریخی، جاذبه‌های طبیعی، وجود مناطق ویژه گردشگری نظیر لارا، کمر و بلک و سایر جذابیت‌ها از این شهر یک مقصد بی‌نظیر برای مسافران تور آنتالیا ساخته است. آنتالیا از شمال با شهرهای بوردو و اسپارتا، از جنوب با دریای مدیترانه و از شمال شرقی با قونیه همسایه بوده که همین امر نیز تور آنتالیا را در میان مردم ترکیه و شهرهای اطراف آن محبوب کرده است.

01

 

چرا آنتالیا را شهر آفتاب می‌نامند؟

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم آنتالیا یکی از شهرهای خوش آب و هوای ترکیه بوده که دارای جذابیت فراوانی برای گردشگران تور آنتالیا است. این شهر مدیترانه‌ای به جهت قرار گرفتن در کنار دریا یکی از گرم‌ترین شهرهای ترکیه است و لذا مسافران در تور آنتالیا لذت آفتاب گرم سواحل مدیترانه را تجربه خواهند کرد. جالب است بدانید آنتالیا سیصد روز از سال را آفتابی بوده و تنها شصت روز را در طول سال بارندگی دارد. این شرایط جوی و آب و هوایی باعث محبوبیت هر چه بیش‌تر سواحل این شهر توریستی در تور آنتالیا شده است. سواحل چشم‌نواز و بکر این شهر به همراه انواع تفریحات ساحلی و گردشگری در بیش‌تر ایام سال از آنتالیا یک مقصد گردشگری پرطرفدار ساخته است. علاوه بر سواحل در آنتالیا مناطق توریستی هیجان‌انگیزی وجود دارند که انواع جاذبه‌ها و تفریحات را در تور آنتالیا به علاقه‌مندان ارائه می‌دهند. در ادامه برای آشنایی بیش‌تر به مناطق توریستی آنتالیا اشاره‌ای خواهیم داشت.

 

سفر به منطقه پرچم آبی آنتالیا

آنتالیا به واسطه دیدنی‌ها، سواحل و جاذبه‌های تفریحی و توریستی به توسعه گردشگری و افزایش ورود مسافران در تور آنتالیا کمک شایانی کرده است. لذا ما در آنتالیا شاهد ظهور مناطق توریستی زیبا و شگفت‌انگیزی هستیم که توانسته‌اند در گردشگری این شهر نقش مهمی ایفا کنند. منطقه زیبای کمر (Kemer) یکی از این مناطق است که در شهر کمر و در سواحل غربی این شهر واقع شده است. این منطقه با داشتن انواع هتل‌های لوکس و اقامتگاه‌های باکیفیت، گردشگری خرید، سواحل و خلیج‌ها، پارک‌های طبیعی، دهکده‌های لاکچری تفریحی، رستوران‌ها و کافه‌ها و ترکیب حیرت‌آوری از کوه‌ها، جنگل‌های کاج و دریا خاطرات به یادماندنی در تور آنتالیا برای مسافران رقم خواهد زد. البته ناگفته نماند که کمر یکی از طبیعی‌ترین و سرسبزترین مناطق توریستی در آنتالیا بوده که لذت یک تور آنتالیا جذاب برای طبیعت‌گردی را نیز به گردشگران هدیه خواهد داد. علاوه بر موارد گفته شده باید از سواحل منطقه کمر هم یادی کرد که قلب تپنده تور آنتالیا تفریحی آن محسوب می‌شوند. سواحلی نظیر بیلیدبی ویژه شنا و آفتاب‌گرفتن، گوینوک برای اقامت در ریزورت‌های ساحلی، سواحل کمر مرکزی ویژه ورزش‌های آبی متنوع و سفر دریایی با قایق، پارک مونلایت برای گذران تعطیلات در باشگاه‌های ساحلی آن و کریس با ریزورت‌های استخردار و باغ‌های زیبا بهترین خاطرات را برای علاقه‌مندان به شرکت در تور آنتالیا رقم خواهد زد. همچنین سوارشدن بر یکی از بلندترین تله‌کابین‌های جهان، حضور در زندگی پر جنب و جوش شبانه کمر، ورزش در طبیعت، شرکت در تورهای روزانه کمر، آفتاب‌گرفتن و غواصی و شنا در سواحل و قدم‌زدن در مرکز شهر کمر همه برای اینکه تور آنتالیا را جذاب‌تر کنند در این منطقه گرد هم آمده‌اند. جالب است بدانید که این منطقه دارای استانداردهای جهانی تمیزی و پاکی سواحل بوده لذا به آن لقب سواحل پرچم آبی داده‌اند.

 

02

 

اطلاعات لازم برای علاقه‌مندان سفر به آنتالیا

آنتالیا آن‌چنان زیبا و شگفت‌آور است که نمی‌توان آن را در چند پاراگراف خلاصه کرد لذا توصیه ما به کسانی که که خواهان اطلاعات بیش‌تر در مورد این شهر هستند این است که به وب‌سایت سلام پرواز به نشانی salamparvaz.com مراجعه کنند و چنانچه خواهان خرید تور آنتالیا نوروز 1402 هستند نیز می‌توانند اطلاعات لازم در مورد تورهای مورد نظر خود را از همان وب سایت مطالعه کنند و در صورت ابهام و سوال نیز با شماره 22221500 تماس بگیرند.