تصویب لایحه الحاق ایران به سازمان همکاری شانگهای در کمیسیون امنیت ملی مجلس

ابوالفضل عمویی در توضیح جلسه دیروز و امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: این کمیسیون روز گذشته و امروز برای دو دستور کار تقنینی جلسه فوق‌العاده‌ای برگزار کرد.

 

وی توضیح داد: دولت لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به سازمان همکاری شانگهای را برای طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال کرده است. این لایحه برای بررسی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به عنوان کمیسیون اصلی ارجاع شد. کمیسیون امنیت ملی در این دو جلسه به بحث و تبادل نظر بین اعضای کمیسیون و نمایندگان دستگاه‌ها از جمله وزرات امور خارجه، ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و وزارت دفاع و مرکز پژوهش‌های مجلس پرداخت و در نهایت پس از تبادل‌نظرها، اکثریت اعضای کمیسیون با این لایحه موافقت کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از سال ۲۰۰۶ عضو ناظر سازمان همکاری شانگهای بوده که از سال گذشته روند عضویت دائم در این سازمان را آغاز کرده است. این لایحه مربوطه به عضویت به محلس ارسال شد که گزارش کمیسیون درباره آن به هیات رییسه برای در دستور قرار دادن و اعلام رای نمایندگان ارجاع شد.

تصویب لایحه الحاق ایران به سازمان همکاری شانگهای در کمیسیون امنیت ملی مجلس

عمویی در پایان بیان کرد: همچنین کمیسیون موضوع رفع ابهام از یک تبصره در طرح تأسیس غیرعامل را مورد بررسی قرار داد.