کارخانه بتن شیمی خاتم، تولید کننده انواع افزودنی های بتن

درک این موضوع که خاصیت بتن در حالت های مختلف تازه و سخت شده، می تواند با افزوده شدن مواد خاصی به آن اصلاح شود، موجب شد که صنعت افزودنی بتن به میزان قابل توجهی اصلاح شده و رشد نماید.

با افزایش روز افزون نیاز صنعت ساخت و ساز و عمران به بتن و افزودنی های آن، کارخانه بتن شیمی خاتم تاسیس شده که در زمینه فرموله و تولید انواع افزودنی های بتن با بهره مندی از کارکنان متخصص مشغول به فعالیت است.

2

افزودنی بتن چیست؟

افزودنی های بتن به مواد معدنی یا شیمیایی گفته می شود که به صورت پودر یا مایع در هنگام اختلاط بتن به ترکیب مورد نظر اضافه می شوند. این افزودنی ها قادرند که خاصیت بتن را شدیداً تحت تاثیر قرار دهند.

بنابراین مقدار کمی از آن ها برای تغییر ویژگی ها و خاصیت بتن کافی بوده و به طور کلی می‌ توان گفت که میزان انواع افزودنی ها در بتن، کم تر از ۵ درصد وزن سیمان به کار رفته در بتن است.

کاربرد افزودنی های بتن چیست؟

به غیر از سیمان و سنگدانه ها و آب، هر ماده دیگری که به بتن اضافه شود را به عنوان مواد افزودنی می ‌شناسیم. گاها ممکن است نیازی به مواد افزودنی برای ترکیب با بتن نباشد، اما گاهی اوقات در شرایط خاص افزودنی های بتن دارای نقش نیروی کمکی است.

در واقع استفاده از مواد افزودنی در بتن به منظور تغییر خصوصیات آن به شکل های مختلف است که موجب بهبود کارایی، افزایش یا کاهش زمان عمل آوری و افزایش مقاومت بتن می شود. به علاوه می توان مواد افزودنی بتن را برای زیباتر نمودن رنگ سیمان استفاده کرد.

امروزه مهندسی پیشرفت چشمگیری داشته و توجه به مواد تشکیل دهنده بتن، الزام استفاده از مواد افزودنی را برای حفظ بتن در شرایط خاص مانند یخ زدگی، دمای بالای هوا، افزایش سایش یا قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نمک های چرب کننده و سایر مواد شیمیایی احساس می شود.

مزایای افزودنی های بتن تولید شده توسط کارخانه بتن شیمی خاتم

3

هر کدام از افزودنی های بتن تولید شده دارای مزایای خاص خود هستند. این مزایا موجب شده است که امکان استفاده از افزودنی ها به جای یکدیگر وجود نداشته و هر کدام از آن ها کاربرد خاص خود را داشته باشند. برای مثال روان کننده بتن دارای کاربردی متفاوت از سایر افزودنی های بتن است.

در ادامه فهرستی از مزایای افزودنی های بتن را ارائه نموده ایم:

  • مواد افزودنی تولید شده توسط کارخانه بتن شیمی خاتم مقدار سیمان مورد نیاز برای اجرای بتن را کاهش داده و تولید بتن را از نظر اقتصادی مقرون به صرفه می نماید.
  • برخی از مواد افزودنی موجب افزایش مقاومت اولیه بتن می شوند.
  • برخی از مواد افزودنی مقاومت اولیه بتن را کاهش داده اما مقاومت نهایی بتن در مقایسه با بتن های معمولی افزایش پیدا می کند.
  • استفاده از افزودنی ها موجب کاهش گرمای اولیه ناشی از هیدراتاسیون شده و مشکل ترک خوردگی حرارتی بتن را برطرف می کند.
  • مواد افزودنی مقاومت بتن در برابر یخ زدگی را بالا می ‌برند.
  • مخلوط های بتنی به حداکثر پایداری در اثر استفاده از مواد افزودنی می رسند.
  • مواد افزودنی بتن می توانند زمان گیرش بتن را کاهش دهند.
  • مواد افزودنی توسط کارخانه بتن شیمی خاتم تولید و روانه بازار شده است که آنزیم های موجود در آن ها به عنوان یک عامل ضد ‌باکتری عمل می کند.

لیست انواع افزودنی های تولید شده توسط کارخانه بتن شیمی خاتم

مواد افزودنی بتن با مخلوطی از سیمان و آب ترکیب شده و به تنظیم کنترل و سخت شدن بتن منجر می شود. این افزودنی ها که به صورت مایع یا پودر تهیه می شوند، در دسته افزودنی های شیمیایی و معدنی تفکیک می گردند.

بر اساس ماهیت پروژه می توان تصمیم گرفت که از کدام مواد افزودنی باید استفاده کرد و پروژه ما نیاز به چسب بتن دارد یا آن که باید اقدام به خرید ژل میکروسیلیس نماییم! انواع افزودنی های بتن به شرح زیر هستند:

  • مواد افزودنی حباب زای بتن
  • مواد افزودنی کاهش دهنده آب
  • مواد افزودنی روان کننده
  • مواد افزودنی تسریع کننده
  • مواد افزودنی تاخیر دهنده گیرش
  • مواد افزودنی فوق روان کننده
  • مواد افزودنی کندگیر کننده
  • مواد افزودنی چسب بتن
  • مواد افزودنی ضد یخ بتن
  • مواد افزودنی آب بند بتن
  • مواد افزودنی روغن قالب بتن
  • مواد افزودنی بند سطوح

4

علت اهمیت استفاده از افزودنی های بتن

افزودنی های بتن دارای خواص و ویژگی هایی هستند که سبب تسریع و تسهیل در روند اولیه مقاومت بتن می ‌شوند. علاوه بر آن واکنش های قلیایی های سیمان با سنگدانه ها از طریق افزودن این مواد به خوبی صورت می گیرد.

به طور کلی زمان گیرش بتن توسط افزودنی های بتن طولانی تر شده و کارایی آن نسبت به زمانی که از افزودنی ها استفاده نمی شود به میزان چشمگیری افزایش خواهد یافت. این مواد موجب می‌ شوند که بتن در مقابل یخ زدگی و آب شدن های مکرر مقاوم باشد.

انتخابی هوشمندانه داشته باشید!

استفاده صحیح و دقیق از افزودنی های بتن مستلزم داشتن آگاهی و دانش کاملی در خصوص بتن و مواد افزودنی های آن ها بوده و لازم است که تاثیرات متقابل آن ها با یکدیگر را به خوبی بشناسید. به علاوه برای آن که بتوانید انتخابی صحیح در خصوص خرید انواع افزودنی های بتن داشته باشید لازم است که تمامی جوانب کار از جمله طرح اختلاط، ماهیت اجرایی، حجم بتن ریزی و... را به دقت محاسبه کنید.

در صورتی که قصد دارید یک انتخاب صحیح و هوشمندانه در خصوص خرید انواع افزودنی های بتن داشته باشید می توانید هم اکنون با کارشناسان کارخانه بتن شیمی خاتم تماس حاصل نموده و از تجربیات و علم آن ها در خصوص انواع افزودنی ها استفاده نمایید.

و در پایان...

امروزه میزان پیشرفت سطح زندگی افراد جامعه سبب شده است که دغدغه های آن ها نیز افزایش یافته و مردم به سمت آسایش سوق داده شوند. یکی از راه های رسیدن به آسایش آن است که از تکنولوژی ‌های مدرن بهره مند شد.

خرید اینترنتی انواع افزودنی های بتن همان استفاده از تکنولوژی های مدرن است که شما را از دغدغه خرید افزودنی های با کیفیت با قیمت مناسب راحت خواهد نمود. برای خرید انواع افزودنی های بتن هم اکنون به وب سایت « بتن شیمی خاتم » مراجعه نمایید و از میان طیف گسترده افزودنی های بتن محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید تا آن را در سریع ترین زمان ممکن درب منزل دریافت نمایید.