اسلامی: پیش‌نویس قطعنامه شورای حکام مردود است

محمد اسلامی روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران در واکنش به نشست شورای حکام و پیش نویس قطعنامه‌ای علیه ایران درنشست شورای حکام گفت: اتخاذ سیاست فشار حداکثری و اتهام پراکنی به جمهوری اسلامی توسط جریان استکباری و صهیونیستی طبیعت آنهاست که معتاد به تحریم و معتاد به این سیاست مندرس هستند.

 

وی ادامه داد: قطعنامه ای پیش نویس کردند و مطالبی آوردند که خودشان می دانند صحت ندارد و از طرف جمهور اسلامی هم مردود است مهم این است ایران برای پیشبرد برنامه خود در  بخش هسته‌ای برنامه مصوب، مدون و اعلام شده دارد و در همان چارچوب فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

رئیس سازمان انرژی اتمی با رد سفر آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: فعلا سفری از آژانس در دستور کار نیست؛ موضوع حائز اهمیت این است که وزارت خارجه بحث تداوم مذاکرات را پیگیری کند و این کار به اشکال گوناگون در دست اقدام است.

اسلامی: پیش‌نویس قطعنامه شورای حکام مردود است

اسلامی خاطر نشان کرد: آنچه به سازمان انرژی اتمی مربوط بود این است که به همه موارد ادعایی و اتهامی پاسخ داده شود که چنین کردیم و اگر حسن نیت می داشتند و قرار بود مذاکره را تداوم دهند قطعنامه‌ای با این ابعاد و حجم ارائه نمی کردند.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: توقع داشتیم حسن نیت جمهوری اسلامی و پاسخ‌های مستدل ، کاررساز واقع شود و اجازه دهند مسیر طبیعی و غیرسیاسی و روش حرفه ای و ضوابط پادمان ملاک باشد.