انهدام خودروهای زرهی اسرائیلی توسط پهپادهای روسی + فیلم

خودروهای زرهی «امیر» ساخت رژیم صهیونیستی که به دست نیروهای مسلح اوکراین رسیده‌اند، به راحتی هدف پهپادهای روسیه قرار گرفته و منهدم می‌شوند.

 

طبق گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» و به نقل از رسانه‌های روسیه، بلافاصله بعد از مشاهده یکی از این خودروهای زرهی در خط ارتباطی نیروهای مسکو، ویدیویی در اینترنت منتشر شد که نشان دهنده انهدام آن توسط پهپاد انتحاری روسی «لانست کامیکازه» بود.

این خودروی نظامی توسط یک شرکت کوچک به نام «GAIA Automotive Industries» تولید و برای انجام انواع ماموریت‌های رزمی طراحی شده است. به عنوان مثال با کمک آن می‌توان شناسایی و گشت زنی انجام داد و از آن به عنوان نفربر زرهی استفاده کرد. 

گمان‌زنی‌ها و احتمالات درخصوص راه رسیدن این خودروهای زرهی به نیروهای اوکراینی حاکی از آن است که از طریق اشخاص ثالث و داوطلبان غیرنظامی تهیه شده و به دست نیروهای کی‌یف رسیده‌اند. مقامات اسرائیلی بارها اعلام کرده‌اند که به اوکراین سلاح نمی‌فرستند؛ چراکه از واکنش مسکو می‌ترسند.

پهپادهای روسی در حالی موفق به رهگیری و انهدام تسلیحات در دست کی‌یف می‌شوند که اخیراً وزیر دفاع اوکراین اعلام کرده بود دو سامانه پدافند هوایی جدید از شرکای غربی دریافت کرده‌اند. 

علاوه بر این، رومانی نیز خبر داده بود که قرار است پنتاگون و اسپانیا رادارهای پیشرفته متحرکی را برای کمک به پوشش و دفاع هوایی اوکراین در مقابله با اهداف هوایی روسیه در مرز رومانی با اوکراین مستقر کنند.