نتانیاهو توانایی مقابله با مقاومت را ندارد

برخی تحلیلگران صهیونیست تأکید کردند که کابینه آتی نتانیاهو نیز همانند سابق در مقابله با عملیات‌های فردی مقاومت در کرانه باختری شکست خواهد خورد چرا که ارتش توان ارائه راه‌حل‌های نظامی در این خصوص را ندارد.

«یوسی یهشوع» تحلیلگر نظامی روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» با اشاره به عملیات فردی مقاومت در کرانه باختری نوشت که «فرصت خنثی‌سازی چنین عملیات‌هایی پیش از وقوع آن کم است».

وی افزود که عملیات‌های فردی بیانگر تحولات عمیق در جامعه فلسطینی است و بیشتر جوانانی که وابسته به هیچ تشکیلاتی نیستند، اقدام به چنین عملیات‌هایی می‌کنند و ارتش نیر توان اعزام نیروهای بیشتر به کرانه باختری را ندارد.

به نوشته وبگاه «العربی الجدید»، «لیلی شوفال» گزارشگر نظامی روزنامه «یسرائیل هیوم» نیز نوشت که کابینه آتی نتانیاهو هرگز قادر نخواهد بود سیاست کنونی ارتش برای رویارویی با مقاومت در کرانه باختری را تغییر دهد.

«عاموس هارئیل» تحلیلگر نظامی روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نیز نوشت که عملیات «اریئیل» که روز سه‌شنبه رخ داد نشان داد که عملیات مقاومت صرف نظر از نتایج انتخابات اسرائیل و اینکه چه کسی زمام امور را به دست خواهد گرفت، ادامه پیدا خواهد کرد.

نتانیاهو توانایی مقابله با مقاومت را ندارد

وی افزود: «این عملیات بخشی از واقعیت جدید است که ممکن است بلندمدت باشد».

روز سه‌شنبه(دیروز) در یک عملیات مقاومتی در نزدیکی شهرک صهیونیستی «أریئیل» سه شهرک‌نشین کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند و نظامیان صهیونیست عامل این عملیات به نام «محمد مراد صوف»(۱۸ ساله) از ساکنان شهرک حارس در استان سلفیت را به شهادت رساندند.