«حفظ منافع» باعث سکوت برخی خواص شده است

سردار بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در یکصد و نهمین نشست شورای سیاست‌گذاری راهیان نور کشور که امروز پنج‌شنبه ۲۶ آبان‌ماه در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به تلاش دشمنان برای ناآرام کردن جامعه در اغتشاشات اخیر، اظهار داشت: الحمدالله تلاش دشمنان در ایجاد ناامنی و اغوای افکار عمومی با شکست مواجه شده است و همانطوری که مشاهده می‌کنیم حرکت جامعه رو به پیشرفت و رسیدن به آرامش روزافزون است.

رژیم صهیونیستی ، آمریکا و انگلیس میدان‌داران اصلی اغتشاشات اخیر

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس میدان‌داران اصلی اغتشاشات اخیر هستند، افزود: عربستان سعودی هزینه مالی این فتنه را می‌دهد و انگلیس و آمریکا با انجام فعالیت‌های تبلیغاتی و اغوای افکار عمومی به دنبال اهداف شوم خود هستند که البته با هوشیاری مردم و نیروهای مسلح تیرشان به سنگ خورده و با شکست مواجه شده‌اند.

سردار کارگر با اشاره به شکست جبهه کفر و نفاق در اغتشاشات اخیر، گفت: دشمنان برای ایجاد ایران ناامن برنامه‌ریزی بلندمدت و مرحله به مرحله‌ای را طرح‌ریزی کرده بودند تا با اعلام فراخوان‌های زمان‌بندی شده، هر چند وقت یکبار امنیت کشور را مخدوش کنند و در آخر نیز وارد فاز خرابکاری، ترور و کشتار مردم شوند.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور ابراز داشت: اینکه امروز مشاهده می‌کنیم دشمن به سرعت وارد فاز نهایی پروژه ناامنی کشور شده و در این راستا دست به ترورهای کور، کشتار مردم مظلوم و فرزندان و کودکان بی پناه‌مان می‌زند بیانگر این است که نتوانسته نقشه شوم و پلکانی خود را پیاده و اقشار مختلف مردم را از نظام و انقلاب اسلامی جدا کند؛ از این رو با سرعت به سمت فاز نهایی و خرابکاری و کشتار مردم روی آورده است که این جریان نیز با قدرت و توان نیروهای امنیتی و انتظامی کشور قطعاً خاتمه می‌یابد.

باید قدردان نیروهای مسلح و حافظان امنیت مردم باشیم

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه باید قدردان نیروهای مسلح و حافظان امنیت مردم باشیم، تصریح کرد: فرماندهی انتظامی کشور و بسیج مردمی امروز نقش بسیار مهمی را در مقابله با دشمنان و ناامن کنندگان جامعه ایفا کردند که این جای تشکر و قدردانی دارد.

وی با بیان اینکه، کشتن فرزندان و مردم بی‌دفاع و آتش زدن حوزه و مساجد هنر نیست، افزود: دشمن با همکاری و متحد کردن اپوزیسیون تلاش‌های فزاینده‌ای را در ایجاد ناامنی در کشور، اعتصاب کسبه، تعطیلی دانشگاه‌ها، تعطیلی بازار، اخلال در سیستم آموزشی و خدماتی، انجام می‌دهد که در هیچ یک از این برنامه‌ها توفیقی به‌دست نیاورده؛ اگرچه تعدادی محدود، استاد دانشگاه و رئیس دانشگاه مغرض و بی‌تعهد در آتش دشمن دمیدند، اما موفقیتی برایشان حاصل نشد و دشمنان چهره واقعی خود را در خرابکاری‌های اخیر نشان دادند. 

سردار کارگر با بیان اینکه کشور به واسطه تحریم‌های چندین ساله با مشکلاتی به‌ ویژه در حوزه اقتصاد و معیشت مردم مواجه است، گفت: ما باید برای حل مشکلات معیشتی مردم تلاش و ممارست شبانه‌روزی انجام دهیم و جلوی سرعت افزایش قیمت‌ها را بگیریم، دولت باید در حوزه رفع مشکلات اولویت‌بندی صورت دهد و افراد توانمند را در این عرصه به‌ ویژه در بخش اقتصادی و حل مشکلات معیشتی مردم به کارگیری کند، چراکه این وادی، عرصه آزمون و خطا نیست.

بهره‌گیری از « جهاد تبیین » مهمترین راهکار مقابله با جنگ‌نرم

وی با تأکید بر اینکه امروز یکی از مهم‌ترین راهکارهای مقابله با مولفه‌های جنگ‌نرم بهره‌گیری از جهاد تبیین است، ادامه داد: روشنگری و جهاد تبیین امروز یک تکلیف همگانی است و ما باید در این عرصه تا پای جان حرکت کنیم چراکه جهاد عرصه جان دادن برای رسیدن به اهداف والا و ارزشمند است.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور اظهار داشت: باید به مردم به‌ ویژه نسل جوان بگوییم که از کجا به این مرحله از پیشرفت و شکوفایی رسیده‌ایم؛ کشوری که روزی سیم‌خاردار وارد می‌کرد امروز موشک، پهپاد و جنگنده می‌سازد.

با ایجاد تریبون‌های آزاد گره‌های ذهنی جوانان را باز کنیم

وی مهم‌ترین فعالیت امروز در مسیر تحقق جهاد تبیین را پاسخگویی به سوالات ذهنی نوجوانان و جوانان جامعه دانست و با بیان اینکه، ما باید در این عرصه کرسی‌های آزاداندیشی را با قوت بیشتری برگزار کنیم و وارد دانشگاه‌ها و گعده‌های دانشجویی و دانش‌آموزی شویم، گفت: باید با ایجاد تریبون‌های آزاد و محافل بحث و گفت‌وگو گره‌های ذهنی جوانان را باز کنیم؛ ما باید جذب حداکثری داشته باشیم و حتی برای فرد به فرد جامعه در این عرصه وقت بگذاریم تا این افراد توجیه و آگاه شوند، همانطوری که در اوایل انقلاب در سال ۱۳۵۸ جلوی دانشگاه‌ها محافل بحث و تبادل نظر رایج بود و افراد در این محافل توجیه می‌شدند.

سردار کارگر خاطرنشان کرد: در پرتو انقلاب اسلامی باید دسترسی به مسؤولان نظام اسلامیآسان باشد؛ اگرچه امروز شخص رئیس جمهور محترم تمامی وقت خود را برای مردم  و خدمت به مردم صرف می‌کند. اما متاسفانه از سوی برخی از مسئولان شاهد کم توجهی نسبت به تشکل‌های مردم نهاد هستیم.

وی گفت: امروز باید بستری برای ارتباط نهادهای مردمی با دولت فراهم شود که این امر مهم  آثار و نتایج مطلوبی را برای مجموعه کشور در پی خواهد داشت.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: تشکل‌ها، اصناف، احزاب و همه اقشار جامعه، کشور و ایران را دوست دارند؛ اگرچه این افراد قطعا انتقاداتی هم نسبت به برخی مسائل دارند که باید از طریق ارتباط با مسئولان این انتقادات و پیشنهادات شنیده شود.

وی با بیان اینکه، امروز بخشی از جهاد تبیین این است که وزرا و افراد دولتی بیایند و در خصوص فعالیت‌های بلند مدت و کوتاه مدتی که انجام داده‌اند برای مردم توضیح داده و روشنگری کنند، ادامه داد: دولت محترم یکسری کار‌ها را شروع کرده که ممکن است در بلند مدت جواب دهد، اما باید مردم نسبت به مسائل، روندها، کارکردها و نتایج حاصل از آن توجیه شوند. مردم باید بدانند که دولت در خصوص مهار کرونا چه اقداماتی کرده و یا در حوزه ساخت مسکن و اقدامات عمرانی چه برنامه‌هایی را در حال اجرا دارد.

فرهنگ عذرخواهی مسؤولان از مردم مورد توجه قرار گیرد

سردار کارگر بیان داشت: یکی از مسائلی که باید از سوی مسؤولان مورد توجه قرار گیرد اجرای فرهنگ عذرخواهی است، متأسفانه این فرهنگ در کشور ما آن‌گونه که انتظار می‌رود وجود ندارد و باید در این عرصه کار فرهنگی صورت گیرد که فرد در صورت خطا، اشتباهش را بپذیرد و از افراد متضرر شده عذرخواهی کند.

وی با تأکید بر اینکه امروز راهیان نور بستر مناسبی برای جهاد تبیین است، افزود: راهیان نور فرصت مناسبی است که در آن باید مسائل، پیشرفت‌ها و دستاوردهای نظام اسلامی عنوان شود؛ البته امروز مسئولیت دستگاه‌های فرهنگی کشور در این رابطه بیش از سایر نهادها و دستگاه‌ها است. 

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اهمیت استفاده از راویان دارای سواد رسانه‌ای در اردوهای راهیان نور عنوان کرد: در حوزه راهیان نور باید از حصار جناح بندی‌ها، اصولگرا و اصلاح طلب و ... خارج شویم و از کلیت دستاوردهای نظامی اسلامی در طول این چهار دهه دفاع کنیم.

وی با انتقاد از برخی خواص که در بحران‌ها و فتنه‌ها سکوت اختیار می‌کنند و موضع بی‌طرفی می‌گیرند، آنان را منفعت‌طلب و وسط‌باز دانست و گفت: برخی خواص که باید امروز وارد صحنه شوند و نسبت به مسائل روشنگری کنند به‌ خاطر پست و جایگاه سیاسی از حرف زدن و روشنگری کردن ممانعت می‌کنند تا مبادا به منافع و جایگاهشان در اینده لطمه وارد شود این افراد فقط به دنبال امتیازگیری و منافع خود بوده و هرگز دلسوز مردم و نطام نبوده‌اند.