اتهام‌زنی کانادا علیه ایران به سبک انگلیسی

پس از آنکه انگلیس در ادامه اقدامات خصمانه خود، اتهاماتی واهی و بی‌اساس علیه ایران مطرح کرد، کانادا نیز با دنباله‌روی از این کشور، اعلام کرد که درباره ادعاهای «موثق» تهدید شدن برخی شهروندان ایرانی ساکن کانادا از سوی تهران، تحقیقات انجام خواهد داد!

اریک بالسام، سخنگوی سازمان اطلاعات امنیت کانادا(CSIS) دراین‌باره به ای‌اف‌پی، گفت: سازمان اطلاعات امنیت بر اساس اطلاعات موثق، با جدیت در حال تحقیقات درباره چندین مورد تهدید به مرگ از سوی جمهوری اسلامی است؛ زیرا در نهایت امر، این فعالیت‌های خصمانه و مداخله خارجی، امنیت کانادا و مردم این کشور و همچنین ارزش‌ها و حاکمیت ما را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

بالسام هیچ جزئیاتی درباره این تحقیقات ارائه نکرد اما مدعی شد که سازمان اطلاعات امنیت کانادا درحال همکاری با شرکای بین‌المللی این نهاد اطلاعاتی است.

وی در ادامه با تکرار ادعاهای بی‌اساس کانادا علیه تهران که با هدف ناامن‌سازی داخلی ایران و فضاسازی بین‌المللی علیه تهران مطرح شده، افزود: سازمان اطلاعات امنیت همچنین اطلاع دارد که ایران افرادی در کانادا از جمله اعضای جمعیت مهاجران ایرانی را تحت نظر و ارعاب قرار داده تا از این طریق صدای آنها که علناً علیه حکومت ایران حرف می‌زنند را خاموش کند.

در راستای اقدامات خصمانه غرب علیه ایران، طی روزهای اخیر رسانه‌های معاند جمهوری اسلامی در اخباری کذب و با هدف فضاسازی علیه ایران، اقدام به انتشار اخباری دروغین درباره احکام صادرشده برای بازداشت‌شدگان اغتشاشات اخیر ایران کرده و با ادعایی تماماً کذب، مدعی صدور حکم اعدام برای ۱۵ هزار بازداشتی شدند!

اتهام‌زنی کانادا علیه ایران به سبک انگلیسی

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا هم که از ابتدای اغتشاشات در ایران که به بهانه درگذشت «مهسا امینی» درگرفت، همواره مواضعی خصمانه و مداخله‌جویانه علیه ایران اتخاذ کرده، با استناد به این خبر کذب، در توئیتر با استناد به این خبر کذب، به ادامه حمایت از اغتشاشات در ایران پرداخت و البته پس از آشکار شدن این گاف، توییت ضدایرانی خود را پاک کرد!

این در حالی است که هفته گذشته لندن با وارد کردن اتهام به ایران، مدعی شد که تهران جان خبرنگاران ساکن انگلیس را تهدید کرده است. جیمز کِلورلی، وزیر خارجه انگلیس در آن برهه در توییتی مدعی شد: امروز پس از آنکه خبرنگاران شاغل در انگلیس هدف تهدیدهای آنی از جانب تهران قرار گرفتند، کاردار ایران را فراخواندم.